Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon SALATA RAHAA vaimolta piiloon?

Vierailija
01.07.2012 |

Meillä vaimo parempituloisena maksaa vuokran ja lasten vaatteet, minä ruuan ja juoksevia menoja. Nyt palkkani hiukan nousee ja minulla olisi mahdollisuus säästää rahaa sivuun, mutta jos ilmoitan vaimolleni tästä niin hän varmasti kasvattaa minun osuuttani perheen kuluista. Näin on käynyt aiemminkin.

Mietin jos en kertoisi hänelle ja laittasin useamman satasen sivuun joka kuukausi, säästäisin itselleni jotain tai sitten osallistuisin rahalla ensivuoden ulkomaanmatkan kustannuksiin enemmän.

Nyt rahaa jää perheen kulujen jälkeen n. 200 e minulle, uuden palkan myötä saisin sivuun ainakin 400 e.

Pitää kai ihmisellä olla omaakin rahaa vaikka perheessä elää?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mielstäni parisuhde perustuu rehellisyyteen. Koska kuulostaa siltä että teillä ei mitään rahapulaa ole niin miksi laittaisit syrjään?

Vierailija
2/15 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä että sinä säästät. 400 e/kk säästöön on ihan hyvä pesämuna pitkänpäälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokisin miehen rahan salaamisen pettämisen kaltaisena asiana.

Vierailija
4/15 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteinen yritys, jossa mun mielestä panostetaan kaikkien hyvinvointiin ja yhteiseen hyvään. Tottakai jokaisella on oikeus omiinkin menoihin ja säästöihin mutta miksi ei tilanteesta voi puhua avoimesti ja sopia yhdessä rahankäytöstä.

Vierailija
5/15 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sijoita osa vaikka osakkeisiin. Jos tulee ero niin on hiukan turvaa. Ja jos ei tule eroa voit ostaa lapsilel valmistujaislahjoja, vaimonne kanssa lomamatkan tms. Hyvä olla sivussa rahaa 5 000-15 000 e.

Vierailija
6/15 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oikein, että osallistut arkikustannuksiin enemmän, jos kerran tienaat enemmän? Onko vaimolla "omaa" rahaa kaikkien maksujen jälkeen? Onko vaimolla oma säästötili, johon hän laittaa ylimääräistä rahaa? Siinä tapauksessa sinäkin voit niin tehdä.

Avioliitto perustuu rehellisyyteen. Sinun pitäisi sanoa vaimolle, että palkkasi nousee mutta aiot laittaa lisärahan säästöön tulevaisuutta varten. Miltäs luulet, että vaimosta tuntuu, kun vaikka jääkaapin hajottua sinä sanot, että ei hätää, mulla on kymppitonni sivussa. Varmaan tuntee itsensä tosi petetyksi, jos hän on kaiken palkkansa aina laittanut perheen ylläpitoon. Ehkä sinulla on jotain muitakin salaisuuksia vaimolta?

Vierailija
7/15 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimona voi lämpimästi suositella sitä, että joka ukko laittaa salaa vaimoltaan syrjään rahaa. 200 kuussa on ihan sopiva summa, isompi tai piempikin, miten vain, omien kulujen mukaan.

Se on ihan oikein, vaimot tuhlaa jatkuvasti turhuuteen, miehet ei.

Rahan voi sitten myöhemmin käyttää omaan tai yhteiseen hyvään, ihan miten vain, kun sitä oikeasti tarvitaan. Kyllä vaimokin ilahtuu, jos mies suuressa hädässä osaa tyhjästä taikoa tarvittavat rahat. Minä ainakin oikoinani ilahduin.

Vierailija
8/15 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedottaako vaimosi avoimesti omista tuloistaan, palkankorotuksistaan ja säästöistään? Vai onko sellainen velvollisuus vain sinulla, koska maksat vähemmän perheen yhteisiä menoja? Jos vaimo pitää omat tulonsa, menonsa ja palkankorotuksensa omana tietonaan ja käyttää enemmän rahaa itseensä, voit hyvällä omalla tunnolla laittaa hiukan omista lisätuloistasi sivuun. Toisaalta jos vaimollekin jää vain pari satasta kuussa omaan käyttöön, ei olisi reilua pimittää häneltä palkankorotusta.

Omaa rahaa olisi hyvä olla parin kuukauden nettopalkan verran piilossa hätätilanteita varten. Esimerkiksi jos menee sukset ristiin puolison kanssa ja pitää vuokrata oma kämppä. Tämä hätävara on pakko kerätä kaikessa hiljaisuudessa, jos on vaarana, että puoliso pyrkisi ottamaan säästöt yhteiseen käyttöön.

Vierailija
9/15 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa rahaa olisi hyvä olla parin kuukauden nettopalkan verran piilossa hätätilanteita varten. Esimerkiksi jos menee sukset ristiin puolison kanssa ja pitää vuokrata oma kämppä. Tämä hätävara on pakko kerätä kaikessa hiljaisuudessa, jos on vaarana, että puoliso pyrkisi ottamaan säästöt yhteiseen käyttöön.

Ota huomioon, että vaimo on oikeutettu saamaan erotilanteessa puolet miehen säästöistä, jos ei ole avioehtoa.

Miksi ihmiset täällä aina ovat varmoja, että kaikki suhteet päättyvät eroon ja täytyy varautua sitä varten salaisilla säästöillä?

Vierailija
10/15 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"....Ota huomioon, että vaimo on oikeutettu saamaan erotilanteessa puolet miehen säästöistä, jos ei ole avioehtoa."

Numero 10, tarkennetaankos hieman

**

Sehän riippuu ihan kummankin varallisuudesta.

Jos ei ole avioehtoa, ja vaimolla on 1 miljoona euroa pankissa, ja miesparalla 10 000 euroa sukan varteen säästettynä, niin erotilanteessa miesparka ei todellakaan joudu antamaan puolia eli viittä tonnia säästöistään vaimolleen....vaan vaimo maksaa miehelle tasinkoa 495000 e.

Sen sijaan jos ON avioehto, muija pitää millinsä ja ukko kymppänsä.(riippuen avioehdosta, voidaan niitäkin tehdä tietenkin eri tyyppisiä ja sisältöisiä). Esim muija maksaa ukolle kymppitonnin joka vuodesta, jonka se kestää kelkassa, vähän niin kuin Katie Holmesille maksetaan....

Vierailija
11/15 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon, että vaimo on oikeutettu saamaan erotilanteessa puolet miehen säästöistä, jos ei ole avioehtoa.

Ei ole noin, monesta syystä. Ne säästöt kuluvat kaikki elämiseen, esimerkiksi vuokraan, ennen kuin erosta tulee lopullinen. Silloin niitä ei huomioida osituksessa, koska puolisoilla on vielä harkinta-aikana keskinäinen elatusvelvollisuus ja rahat on käytetty elämiseen. Pankkitilejä ja niiden saldoja ei myöskään tarkisteta mitenkään, joten niiden ilmoittaminen on osituksessa omantunnon varassa. Parin kuukauden elämiseen kuluvaa summaan ei periaatteessakaan tarvitse ilmoittaa. Tärkeintä kuitenkin on, ettei tyhjä tili pakota miestä asumaan teltassa ja yömajassa. Parempituloisella vaimolla on varmasti omat hätärahastonsa ja hän pitäisi erossa asunnon.

Miksi ihmiset täällä aina ovat varmoja, että kaikki suhteet päättyvät eroon ja täytyy varautua sitä varten salaisilla säästöillä?

Päin vastoin: suhde ei pääty eroon, kun molemmat ovat siinä vapaaehtoisesti eivätkä taloudellisen ahdingon uhalla.

Vierailija
12/15 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jääkö sille vaimolle omaa rahaa?

Kylläpä olet aika kelju aviomies, jos tuollaista suunnittelet. Jos alat tienata enemmän rahaa, niin tottakai sinun tulee sitten osallistua kustannuksiinkin enemmän.

Koko ajan puhut vain minäminäminä sitä ja minäminäminä tätä, mutta missään et mainitse sitä, miten vaimolle jää rahaa niihin omiin menoihin, kun hän kuitenkin teidän _yhteisistä_ menoistanne maksaa parempituloisena enemmän. Mikä on toki ok, koska minun mielestäni se on parempituloisemman osa, mutta siinä vaihessa homma menee paskamaiseksi, jos toisella tulee olemaan varaa maksaa enemmän, mutta salaakin rahat.

Vilkaise peiliin ja keskustele vaimon kanssa. Ja ole rehellinen. Etteköhän te yhteisymmärrykseen pääse siitä, miten jaatte kulut palkankorotuksesi jälkeen ja myös siitä, miten paljon voitte laittaa niihin omiin menoihinne aina kuukaudessa.

Vierailija
13/15 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaimo parempituloisena maksaa vuokran ja lasten vaatteet, minä ruuan ja juoksevia menoja. Nyt palkkani hiukan nousee ja minulla olisi mahdollisuus säästää rahaa sivuun, mutta jos ilmoitan vaimolleni tästä niin hän varmasti kasvattaa minun osuuttani perheen kuluista. Näin on käynyt aiemminkin. Mietin jos en kertoisi hänelle ja laittasin useamman satasen sivuun joka kuukausi, säästäisin itselleni jotain tai sitten osallistuisin rahalla ensivuoden ulkomaanmatkan kustannuksiin enemmän. Nyt rahaa jää perheen kulujen jälkeen n. 200 e minulle, uuden palkan myötä saisin sivuun ainakin 400 e. Pitää kai ihmisellä olla omaakin rahaa vaikka perheessä elää?

Olet täysi-ikäinen, ei-holhottava (ei edunvalvojaa?), omat rahasi. Mikä mättää?

Vierailija
14/15 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimona voi lämpimästi suositella sitä, että joka ukko laittaa salaa vaimoltaan syrjään rahaa. 200 kuussa on ihan sopiva summa, isompi tai piempikin, miten vain, omien kulujen mukaan.

Se on ihan oikein, vaimot tuhlaa jatkuvasti turhuuteen, miehet ei.

Rahan voi sitten myöhemmin käyttää omaan tai yhteiseen hyvään, ihan miten vain, kun sitä oikeasti tarvitaan. Kyllä vaimokin ilahtuu, jos mies suuressa hädässä osaa tyhjästä taikoa tarvittavat rahat. Minä ainakin oikoinani ilahduin.

On myös suhteita, joissa mies tuhlaavat elektroniikkaan yms. vempeleisiin ja vaimo elää vaatimattomammin. Minusta vaimona tuntuisi reilulta, että mies maksaisi kuukausittaisista menoista enemmän, jos palkkaa nousee. Toisaalta säästäminenkin voisi olla ok vaihtoehto, jos siitä sovittaisiin yhdessä. Pimittäminen sen sijaan tuntuisi pettämiseltä.

Vierailija
15/15 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaa säästäisin ja toivoisin että akka ei huomaa. Koska huomatessaan hän ei sanoisi mitään kuitenkaan vaan jäisi hautomaan mun aikeita. Hyvä parisuhde saattaa perustua jonkinasteiseen rehellisyyteen mutta naiivi ei saa olla. Miksi mennä tönimään nukkuvaa karhua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi