Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aikuiset näyttävät lapsille sellaista mallia, että kaikki elämässä pitää olla kivaa? Ov.

Vierailija
01.07.2012 |

Jos treenaaminen olis helppoa, kaikki olisivat hyvässä kunnossa! Jos opiskeleminen olisi helppoa, kaikki olisivat tohtoreita! Jos käsityöt olisivat helppoja, kaikkihan ompelisivat taidokkaita töitä koko ajan!

Miksi harjoittelemisen ja pitkäjänteisen työn merkitystä elämässä ei enää arvosteta?

Minulla on ystäviä rikkaista perheistä, että mitään ei ole tarvinnut tehdä. On vähän opiskeltu tradenomiksi, on ollut vaikeaa niin jätetty heti kesken. Sitten meikkauskouluun, koska se on "kivaa". Ei kuitenkaan koskaan työllistytä mihinkään. Sitten mamman ja papan rahoilla pyöritään ja ikää alkaa olemaan 26v... ei mitään käsitystä mistään työstä.

Tälläisiä mietin sunnuntain ratoksi....

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehditä kertoa lapsille, mihin kannattaa panostaa elämässä. Annetaan rahaa, että pysyvät omissa menoissaan. Toivottavasti olen väärässä.

Vierailija
2/3 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa ammatissani olen törmännyt tähän, ja kyseessä on nimenomaan sellaisten vanhempien ongelma,jotka haluavat itse kaiken eivätkä luovu mistään perheen tai lasten eteen. Näin annetaan lapselle mielikuva, että mistään ei koskaan tarvitse luopua ja että kaikki on ihan käden ulottuvilla.

Esim. perhepäivähoitajan lapsi - jo murrosikäinen - sai vanhemmiltaan tupakat, viinat, vaatteet, ruoan 15-vuotiaana. Lapsi ei ollut tyhmä, mutta koulu ei kiinnostanut, kun minkään eteen ei tarvinnut nähdä vaivaa. Mitä teki peruskoulun jälkeen? Makasi kotona ja meni isän firmaan "töihin" parin vuoden tauon jälkeen. Töitä ei kyllä ole tehnyt koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei kannata hankkia kun ovat niin työläitä, mitään remonttia ei kannata tehdä kun niin työlästä. Oikeastaan kaikki mitä hän ei halua tehdä on työlästä. Ja saman asenteen on opettanut pojalleen.