Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTIKUISET 2013

Kommentit (324)

Vierailija
41/324 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että meitä on näin monta kuumeilijaa tässä pinossa jo :) Ensi alkuun kysyisin onko teistä muut tikuttaneet ovista noilla liuskatesteillä?

Itellä siis kp 6 ja tein äsken ja viiva tuli heti vaikkakin oli vielä haaleempi kuin kontrolli. li pakko ottaa testailut tähän kiertoon kun tuo keskenmeno sekoitti kiertoni ja kroppani. odottelen siis että viivat vahvistuu yhtä vahvoiksi jos siis vahvistuu.

Rontsukka: meillä on todella samanikäiset lapset :) kuinkas teillä tuo vanhin on sopeutunut asiaan että koulu alkaa?meillä tyttöä jännittää ja välillä tahtoisi olla kotona, sanookin joskus et sit jos meille tulee joskus vielä vauva ni jään sitten teiän kanssa kotiin :)

Pikaisesti kävin, mutta huomenna taasen paikalla kertomassa josko viiva vavistuu. ja jos tosiaan jollain kokemusta kuinka tuon viivan stten tulkitsee yhtä vahvaksi ja onk se ovis sitten samana päivänä vaiko vasta seuraavana? ikinä en ole aikasemmin tikutellut mutta nyt vauvakuume jo niin kova että kaikki avut käyttöön ;)

malttamaton äiti050809

Vierailija
42/324 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti noista ovistesteistä. mulla oli nyt mammaksin liuskat käytössä ja ovista edeltävänä päivänä viivat olivat yhtä punaiset (no siis ero oli ihan hiuksenhieno) testasin aamupäivästä ja illalla plussat ja seuraavana aamuna oli jo vaalenemaan päin. testasin myös 2 päivää ennen tuota ovis plussaa niin viiva tuli kyllä kunnolla esiin mutta oli vaaleampi.. eli sen tulkitsin vielä negaksi. Että kannattaa äiti050809 testailla nyt joka päivä ja mieluumin vielä aamupäivästä ja illasta.. ja ei aamun ekasta pissasta, mut se taitaa testipaketissakin lukea.. antaa muuten virheellistä tietoa..

mutta luultavasti sullakin on samalla lailla ku mulla että tuo ovis tulee suht. aikaisin kierrossa.. Ja kannattaa pupuilla muutamana päivänä ennen ovista ja tärppi päivänä. Koska kun estrogeenitaso nousee ennen ovista, niin se pehmittää jo kohdunsuun liman niin että simpat pääsee eteenpäin ja ne säilyy siellä kyllä 4-5:kin päivää. Ja tosiaan se ovis plussa tulee testiin 24-48 tuntia ennekuin ovis tapahtuu.. eli kun plussa tulee niin äkkiä peitto heiluun ja sitten vielä varmistelut seuraavana ja mielellään sitä seuraavana päivänä. munasoluhan oli hedelmöityskykyinen 24 tuntia irtoamisesta. Simpoilla menee noin puoli tuntia matkata munanjohtimeen.

okei tulipahan tosi karmeen kuuloinen teoriapaukku.. anteex.. /=

*minni*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/324 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti050809: Poika odottaa koulua innoissaan, mutta jännittyneenä. Samalta pihalta aloittaa 3 poikaa nyt koulun, joten vaikka eskarista ei kukaan samaan kouluun tulekaan, niin ei kaikki ihan vieraita ole. Ja itse olen tosiaan ainakin ekan puol vuotta kotona.

Ovistikkuja käytin aikanaan esikoisen kanssa ja yhtään ovista en löytänyt. Ehkä siksi en ole tikkuja enää sen jälkeen käyttänyt vaikka silloin todettiinkin etten ovuloinut ja clomit jouduttiin ottamaan käyttöön.

Tätiä ei näy vieläkään ja se viivanpaikka kummittelee mielessä. No, testejä ei ole kaapissa ja yritän olla menemättä kauppaan ennen loppuviikkoa.

Rontsu

Vierailija
44/324 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmiisa: Tervetuloa mukaan! Toivottavasti nyt sinulla onnistaa pysyvästi!

Tuikkunen: Hyvää kesälomaa! Lomallahan on mukava lapsiakin tehdä..

Marjana: Tervetuloa mukaan hengailemaan! Hyvä, että nyt vihdoinkin olet saamassa jatkotoimenpiteistä aikataulun.

Minni: Tsemppiä piinailuun! Toisaalta eikö ole ihanaa, että voi hetken aikaa haaveilla olevansa raskaana vaikka ei olisikaan? Vai ajattelenkohan itse vain ihan hassusti...?

Rontsukka: Harmi, että plussaa ei tullutkaan :( Toivotaan, että se siitä vielä muuttuu.

Pikkumurmeli: Tervetuloa. Ihanaa että sinä sittenkin pääset vauvapuuhiin ja olet löytänyt sopivan puolison!

Huh, tännehän on tullut paljon uusia kuumeilijoita! Kesäköhän sen saa aikaiseksi. Kivaa ja tervetuloa kaikille!

ON: Näin viime yönä unta, että oon raskaana ja laskettuaika osuu siten huhtikuulle. Aloin jo unissani suunnittelemaan vauvanvaatteiden pesua, järjestelyä jne. Voi mikä pettymys kun jossain vaiheessa havahduin näkeväni vain unta.. No lasketaan sen varaan, että oli enneuni :)

Tänään lähdemme mökkireissulle, joten ensi viikkoon!

82 kp 6/48-95

Vierailija
45/324 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen ihan samaa mieltä!! oon vähä masokisti vissiin ku tykkään niistä viimeisten päivien piinailuista ja myös liian aikaisin testauksesta.. joo tiedän hullu minä.. Se ei ole mukavaa jos heti torpataan toisen piinailut.. vaan mun mielestä pitäis tsempata loppuun asti.. mikään ei ole varmaa kunnes täti tulee ;)

Hyvää mökkireissua!!

minni dpo 2

Vierailija
46/324 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipahasta ja muusta selvinneenä tuun tänne taustailemaan... Meillä ei aktiivista yritystä tässä kierrossa tule olemaan, mutta mukavaa pysyä porukassa mukana silti.

Näköjään ootte täällä esittäytyny, kai miekin sitten voin. Eli lyhyesti tää mein juttu pähkinänkuoressa 30v&34v, eka toiveissa, taustalla eas rv27+2 -03, km 21+4 -07, km rv10+ -09. Marraskuun lopussa ehkäisystä luovuttiin yk2+ ja siitä km. Nyt meillä lähtee siis yk4 käyntiin tuon km:n jälkeen.

Nasulais kp 5/28(norm.), yk4

Vierailija
47/324 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Nasulais ja Marjana onkin jo tuttuja maaliskuisista, tsemppiä teille. Kyllä se vielä sieltä koittaa uusi aika.

Meillekin eka saisi siis tulla, vuoden on jo saanut. Ikää jo yli 30. Viime kuussa oli kauhea pettymys, kun ovulaatioplussan sain todettua ja saatiin hyödynnettyä ja tietenkin kaikki (!) oireet täsmäsi. Aiemmin siis ollut ovulaatiossakin ongelmaa..

Jostain syystä tässä kuussa mennyt rennommin - eiköhän se kierron loppua kohden taas kiristy. Toisaalta, kun loma on vasta alkamassa, niin just tällä kertaa ei nyt olis niin hirveetä, vaikka ei onnistaisikaan. (Liekö se kuuluisa rento asenne sitten toimisi..)

Kierto on nyt kp 13/27 (24-32), yk n.7 (vuoden aikana moni on jääny käyttämättä), ja tänään oli CB :) tikussa. Eiku hommiin sitten vaan!

Tsemppiä kaikille ja toivottavasti jatketaan pian odotuspinoissa.

Piip

Vierailija
48/324 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ilottautus kova kuumeilija:) puol vuotta ilman ehkäsyä takana mutta virallinen ensimmäinen yrityskierto menossa:) eli nyt on yk1 kp21/28-29. edellisestä suhteesta on kohta 4v poika joka sai alkunsa hoitojen kautta koska miehellä oli huonot siittiöt.

Vierailija
49/324 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle voisi rivin tarkentaa kp6/? yk 1 kunhan kerkiää, ei hätä =) ja päivittelen kyllä tietoja kunhan kiertopäivät tasaantuu.

Mukavaa heinäkuuta ja iloista mieltä kaikille. Mukava on lukea kuulumisia ja muidenkin piinailuja, pidetään tiiviisti yhteyttä, yhdessä on kivempi jännittää!!

Vierailija
50/324 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 34v ja mies 38v, minulla aikaisemmasta suhteesta lapset -00 ja -03 ja nyt olisi aika yhteiselle lapselle. Aikaisemmat lapset antoivat odottaa itseään noin vuoden päivät, koska kierto oli hyvin epäsäännöllinen, vaihteli 20-70 pvä, mutta ilmeiseti jossakin vaiheessa tärppäsi kun kaksi ihanaa lasta olen saanut. Nyt kierto 27 pvä, mutta ei ole vielä tärpännyt. Nyt siis menossa kp11/27 yk 4 eli ovulaation metsästys on parhaillaan.

51/324 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palajan tänne vauvaa kuumeilemaan,jokunen tovi tässä nyt vielä menee ennen kuin voi yrittämisen aloittaa. Huomenna tulee viikko täyteen kun aamulla ultrassa vielä pienellä sydän sykki,mutta samana iltana hänestä jouduin luopumaan (rv8+1). Olin siihem varautumut että kaikki ei ole hyvin kun tiputtelu vuotoa rv7+2 lähtien, mutta kyllä se henkisesti ja fyysisesti on todella rankka kokemus. Pienen hetken ehdin luulla että:"ehkä tämä tästä rauhoittuu..."

Taustalla pörräilen ainakin alkuun ja ehkä sitten ensimmäisten menkkojen jälkeen taas?

Vierailija
52/324 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin se täältä hiippailen maaliskuisista tänne. Ekakiertopäivä siis menossa tänään, mutta enemmän olen iloinen tädin saapumisesta ajallaan kuin saapumatta jättämisestä, sillä kierto on ollut todella sekaisin ja nyt näyttäisi, siltä että vihdoinkin palataan normaaliin kiertoon 30-32. Ainakin kaksi viimeistä kertaa täti on tullut juuri ajallaan, kuten silloin ennen ekaa raskautta.

Mutta siis pientä esittelyä... en muista onko tullut aiemmin tehtyäkään.

Minä 30v, mies 45v, esikoinen -09. Pikku kakkosta kuumeillaan, minä enemmän innoissani kuin mies, mutta kuitenkin yhdessä jätetty ehkäisy pois ja molemmat haluaa lisää lapsia. Kierto ollut todella sekaisin, kp:t 14-45 päivän välillä, cerazette-pillereiden jäljiltä. Pillerit jätin pois 11/2011. Nyt näyttäisi vihdoin olevan kierto normaali ja toivottavasti pysyykin! Ovis-testejä kokeillut, mutta en ole plussaa saanut. Aiempaa raskautta odotettiin lähes kaksi vuotta ja sai lopulta alkunsa ihan luonnollisesti ilman mitään tikutteluja tai lääkärissäkäyntejä. Siinäpä ne taitaa olla...

Narandja kp1/30-32, yk 8

Vierailija
53/324 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo aikasemmin mainitsin niin esikoista yritetään ( oi miten ihana sana;)) mut mä en ymmärrä olekkaan noita teidän merkkejä esim. kp1/30, yk 2. Siis yk= varmaan yrityskertoja ja onko tuo 30 kierto ja mikä se numero ennen tuota lukua on?

Ja mistä kierto lasketaan siitä ku menkat loppuu seuraavaan alkamiseen vai?

Ooon todella pihal näistä, enkä ole ikinä ymmärtäny ku puhutaan raskausviikoistakaan, sanonu aina et eiks vois puhuu normisti ;)

Vierailija
54/324 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kp=kiertopäivä

kierto alkaa kuukautisten ensimmäisestä päivästä ja päättyy, kun seuraavat kuukautiset alkaa (vuodon kestolla ei ole merkitystä, vain sillä ekalla vuotopäivällä)

kp 1/30 tarkoittaa, että henkilöllä on kuukautiset juuri alkaneet, eli on menossa ensimmäinen kiertopäivä. 30 on tämän henkilön normaali kierron pituus. Monella on kierron pituus ilmoitettu jonkinlaisena välinä esim 27-31, eli kuukautiskierto hieman vaihtelee annettujen rajojen sisällä.

yk=yrityskierto

Itsellä alkoi juuri kp 1/?, eli täti (=kuukautiset, :D ) kurvasi paikalle. Kierron pituudesta ei hajuakaan, kun ovat ensimmäiset synnytyksen jälkeen. Yk on varmaan 1, kun nyt vasta voin oikeasti alkaa kiertoa laskea.

Eli niin se tuhruvuoto muuttui tänään punaiseksi (vaikkakaan ei vielä runsaaksi ja normisti mulla menkat ovat olleet aina todella runsaat). Synnytyksen jälkeiset taitaa olla vielä tavallista runsaammat, joten eiköhän iltaa kohden niagara ala.

Rontsu

55/324 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Mahtuisko vielä listalle? Tätihän se pärähti kylään sitten eilen. Nyt on kp2/30 ja meillä on yk2:) Esikoisesta haaveillaan.

Ajattelin muuten kysyä mitä mieltä siitä, että mulla eilen alkoi ruskealla vuodolla mutta se oli niin runsasta että jouduin tampooniin turvautumaan ja siihen oli myös verta tullut, yöllä ei tullut ollenkaan mutta tänään tulee melkeimpä ihan hyytymien kanssa. Eli enkös kuitenkin laske että eilen on ollut kp1??

Mulla tosiaan ekat luomumenkat nyt pillereiden jälkeen joita popsin yli 5vuotta.

Heidi85: eli esim. kp2/30 tarkoittaa että nyt on 2. kiertopäivä meneillään ja kiertopäivien pituus on tuo 30pv:) Tajusitko?:D Kiertopäivät lasketaan kuukautisten alkamispäivästä seuraavaan kuukautisten alkamispäivään. Korjatkaa joku jos olen väärässä!

Vierailija
56/324 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan!

Täällä siis täti tupsahti kylään ja tipahdettiin maaliskuisista tänne huhtikuisiin. Teitä onkin iso joukko jo jännäämässä huhtikuun nyyttiä :) Mahtuuko mukaan? :)

Eli olemme melkein kolmekymppinen pariskunta ja esikoiselle (4v) kuumeillaan sisarusta. Pillerit jätimme vuodenvaihteessa ja tärppi tulikin heti. Tämä raskaus vaan sattui päättymään alkuraskauden keskenmenoon ja koko härdelli huipentui kaavintaan, jonka jälkeen kierrot (2kpl) ollut minkä pituisia vaan (42-33). No, nyt näyttää olevan normmi 28 kiertopäivää taas kohdillaan :D Toivotaan, että tässä pysyy ja plussa pärähtää tässä kuussa :)

Lueskelen illemmalla paremmin, mitä teille kuuluu ja keitä täällä onkaan. Muutama tuttu näyttää olevan listassa.. harmi :( No, koska maaliskuu oli plussien kannalta melko tynkä, tehkäämme huhtikuussa sairaalat täyteen synnyttävistä äideistä :D En muuten yhtään valittas, jos joutuisin ylipaikalle synnärillä :D

äipsykkä kp 1/28, yk1+km+yk3

Vierailija
57/324 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on 2. tai 3. päivä ovulaation jälkeen ja oireet on seuraavat. Olen ravannut vessassa koko päivän ja luulin jo, että olen saanut virtsiitin, mutta muuta oiretta ei ole kuin painontunne alavatsalla ja se älytön pissatus. Järkihän sanoo, ettei mitään merkkejä raskaudesta vielä voi olla näillä päivillä, mutta ihmisen pieni mieli kuvittelee kaikenlaista. :) Ei auta kuin odotella ja katella mihin suuntaan tilanne kehittyy.

Vierailija
58/324 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rontsukka haittako ku lainasin ton sun sepustuksen ku se oli hyvä selostus. Laitoin sen tonne alkuun

Voi hilma olen todella pahoillani.)=

Heidi85 niin ja raskausviikot lasketaan alkaneeksi viimeisten kuukautisten alusta eli lasketaan että olet vaikka viikolla 4 (tällöin yleensä testataan ja menkat on myöhässä) kun todellisuudessa alkio on 2 viikkoa vanha. siksi raskausviikkoja on 40 eli periaatteessa 10 kk vaikka hedelmöityksestä on 9,5 kk

voi, niin se pikkumurmeli kuumeilu vie sinutkin näiden oireiden ihmeelliseen maailmaan XD

ON: ihan hirveä valkovuoto alkoi tänään.. siis aivan kamala.. luulin ihan että menkat alkaa. No se taitaa tietää korkeaa estrogeeni pitoisuutta että nyt pitäis sitten olla limakalvoa mihkä tärpätä.. (toivottavasti)

Vierailija
59/324 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilma3!! Voi kuinka osaisin lohduttaa, mutta voimia siskoseni!! Anna itsellesi aikaa parantua, se vie aikansa! Pahoittelut :(

äipsykkä

Vierailija
60/324 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista :)

...mutta vielä ihmettelen, kun jollain lukee sitten esim. 16/30 niin eihän nyt menkat 16 päivää kestä vai ymmärsinkö väärin? :O

Ja lasketaanko yrityskerroiksi silloin kun on ovulaatio tai ainakin pitäis olla vai miten? :O

Taidan olla ainut uuno täällä :(