Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

APUA!! Unohdin että mulla on huomenna suolen tähystys ja söin PIZZAA

Vierailija
16.11.2014 |

Joo, unohdin että tähystys onkin jo huomenna (piti olla keskiviikkona alun perin, mutta aikaani siirrettiin ja unohdin sen täysin). Kyseessä on siis paksusuolen tähystys.

No, tilasin tuossa pizzaa hetki sitten ja vasta kun olin syönyt n. yhden pizzapalan verran yli puolet pizzasta, tajusin, että mulla on huomenna se tähystys, jonne tietenkin elimistön pitää olla TYHJÄ! Hitto että voi olla ihminen tyhmä. No, lopetin toki syömisen heti, mutta mitä hittoa teen?

Nuo tyhjennysnesteet odottavat vielä juojaansa. Ajattelin aloittaa niiden juomisen tuossa n. klo 21.30 aikoihin (mulla on tähystys huomenna klo 12) ja sitä tyhjennysnestettä suositellaan juotavaksi n. 1 l/per tunti. Mulla on tätä juotavaa siis n. 01.30 saakka.

Paniikissa luin uudelleen toimenpiteeseen saamiani ohjeita, ja siinä kyllä lukee, että kiinteää ja helposti sulavaa ruokaa saa syödä edellispäivänä ennen tähystystä, mutta syöminen tulee lopettaa hyvissä ajoin ennen tyhjennysnesteiden juontia ja sen jälkeen ruokaa ei syödä enää. No, mikä on "hyvissä ajoin"? Netissä on paljon eri tietoa ja mielipiteitä... Onko siis tuo klo 21.30 juominen ok, jos olen lopettanut pizzan syönnin n. klo 19?

Kysymys nyt siis kuuluu, että ehtiikö kroppani tyhjentyä tähystyskuntoon tässä ennen huomista klo 12, tyhjennysnesteiden juonnin avulla ja täydellä syömättömyydellä?

Auttaisiko, jos poltan röökiä, sillä se saa vatsani aina toimimaan "pikavauhtia"? Siis oikeasti, otan kaikki keinot vastaan, kunhan tämä juttu ei nyt mene pilalle...

Kommentit (205)

Vierailija
201/205 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
202/205 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko perua ajan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/205 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voitko vastata.

Vierailija
204/205 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap voitko vastata.

Aloitus on tehty toista kymmentä vuotta sitten 2014.

Vierailija
205/205 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä juotavia litkuja on tosiaan useammanlaisia.  Muita ei tarvitse juoda niin paljoa kuin tuota, mitä sulla nyt on. Minä olen ollut samassa toimenpiteessä monta (6?) kertaa ja loppuelämäni joudun käymään muutaman vuoden välein. Olen sairastanut suolistosyövän.  Ne muut litkut eivät ole niin kuvottavan makuisia kuin tuo pahin, jota sitten vielä joutuu juomaan niin paljon. Olen itse käynyt apteekissa ainakin kerran vaihtamassa sen toiseen ja yhden kerran se vaihdettiin polilla, kun kävin kysymässä jotakin ja mainitsin asiasta. Jos siis joudut toisen kerran tähystykseen, niin vaihda tyhjennysaine toiseen. Tsemppiä! Tule kertomaan tänne sitten, miten meni.  Minua ei ole kyllä koskaan nukutettu tai "humautettu" en ole edes tiennyt semmoisesta. Hyvin on kuitenkin sujunut, vaikka onhan se vähän epämiellyttävä.

Olen myös käynyt lukuisia kertoja suoliston tähystyksessä kummastakin päästä, eikä sitä varten missään tapauksessa tarvitse mitään nukutuksia. Ei se satu edes. Suolistossa on pelkkä vetoaisti. Voi tuntua tosiaan epämiellyttävältä, mutta siinäpä se. 

Tuohon suolen tyhjentymisen nopeuteen niillä litkuilla en osaa ottaa kantaa. 

Kannattaa varata reilusti aikaa toimenpiteen jälkeen jos on julkisilla liikenteessä, kun sitä piereskelyä piisaa, kun suoleen pumpataan ilmaa.