APUA!! Unohdin että mulla on huomenna suolen tähystys ja söin PIZZAA
Joo, unohdin että tähystys onkin jo huomenna (piti olla keskiviikkona alun perin, mutta aikaani siirrettiin ja unohdin sen täysin). Kyseessä on siis paksusuolen tähystys.
No, tilasin tuossa pizzaa hetki sitten ja vasta kun olin syönyt n. yhden pizzapalan verran yli puolet pizzasta, tajusin, että mulla on huomenna se tähystys, jonne tietenkin elimistön pitää olla TYHJÄ! Hitto että voi olla ihminen tyhmä. No, lopetin toki syömisen heti, mutta mitä hittoa teen?
Nuo tyhjennysnesteet odottavat vielä juojaansa. Ajattelin aloittaa niiden juomisen tuossa n. klo 21.30 aikoihin (mulla on tähystys huomenna klo 12) ja sitä tyhjennysnestettä suositellaan juotavaksi n. 1 l/per tunti. Mulla on tätä juotavaa siis n. 01.30 saakka.
Paniikissa luin uudelleen toimenpiteeseen saamiani ohjeita, ja siinä kyllä lukee, että kiinteää ja helposti sulavaa ruokaa saa syödä edellispäivänä ennen tähystystä, mutta syöminen tulee lopettaa hyvissä ajoin ennen tyhjennysnesteiden juontia ja sen jälkeen ruokaa ei syödä enää. No, mikä on "hyvissä ajoin"? Netissä on paljon eri tietoa ja mielipiteitä... Onko siis tuo klo 21.30 juominen ok, jos olen lopettanut pizzan syönnin n. klo 19?
Kysymys nyt siis kuuluu, että ehtiikö kroppani tyhjentyä tähystyskuntoon tässä ennen huomista klo 12, tyhjennysnesteiden juonnin avulla ja täydellä syömättömyydellä?
Auttaisiko, jos poltan röökiä, sillä se saa vatsani aina toimimaan "pikavauhtia"? Siis oikeasti, otan kaikki keinot vastaan, kunhan tämä juttu ei nyt mene pilalle...
Kommentit (205)
Itselle tehty kolme kertää suolen tähystys. Ja kyllä se lääkekoktaili auttaa, siinä on rauhoittavaa ja kipulääkettä. Mulla on niin mutkainen suoli, että muutoin aika karmea toimenpide.
Kannattaa jättää aamuun osa juomista, niin tyhjenee.
Tsemiä sulle toimenpiteeseen. Toivottavasti saat tyhjennettyä ja toimenpide onnistuu!
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:23"]
Taidan olla herkällä päällä kun tirautin muutaman kyyneleen ap:n puolesta :D Mutta voimia, loppupeleissä tällaiset on kuitenkin niin pikkujuttuja elämässä!
[/quote]
Olet ihana, kiitos. <3
Ihan muuten huomiona, nyt kun täällä on ihmisiä jotka näistä asioista tietää, niin onko normaalia etten ole kakannut yhtään sitten klo 20.30 kun aloitin tämän juomisen? Tässä on nyt kuitenkin mennyt 3h... siis ihan vähän olen kakannut, ja vatsassa vain kiertää ja möyryää hirveästi, mutta mitään ei tule ulos?!
Tämä on kyllä niin tragikoomista. Normaalielämässä, kun poltan yhdenkin tupakan, niin yleensä vatsa menee sekaisin ja on pakko juosta vessaan. Sama juttu kahvin kanssa. Ja tietenkin NYT, kun siitä olisi hyötyä ja juon vielä ihan järkyttävää litkua jotta tämä tapahtuisi, niin ei mitään. Siis karma on todellakin julma nyt. Vähän jo alkaa huolestuttamaan, kun mitään ei tapahdu.
ap
Niin ja siis lisään vielä, etten välttämättä tarvitse kofeiinia tai nikotiinia siihen että vatsa alkaisi elään omaa elämäänsä, vaan sitä tapahtuu päivittäin ihan ilman mitäänkin. Miksi ihmeessä juuri nyt ei.
ap
Paljonko oot jo juonut? Minä join ekan litran tunnissa, ja sitten saikin siirtyä vessaan. Tosin kuukausien ripuli taustalla varmaan helpotti tyhjennystä. Onneksi niin, koska en pystynyt juomaan vaadittua määrää.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:43"]
Paljonko oot jo juonut? Minä join ekan litran tunnissa, ja sitten saikin siirtyä vessaan. Tosin kuukausien ripuli taustalla varmaan helpotti tyhjennystä. Onneksi niin, koska en pystynyt juomaan vaadittua määrää.
[/quote]
Hitto, mä olen juonut nyt vajaa kaksi litraa, tai ehkä enemmänkin lähemmäs vaan 1,5l, enkä vaan pysty oikeasti enää. Oksennus nousee koko ajan ja vatsaan vain hieman kipristelee, mutta mitään ei tule ulos. Ja siis olen pystynyt tähän tässä kolmessa tunnissa, eli vielä vissiin menee joku 4h, että saan nämä kaikki juotua jos saan. ihan sairasta touhua!!
ap
Tunnin kuluttua juoman aloituksesta olen yleensä aloittanut vessassa juoksemisen. Koita ap liikkua, tee vaikka kyykkyjä se saa yleensä vatsan vauhtiin.
Tsemppiä!
Minä olen varmaan jotenkin outo tapaus, koska kaksi kertaa tähystetty ja molemmilla kerroilla tyhjennys onnistui hyvin.
En muuttanut ruokavaliota mitenkään ja silti kaikki tuli pihalle? Ap kerkeää ihan hyvin tyhjentää suolensa, älä ole huolissasi!
Tsemppiä, kaikki menee hyvin. Ja jos nyt ei pahemmin kakkaa tule, niin johtuu varmaan siitä, että sulla on niin sukkela suoli:)
Paskempi juttu paskoa kokonaisia pizzapaloja
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:47"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 23:43"]
[/quote]
Hitto, mä olen juonut nyt vajaa kaksi litraa, tai ehkä enemmänkin lähemmäs vaan 1,5l, enkä vaan pysty oikeasti enää. Oksennus nousee koko ajan ja vatsaan vain hieman kipristelee, mutta mitään ei tule ulos. Ja siis olen pystynyt tähän tässä kolmessa tunnissa, eli vielä vissiin menee joku 4h, että saan nämä kaikki juotua jos saan. ihan sairasta touhua!!
ap
[/quote]
Ekakertalaiselle olisi ihan hyvä mainita, että litkua kannattaa juoda alkuun nopeasti, koska tahti voi hidastua reippaasti kuvotuksen takia. Ainakin itse olisin tarvinnut tällaisen ohjeen. Ja myöhemmin kuulin, että on myös muita litkuja kuin colon steril, joita ei tarvitse juoda niin paljon. Tämän kuin olisin tiennyt, en olisi ikinä kokeillutkaan colon sterilillä. No, ensi kerralla sitten viisaampana, jos joudun tähystykseen uudestaan.
Tsemppiä toimenpiteeseen! Toivottavasti tähystys saadaan tehdyksi huomenna, mutta jos ei saada niin joku toinen kerta sitten.
Yyyh. Miksi colonsterilissä lukee että se maistuu sitruunalle vaikka se on ihn hirveää ilmeisesti? Tsemppiä ap. Mielenkiinnolla seuraan ketjua koska parin viikon päästä on sama edessä. Jännittää.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 21:04"]
Aika hassua miten käytännöt vaihtelee. Mulle sanottiin että sitä ei voi tehdä nukutuksessa koska silloin ei voida reagoida potilaan kipuihin ja voivat vahingossa puhkaista suolen ja ap nukutettiin. Ja tosiaan se että osa saa yksityiskohtaiset ohjeet ja osa ei mitään.
[/quote]
Eikö jotkut leikkauksetkin toteuteta ihan tähystämällä ja nukutettuna? Olen menossa keskiviikkona toimenpiteeseen, enkä nukutettuna, muttei tuo nyt ole ihan sitä, mitä tässä vaiheessa haluaa lukea.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 20:43"]
Miten ap sait nukutuksen, saako sen helposti ihan vain pyytämällä?
[/quote]
Kävin yksityisellä, jossa sitten pyysin, että saisin toimenpiteen nukutuksessa. :) Oli ihan helppoa.
Ja kun joku kyseli että oliko kipuja jälkikäteen, niin ei minkäänlaisia! Ei tunnu yhtään, että mitään olisi edes tehty. Omalta osaltani voin siis suositella.
Kaikki olivat mukavia minulle ja kuoharia tai konjakkiakin tarjottiin aamiaisen kera (tämä oli kyllä aika shokki, kun lääkäri oli juuri ennen hoitajan tuloa ohjeistanut, että kannattaa syödä varovaisesti, ja sitten tulee hoitsu joka kyselee että maistuisiko hörppy :D), kun olin heräämössä. Positiivinen kokemus, kun vertaa siihen, mitä odotin.
ap
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 00:54"]
Miksi ap joutui tutkimukseen? Millaista häikkää täytyy olla?
[/quote]
Lukemalla tätä ketjua selviäs vastaus tuohonkin. Huoh, miten laiskoja jotkut on.
Mites lihansyöjät, ahdistaako lyhyempi eliniänodote?
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 21:52"]
Koko ketju tli luettua ja jännitettyä ap:n kanssa ja nyt vasta kerkesin lukemaan miten meni, niin tulipa huojentunut olo :D toivottavasti oli vitsillä heitetty toi konjakkiryyppy ;) tai ettei ap ollut siinä vielä vähän unenpöpperössä :D
[/quote]
Ei se välttämättä ole... Itse olin kerran Turussa yksityissairaalassa suonikohjuleikkauksessa ja minulle tarjottiin ainakin konjakkia herättyäni. Luonnollinen verenohennuslääke ja auttaa pahoinvointiinkin ;)
Miksi nostit 4 vuotta vanhan ketjun?
Taidan olla herkällä päällä kun tirautin muutaman kyyneleen ap:n puolesta :D Mutta voimia, loppupeleissä tällaiset on kuitenkin niin pikkujuttuja elämässä!