Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetan kalliiden lahjojen ostelun siskontytölle, onko ok?

Vierailija
01.07.2012 |

Siskoni ainoa lapsi on ollut minulle aina tosi rakas. Olen ostellut hänelle vuosien varrella pikku lahjoja muuten vain ehkä 6-8 kertaa vuodessa ja sitten lisäksi synttärilahja (50-100 euroa) ja joululahjat (50-70 euroa) sekä nimpparilahja (15-30 euroa).

Nyt tyttö on 19v ja meni kihloihin.

Ajattelin lopettaa kalliiden lahjojen ostelun ja siirtyä lähettämään vain onnittelukortin ja max 15 euron lahjan. Onhan tyttö jo aikuinen.

Minun pienille lapsilleni hänen vanhempansa lähettävät nimpparikortit, 15-30 euron synttärilahjan ja 50-100 eurolla joululahjoja (vaikka se ei tähän kuulukaan).

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ajatellut menetellä niin, että ostan kummilapsille synttärilahjoja niin kauan kun saan kutsun synttäreille. Jos jatkavat aikuisena synttärijuhlia ja edelleen kutsuvat minut niihin niin sitten tietenkin ostan lahjoja aikuisillekin.

Joululahjojen kanssa on vähän hankalampaa, mutta ehkä lopetan sitten ylppärilahjojen jälkeen.

Vierailija
2/7 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuiselle lapselle lahjoja? Kuka enää edes juhlii synttäreitään kuin omien kavereidensa kanssa rellestäen?

Ap kuulostaa lahja-automaatilta ja hirmuisia summia polttanut rahaa vuosien varrella. En todellakaan osta tuon hintaisia lahjoja muille kuin omille lapsille. Serkkujen perheeltä tulee max. 5-10€ lahjoja, joten en todellakaan osta heillekään enää edes 20€ lahjoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavat ostettavat ovat sitten häälahja ja ehkä tasavuosisynttärit, jos kutsuvat juhliin.

Vierailija
4/7 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää aikuisille ostaisi isompaa... Itse sain kummeilta pieniä pehmeitä paketteja vielä aikuisenakin.

Tein päätöksen, etten osta sisarusten lapsille tavaralahjoja kun tuntuu, ettei heiltä mitään puutu ja on tavaraa muutenkin joka paikat täynnä. :)

Sen sijaan järjestän huvi- ja vesipuisto yms. päiviä.

Vierailija
5/7 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjan arvon ja määrän vuodessa? Auts :D

Ei vaan totta kai voi lopetella lahjonnan ei aikuinen ihminen lahjoja enää tarvi.

Vierailija
6/7 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinä saat tehdä ihan mitä päätöksiä elämässäsi haluat. Sinä saat päättää miten rahasi käytät ja millaisia lahjoja kenelle ostat.

Kaikki se raha, mitä olet tyttöön laittanut on omaa päätöstäsi. Ja kaikki se, mitä aiot tästä lähtien tehdä on omaa päätöstäsi.

Tee ihan mitä itse lystäät. Älä tee mitä me haluamme, tai mitä siskosi haluaa, tai mitä siskon tyttö haluaa. Itse tee mitä haluat.

Vierailija
7/7 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat saanneet kalliita lahjoja miehen siskolta. (30-50€)Olemme kiitollisia lahjoista. Koskaan ei ole niin kalliita pyydetty ja vähempikin olisi riittänyt. Meillä ei vaan ole varaa ostaa yhtä kalliita hänen lapsilleen. Toivottavasti ei pidä meitä nyt ihan kiittämättöminä.