Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hieman hymyilyttää naapurin takia :)

Vierailija
01.07.2012 |

Muutin tähän taloyhtiöön n. kuukausi sitten ja vastaanotto on ollut pihan muiden naisten toimesta melko nihkeä. Olen kahden lapsen yh ja jostain syystä "yh" on punainen vaate naapuruston äideille. Hyvä kun puhuvat minulla ja jos puhuvat niin sävy on varsin ylimielinen ja alentuva.

Kummasti käytös muuttui nyt loppuviikosta ja ihmettelin tätä hieman kun useampi äiti maireasti tervehti ja kyseli kuulumia.

Syykin selvisi: olivat saaneet lastensa tulevan opettajan nimen selville :) Sain siis viran lähikoulusta ja siksi muutin tähän. Nyt rehtori oli sitten päivittänyt koulun nettisivun, josta on nähtävillä luokkien opettajat. Eli yh, jolle alleviivattiin taloyhtiön säännöt moneen kertaan (ei bileitä, ei meteliä, ei vieraiden autoja pihalle jne.) onkin vaaraton luokanopettaja :)

Ja mainittakoon, etten ollut syyllistynyt yhteenkään sääntörikkomukseen vaan naiset selkeästi olettivat, että parin lapsen yh bilettää ja vieraita laukkaa päivin öin :)

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mmmmmmm, tokitoki, vain pari kertaa vuodessa ;)

Mutta se, että käyt täällä vain sen pari kertaa (:DD) vuodessa kertoo jo sen, että kyllä sinussa ja ammattitaidossasi on kuitenkin jotain vikaa. Näinhän itsekin totesit ap:stä etkä kuitenkaan voi tietää käykö hänkin täällä vain "kaksi" kertaa vuodessa.

[/quote]

Voipi olla, että ammattitaidossani on vikaa. Ja valitettavasti suuri osa suomalaisia pääsee "nauttimaan" ammattitaidostani, joten ette ole turvassa.

Minun lapsiani ei kuitenkaan yksinhuoltajat opeta. Yksi vihreitä kannattava kuitenkin, ja sekin on käsittämätöntä, että opettaja voi julkisesti esiintyä tuollaisen hörhöpuolueen nimissä ja muka opettaa lapsille uskottavasti aineita.

Aina ei voi voittaa...

Vierailija
22/56 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä vaiheessa oletin jotain erityistä arvostusta? Missä vaiheessa jotenkin ylensin itseni? Rivienvälissä on selkeästi nähtävissä vahingonilo. Pääsit näyttämään näille alempiarvoisille... En ole odottanut saavani sen kummallisempaa arvostusta tai kunnioitusta - toki oletin, että uutta naapuria kohdellaan normaalisti, oli hän yh tai ei. Jos olisit rehellinen itsellesi, tunnustaisit, että yh aiheuttaa poikkeuksetta levottomuutta asuntoyhtiössä. Jopa vaikka tämä olisi opettaja. Itseäni lähinnä huvittaa se, että pihan äitien käytös minua kohtaan muuttui täysin kun heille selvisi ammattini. No minuakin tämä huvittaa, sillä mitään syytä ei pitäisi mielistelyysi olla, mutta kun tarinaasi kuuntelee, saattaa silti olla niin, että saavat lapset tuntea kostosi, ellei kunnioitusta sinulle osoiteta. Tällä kansankynttilällä käy myös miesvieraita, sekä varattuja että vapaita Ja oikein varattujenkin kanssa vehtaat. Kunhan naapurinrouvat saavat tietää, saavat olla huolissaan vielä omien miestensäkin puolesta. - ystäväpiiriin kun kuuluu kummankin sukupuolen edustajia. Sääntörikkomuksia teen varmasti paljonkin, mutta 24/7 biletystä en ole harrastanut sitten opiskeluvuosien. Mielestäni opettajan pitää näyttää esimerkkiä ja pyrkiä välttämään sääntörikkomuksia, eikä todeta heti alkujaan, että niitä tulen tekemään. Ja ei huolta, ammattitaitooni ei vaikuta pihan mammojen touhut :)

No siitä en olisi niin varma. Ammattitaitosi kyseenalaistaa jo se, että olet mukana tälläisessä nettiyhteisössä, jossa moraali ja mielipiteet on pohjemmalla kuin missään.

Toki em. tekstin kirjoittaja ei sitä ole koska roikkuu täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi olla, että ammattitaidossani on vikaa. Ja valitettavasti suuri osa suomalaisia pääsee "nauttimaan" ammattitaidostani, joten ette ole turvassa.

Minun lapsiani ei kuitenkaan yksinhuoltajat opeta. Yksi vihreitä kannattava kuitenkin, ja sekin on käsittämätöntä, että opettaja voi julkisesti esiintyä tuollaisen hörhöpuolueen nimissä ja muka opettaa lapsille uskottavasti aineita.

Aina ei voi voittaa...

No, täytyy sitten olla vain extravarovainen, harmi vain ettei tiedä millä alalla tätä ammattitaitoasi harrastat.

En ole yh, mutta kiinnostaisi ihan muuten vain tietää, että mikä niissä yksinhuoltajissa niin kammottaa? Ja koskeeko tämä kammo vain yh-äitejä vai ovatko ne yh-isätkin yhtä huonoja ja epäonnistuneita ihmisiä?

Vierailija
24/56 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kandee olla kansankynttilä???! opettajaks valitaan muuten ne esiintyvimmät (sanotaan vaik narskut) kokemusta omasta kaveripiiristä... kunhan osaa näytellä opea pääsykokeissa, olla siis vakuuttava

Vierailija
25/56 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kandee olla kansankynttilä???! opettajaks valitaan muuten ne esiintyvimmät (sanotaan vaik narskut) kokemusta omasta kaveripiiristä... kunhan osaa näytellä opea pääsykokeissa, olla siis vakuuttava

Sinä et varmaan ole edes ollut vakuuttava näyttelijä sossussa.

Vierailija
26/56 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi olla, että ammattitaidossani on vikaa. Ja valitettavasti suuri osa suomalaisia pääsee "nauttimaan" ammattitaidostani, joten ette ole turvassa. Minun lapsiani ei kuitenkaan yksinhuoltajat opeta. Yksi vihreitä kannattava kuitenkin, ja sekin on käsittämätöntä, että opettaja voi julkisesti esiintyä tuollaisen hörhöpuolueen nimissä ja muka opettaa lapsille uskottavasti aineita. Aina ei voi voittaa...

No, täytyy sitten olla vain extravarovainen, harmi vain ettei tiedä millä alalla tätä ammattitaitoasi harrastat. En ole yh, mutta kiinnostaisi ihan muuten vain tietää, että mikä niissä yksinhuoltajissa niin kammottaa? Ja koskeeko tämä kammo vain yh-äitejä vai ovatko ne yh-isätkin yhtä huonoja ja epäonnistuneita ihmisiä?

Vierailija
27/56 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvinnut feikata missään, sossusta ei kyllä oo mitäään kokemusta, sori, opettajista kyllä

Vierailija
28/56 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvinnut feikata missään, sossusta ei kyllä oo mitäään kokemusta, sori, opettajista kyllä

Vierailija
29/56 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yh, mutta kiinnostaisi ihan muuten vain tietää, että mikä niissä yksinhuoltajissa niin kammottaa? Ja koskeeko tämä kammo vain yh-äitejä vai ovatko ne yh-isätkin yhtä huonoja ja epäonnistuneita ihmisiä?

[/quote]

En itse kammoa yksinhuoltajia muutoin kun veronmaksajan ominaisuudessa. Ja arvostukseni ei liity yksinhuoltajan sukupuoleen.

Kuitenkin on niin, että mies harvoin rikkoo perheen ja "pääsee" yksinhuoltajaksi.

Jos mies on yksinhuoltaja, tämä harvoin on miehen valinta.

Vierailija
30/56 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse kammoa yksinhuoltajia muutoin kun veronmaksajan ominaisuudessa. Ja arvostukseni ei liity yksinhuoltajan sukupuoleen.

Kuitenkin on niin, että mies harvoin rikkoo perheen ja "pääsee" yksinhuoltajaksi.

Veronmaksajan ominaisuudessa? Eli siis tyyliin yh:t on yhteiskunnan loisia ja sensellaista. No eihän ap:ssa sitten pitäisi olla mitään kauhisteltavaa, töissähän hän on.

Ja millä perusteella miehet eivät perheitään riko? Eipä taida olla ihan yksi tai kaksi niitä miehiä, jotka ovat pettäneet, jättäneet ja lähteneet toisen matkaan. Lapset nyt vain useimmiten jäävät äideille...joskus niin käy miehen toiveista huolimatta, mutta usein myös ihan heidän toiveidensa mukaisesti asia on niin.

Vierailija
31/56 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin naisilla? Minäkin olen yh, enkä pidä itseäni mitenkään huonompana kuin muitakaan. Miksi pitäisi? Jos huomaan jonkun idiootin dissaavan mua sen takia ettei mulla ole miestä, niin so. En itsekään yritä sen kummemmin tutustua. Olkoon omien tyhmien ennakkoluulojensa vankeina.

Omituista että nyky-yhteiskunnassa vielä katsotaan kieroon erilaisia perhemuotoja. Sehän on tärkeintä että lapsilla on hyvä koti, oli siinä sitten yksi tai viisi vanhempaa. En ole huomannut että ihmiset eivät olisi tahtoneet tutustua sen takia ettei mulla ole miestä. Tuntuu että ne epäluulot on monesti yh:n omassa päässä. Ei mun tutustumishaluihin vaikuta ihmisen perhemuuoto, vaan se millainen ihminen on persoonaltaan jne.

Ja hei, mä olen tehnyt lapsia kolmen eri miehen kanssa, ja vain sen takia että olen halunnut lapsia. Kaikkiin on hyvät välit ja vietetään aikaa keskenämme yhtä kaikki. Kamalaa iiik! Kyllä nyt lapset kasvaa kieroon :oD Ja olen akateeminenkin, hui!

Ettekä rouvat ikinä arvaa: olen vieläpä perheneuvolassa töissä. Hui hui.

Vierailija
32/56 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksajan ominaisuudessa? Eli siis tyyliin yh:t on yhteiskunnan loisia ja sensellaista. No eihän ap:ssa sitten pitäisi olla mitään kauhisteltavaa, töissähän hän on.

Ja millä perusteella miehet eivät perheitään riko? Eipä taida olla ihan yksi tai kaksi niitä miehiä, jotka ovat pettäneet, jättäneet ja lähteneet toisen matkaan. Lapset nyt vain useimmiten jäävät äideille...joskus niin käy miehen toiveista huolimatta, mutta usein myös ihan heidän toiveidensa mukaisesti asia on niin.

miehethän ne usein lähtee ja joskus vielä varatun naisen (ei yh:n) matkaan. Tuttavapiirini kaikki yh:t ovat töissä, sen sijaan usea sinkku tai parisuhteessa elävä nostelee toimeentulotukea.

Vierailija
33/56 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehethän ne usein lähtee ja joskus vielä varatun naisen (ei yh:n) matkaan. Tuttavapiirini kaikki yh:t ovat töissä, sen sijaan usea sinkku tai parisuhteessa elävä nostelee toimeentulotukea.

oli eron syy mikä tahansa, harva mies ihan väkisin haluaa yksinhuoltajaksi tai yhteishuoltajuudessa lähivanhemmaksi. Ja sitten kuitenkin parjataan sitä yh-/lähiäitiä, joka pääasiallisesti niistä lapsista huolen pitää, kun mies ei halua/pysty. Ei vaan pysty ymmärtämään...

Vierailija
34/56 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aika vaikeaa uskoa että ihan selkeästi ensin ei tervehditty ja sitten yhtäkkiä kyllä..ejkä eivät aluksi tienneet sun olevan uusi naapuri? Luulivat olevan vain vieraana? Outoa sekin, että ihan MONTA sun luokan oppilasta asuu samassa talossa.. jep niin varmaan. Ja KAIKKIEN niiden äidit nuolee opettajaa?? Enpä usko että tälläisiä nyt ihan niin montaa on. Ja toiseksi, ehkä he tervehtivät iloisesti nyt, kun olettavat teillä olevan YHDISTÄVÄ asia, eli tulette vastaisuudessa olemaan tekemisissä. Eli kellähän se ennakkoasennen oikeastaan onkaan???paremminkin sulla näitä äitejä kohtaan.

Vierailija
35/56 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja millä perusteella miehet eivät perheitään riko? "

Keskusteltiinko siitä? Ei, vaan keskusteltiin siitä, että ovatko miehet yksinhuoltajia.

"Eipä taida olla ihan yksi tai kaksi niitä miehiä, jotka ovat pettäneet, jättäneet ja lähteneet toisen matkaan. Lapset nyt vain useimmiten jäävät äideille..."

Juuri näin. Väitteeni koski sitä, että perheensä hajoittava mies tuskin pääsee yksinhuoltajaksi. Mies pääsee yksinhuoltajaksi vain, jos vaimo kuolee tai häipyy ilman lapsia.

"joskus niin käy miehen toiveista huolimatta, mutta usein myös ihan heidän toiveidensa mukaisesti asia on niin."

Mihinkä tämä liittyy? Tosin lauseessa on joskus ja usein -sana vaihtaneet paikkaansa.

[/quote]

Vierailija
36/56 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ja hei, mä olen tehnyt lapsia kolmen eri miehen kanssa, ja vain sen takia että olen halunnut lapsia. Kaikkiin on hyvät välit ja vietetään aikaa keskenämme yhtä kaikki. Kamalaa iiik! Kyllä nyt lapset kasvaa kieroon :oD Ja olen akateeminenkin, hui!

Ettekä rouvat ikinä arvaa: olen vieläpä perheneuvolassa töissä. Hui hui.

[/quote]

Vain huora toimii noin. Perheneuvolassa olet kyllä uskottavasti päivittäin, mutta valitettavasti asiakkaana.

Vierailija
37/56 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aika vaikeaa uskoa että ihan selkeästi ensin ei tervehditty ja sitten yhtäkkiä kyllä..ejkä eivät aluksi tienneet sun olevan uusi naapuri? Luulivat olevan vain vieraana? Outoa sekin, että ihan MONTA sun luokan oppilasta asuu samassa talossa.. jep niin varmaan. Ja KAIKKIEN niiden äidit nuolee opettajaa?? Enpä usko että tälläisiä nyt ihan niin montaa on. Ja toiseksi, ehkä he tervehtivät iloisesti nyt, kun olettavat teillä olevan YHDISTÄVÄ asia, eli tulette vastaisuudessa olemaan tekemisissä. Eli kellähän se ennakkoasennen oikeastaan onkaan???paremminkin sulla näitä äitejä kohtaan.

Ei siinä pihassa tarvitse olla kuin yhden koululaisen äiti, hän kyllä on tiedottanut kaikille muillekin. AP, tajuan täysin mitä tarkoitat, mutta osalla palstalaisista menee täysin yli käsityskyvyn. Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.

- aineenope, yh

...jota hämmästyttää ja v:ttaa ihmisten pohjaton tyhmyys ja pahansuopaisuus

Vierailija
38/56 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme pienelle paikkakunnalle olessani kotona pienten lasten kanssa. Harrastimme perhekerhoa, jossa oli muita mammoja ja jokaisella oli muutama lapsi mukanaan. Yritin viritella keskustelua heidän kanssaan, mutta sain osakseni lähes selän kääntämistä.

Kunnes muutaman viikon kuluttua vastassani oli feikkihymyjen kuoro. Ihmettelin aikani asiaa, kunnes joku mammoista avasi suunsa. "Kävin miehesi vastaanotolla. Miksi et ole sanonut olevasi lääkäri kanssa naimisissa?" ...

En tiedä kumpi ulkokultauksessa ärsytti enemmän eli se että mammojen mielestä on "hienoa" olla naimisissa (minulla on eri nimi enkä käytä sormuksia monestakin syystä) vai mieheni ns. hieno ammatti. Joka tapauksessa meni maku koko porukkaan ja onneksi löysin muualta oikeita ystäviä.

Vierailija
39/56 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ketä kummaa se kiinnostaa?

Sen sijaan kaltaisesi narsisti lasten opettajana on sama kuin laittaisi lapsensa helvettiin, joten sydämestäni toivon, että vanhemmat seuraavat työtäsi ja osaavat vaatia ammatillisuutta. Juuri kaltaisesi opettajat ovat niitä, joista tehdään asiallisia valituksia.

Vierailija
40/56 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla ole mahdollisuutta hankkia asuntoa alueelta, jossa sosiaalinen status ei määrity sen mukaan, onko makuuhuoneessa myös mies?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä