HUHTIKUISET 2013
Kommentit (324)
En oo koskaa ollut näin onnellinen kuukautisista! Nyt ne taas tulivat 3:n kuukauden tauon jälkeen. Tässä kuussa alotan sitten Teroluteilla 3 kierron satsin, jotta saisin kierron tasaantumaan. Kakkosta ollaan siis yritetty elokuusta asti, mutta yk on vasta 6 noiden pitkien kiertojen takia. Kp on nyt 2/48-95.
Olen noissa aiemmissa ketjuissa stressannut sitä, että meillä on taloprojekti alkamassa ja miten se menee jos vauva syntyy ennen kuin talo valmistuu. Anoppi muiden asioiden yhteydessä sattui mainitsemaan, että heidän toinen lapsi (mieheni) syntyi silloin kun heidän talonrakennuspuuhassa alettiin vasta kaivamaan talolle kuoppaa. Siihen verrattuna meillähän on talo jo tosi pitkällä kun vauva mahdollisesti meille aikanaan syntyy.
Monilla on nyt tähtäimessä lapset pienellä ikäerolla. Meille lasten ikäeroa olisi tulossa noin 5 vuotta, jos kaikki menisi nyt hyvin. Onko kellään kokemusta näin isosta ikäerosta? Mielellään positiivisia kommentteja kuulisin kun ei tästä sitä ikäeroa enää pienemmäksikään saa.. Aina sitä puntaroi, että onko tehnyt oikea-aikaisia päätöksiä jne.
Kovasti kuumeinen,
82
Maaliskuisista siirryin tänne eli tänään kp1. Kierrot on keskenmenon jälkeen lyhentyneet 26-27päivää, normaalisti on ollut 30.
Taustoja vähän. 2 lasta ennestää 05&06, kolmatta kuumeiltu nyt lokakuusta 2010 asti ja 2 varhaisraskauden keskenmenoa tänä aikana:( Ennen olen raskautunut todella helposti mutta gynen mukaan ei mitään "vikaa" kuitenkaan ole ja raskaus on mahdollinen koska vaan...Tuo kiertojen lyhentyminen tässä nyt ihmetyttää!
Plussatuulia kaikille!
Ele kp1
Tänne löysin tieni minäkin maaliskuisista.
Esikoista siis yritetään, molemmilla ikää jo reilut 30v. Kolmas yrityskierto starttaa nyt, jospa se kolmas kerta nyt sanoisi toden :)
Hurjasti tsemppiä ja rentoa mieltä kaikille. Nautitaan näistä lapsentekopuuhista ;)
Tre -81 kp 1/26-30 yk 3
Heippa! Olen oleillut täälä taustalla ja nyt uskallan viimein liittyä joukkoonne. Taustaani hieman Olen 25v. mieheni 29v. ja lapset syntyneet 11/05 ; 01/08 ; ja 11/09 ja kolmannen jälkeen mieheni sanoi että nämä on nyt tässä :)mutta kuinka ollakkaan sain tahtoni läpi ja vielä yhden pikkuisen lupa tuli. Kierukan poistin huhtikuun puolivälissä, ja ensikerran testi näyttikin plussaa 27.6 mutta meni sitten kesken rv6+ :( minulla on PCO ja keltarauhashormoonin puutos, nyt rakkulat poissa kiusaamasta(kiitos hormoonikierukan) mutta tuo keskenmeno alkoi juuri siten että tiputteli ensin viikon kunnes vuoto alkoi kunnolla. lääkäri sanoi ultratessaan että seuraavaan kiertoon sitten lisätään lugesteronit, joten nyt kp 4/21-23 ja ovista odotellaan että päästään hyödyntämään nuo hormoonit sitten loppukierrosta josko ne auttaisivat pikkuisen matkassa pysymistä. Oneksi nuo kolme pitävät minut kiireisenä vaikkakin vauvakuume kasvaa ja kasvaa koko ajan, vime yönäkin näin unta että imetin. voih, toivotaan että tämä huhtikuu olisi oikein plussakuu ja kaikki päästään siirtymään tuonne odotuspuolelle! :)
Tervetuloa uusillekkin kuumeilijoille ja pahoittelut tänne pudonneille.
Rontsukka kyllä mä uskon että ne menkat pian alkaa ainakin tuo maidon tulon väheneminen vaikuttaisi siltä..
Lumille paljon, paljon onnea..!! olet ehdottomasti ansainnut että tämä seuraava näinkin pian lähti tulemaan ettei teidän taas tarvinnut samaa läpi käydä.. tarrasukkia mukaan monta pakettia!!
Ems hyvää ja "työn täyteistä" lomaa =DD
82: kiva että se täti joskus iloakin tuo tullessaan (= Terot ainakin mulla auttoi kun esikkoa yritettiin.. Eikös se 5 vuotta voi olla hienokin juttu.. sulla on nyt siinä pieni hoitaja apulainen, ja tuon ikäisen saa ehkä itsekseen oleen helpommin aina ne imetys ajat... en tiedä mutta luulisin. (=
ON: Tänään tuli ovis testiin selkeä plussa eli huomenna olis ovis kohdillaan. Saas nähdä ehditäänkö hyödyntämään.. eilen illalla touhuttiin mutta onkohan niillä enää mahdollisuuksia.. jaa-a mene ja tiedä
minni kp 10/27 yk 2 dpo -1
Ei tullut tätiä viikonloppuna. Hieman on juilinut mahasta, muttei paljoa eikä jatkuvasti. Kuopus pitää kiireisenä opetellessaan seisomista, kun alasmeno ei vielä onnistu :)
5-vuotiaasta ei ole kokemusta, mutta 4-vuotiaamme tuli mustasukkaiseksi ja 6-vuotias on aivan ihana hoitaja. Paljon riippuu lapsesta. Meillä ei tuolle 4 vuotiaalle ole oikein leikkikaveria ja se lienee harmistuksen syy, toivottavasti syksyllä alkava kerho auttaa.
Rontsu
täti tuli kylään, joten tänne siirryttiin. On kyllä haikeat fiilikset kun ehti jo elätellä toiveita, kun olivat myöhässä 3pv..
kp 1/24-28 yk4
++++ tuulia !!
Moikka, eli tänne käy tieni. Hieman itsestäni.
Vuoden päivät ollaan tuhdattu esikoisen tekoa, mukaan mahtuu myös yksi keskenmen..nyt lapsettomuusklinikalla ollaan käyty, mutta ei sen kummempaa vikaa löydetty. Ovulaatiota tuetaan hormoneilla, ja viime kierto oli ensimmäinen hormoni kierto, eli söin Femaria+syön koko ajan metforminia. Tässä kierrossa Femar jää väliin, koska klinikka kiinni, niin toivotaan että ovuloin täysin luomusti. Minä 28, ja mies 31.
Jään taustailemaan tädin ajaksi, ja lähdemme reissuun tässä, mutta jahka palailen niin kirjoittelen taas :) Tsemppiä kaikille !!
-Claudia, kp3/28-30, yk1+km+yk9
Nyt mun pitäis varmaan koittaa unohtaa koko kuumeilu. Googletin kuivan nenän ongelmaan ratkaisua, niin sain tuloksena listoja, jotka oli raskausoireita :D alapääkin kyllä kärsii saharasta? Hmmmm..... Nyt malttia, kiitos. Taas alan toivoa ja uskoa vaikka onkin vain nenä kuiva ja tukkoinen. Päätös pitää ja testiä aikaisintaan loppuviikosta (vai pitääkö). Yks testi olis tuolla kaapissa polttelemassa. Niitä ei sais IKINÄ ostaa varastoon.
Rontsu
Ele: Harmi, että kolmas antaa odotuttaa noin kovasti. Toivottavasti pian jo onnistaisi!
Minni: Kiva kuulla, että Teroista on ollut teillä apua, josko meillekin sitten. Ja kiitos positiivisista ajatuksista tämän ison ikäeron suhteen. Sitä vaan pähkäilen, vaikka eihän se pähkäilemällä muuksi muutu.
Rontsu: Meillä nyt 4-vuotiaamme niin kovasti toivoo sisarusta, että uskoisin olevan sitten vuoden kuluttua loistava hoitaja. Vaikka toki huonoja päiviäkin varmasti mukaan mahtuu. Asutaan kaupungissa ja kavereita ja sukulaisia on lähellä, joten meillä ei ehkä niin oleellista olekaan, että sisaruksesta tulisi kaveri. Varmasti teillä se alkava kerho auttaa 4-vuotiaallenne. Voi, jännä tilanne teillä viimeisen viestisi perusteella! Eihän se testaaminen toisaalta mitään haittaakaan. Itse tosin kyllä yritän testailla aina vasta "viime tinkaan".
Zenik: Harmi, että täti tuli myöhässä ja ehti siten hämätä sinua. Mutta ehkä nyt onnistaa!
Claudia: Hauskaa reissua, ehkä se vaavi siellä matkalla luomusti saa alkunsa.
ON: Tylsiä nää kierron ekat päivät kun ei voi mitään tehdä vauvaprosessin eteen. No, onneksi voi tänne tulla lueskelemaan ja kirjottelemaan sentään.
82 kp 4/48-95 yk 6
Hei,
ajattelin tänne kanssa suunnata ajatukseni.
Perheestämme sen verran, että olemme uusperhe ja minä siis 33v. mies 36v. ja mun lapset 12v. + 16v.
Minä olisin halunnut lisää lapsia jo aikoja sitten, mutta yksi kohdunulkoinen raskaus viikolla 8:n ja yksi keskenmeno alle 12:sta viikolla. On hiukan laskenut tätä lapsiluku määrää.
Mutta nytten siis on ajatuksissa saada lisää väkeä kotiimme ja hitaasti uskaltaa ehkä jo alkamaan haaveilemaan plussista ja ovulaatioista. Kiertopäivistä ja kuukautisten kestoista en osaa sanoa mitään. En ole niitä vielä laskenut.. Mutta ehkä jo tällä viikolla.
Toivottavasti saadaan moni plussailemaan nyt heinäkuussa :) Kuukausi kun ei vielä ihan puolessakaan.. :)
Tänne minäkin siirryin maaliskuisista. Viime kuussa ei siis ollut minkäänlaisia tuntemuksia (lukuunottamatta joitakin repäisykipuja) olo ei ollut yhtään raskautunut ja niin siinä sitten kävikin, että menkat alkoivat. Nyt sitten uudet toivot kasaan ja tämän viikon jälkeen kesäloman viettoon. Ensimmäisenä kesälomapäivänä taidan kipaista kauppaan hakemaan greippimehua!
Tuikkunen kp 7/28-30 yk 4
Heippa kaikille!
Moni minut varmaan tunnistaakin noista aiemmista pinoista, kun niissä on kuukaudesta toiseen tullut pyörittyä. Joka tapauksessa esittely:
Olen 26v ja mieheni 28v ja esikoinen on toiveissa. Yritystä on nyt takana reippaasti yli 2 vuotta. Tässä ajassa on ehditty tutkia asiaa ja 3 inseminaatiotakin on tehty. Nyt seuraavana on edessä koeputkihedelmöitys (IVF-hoito).
En siis periaatteessa kuulu näihin huhtikuisiinkaan, koska tämä kuukausi on lähinnä lääkityksen aloittamista ym valmistautumista IVF-hoitoon, jolla yritetään saada sitten toukokuun vauva alulle. Toivottavasti saan kuitenkin hengailla täällä kanssanne. :)
Viime kierrossa tehtiin inseminaatio ja ovulaatiotesti plussasi ihan normaalisti, mutta ilmeisesti ovulaatiota ei tapahtunutkaan. Koskaan aiemmin ei ole käynyt näin! Nyt sitten odoteltiin menkkoja, jotka olivat 1,5 viikkoa myöhässä ja lopultakin alkoivat nyt Terolut-kuurin avustuksella. Jotenkin uskomatonta, että kroppa pettää juuri tällaisella hetkellä, kun oleellista oli saada menkkojen alkamispäivä tietoon, jotta voidaan sopia jatkohoidoista. Noh, nyt ne joka tapauksessa alkoivat eilen ja odotan parasta aikaa puhelua polilta. Saisi oikeasti tietää milloin siellä pitää käydä ja milloin aloittaa lääkitykset jne. Voi ruveta suunnittelemaan muutakin elämäänsä elokuun ajalle. :)
Jään tämän viikon jälkeen viikon lomallekin, joten en välttämättä aluksi olekaan täällä kovin aktiivisesti kirjoittelemassa, mutta sen jälkeen varmasti taas menossa mukana.
Leppoisia kesäpäiviä joka ikiselle! Muistakaa nauttia niistä tämän vauvakuumeen keskelläkin. :)
Marjana kp 2/28-33 yk 28
Rontsukka: ai teilläkin muksahdellaan.. meillä kans tai poika (8kk) on nyt noussut jo 2 kuukautta seisoon ja nousee seisoon nyt ilman tukea ja seisookin vähän aikaa mutta sitten sieltä tullaan alas vielä vauhdilla, no nyt on jo alkanut vähän varomaan mutta välillä vielä kopisee.. (= koitas nyt piruuttas se testi.. mun ekat raskaus oireet oli sekä keskenmenneessä että esikoisessa toi nenä juttu tai no siitä tuli molemmilla kerroilla poskiontelontulehdus.. /=
helmiisallekkin tervetuloa!! se on ymmärrettävää että nuo kokemukset aina jättää isot jäljet jälkeensä.
Tuikkunen kokeile ihmeessä minulla ainakin auttoi (tai ainaskin luulin niin XD) voihan se olla että oli sattumaakin mutta ei siitä ainakaan haittaa ole..
marjana sekkaan vain!!
ON: hyvin ovis hyödynnettiin kun esikoinen oli päikkäreillä.. XD Nyt sitten vaan taas odotellaan ja piinaillaan.. /=
minni kp 12/27 yk 2 dpo 1
Olenkos muistanut esitellä itseäni? Tunkee vaan mukaan eikä kerro itsestään mitään, hyi mua :)
Ollaan miehen kanssa molemmat 34v, lapsia on jo 3 (11/05, 11/07 ja 9/11). Olen siis hoitovapaalla (tai tällä hetkellä kesälomalla) ja pojat on kotona. Kotona olen ainakin tän vuoden loppuun, kun esikoinenkin aloittaa koulun. Ensimmäistä yritettiin 4,5 vuotta, mutta seuraavat tuli käytännössä heti. Väliin mahtuu yksi keskenmenokin, joka sekin raskaus alkoi ekasta yrityskierrosta. Nyt ei synnytyksen jälkeen ole menkat alkaneet ja imetyskin on vielä kuvioissa 2-4krt/vrk.
Aamulla tein sitten malttamattomana testin ja nega viivanpaikalla?? Aikaisemmat testit on ollu aina joko puhtaita negoja tai selkeitä plussia. Maha kipuilee tai nippailee omiaan ja äsken tuli vessassa vähän pinkkiä paperiin, joten jokohan ne menkat olis ihan oikeesti alkamassa.
Mutta nyt lukemaan pojille smurffia :D
Rontsu
Hei kaikki!
Toivottavasti mahdun mukaan vielä. Olen 33v ja mieheni 38v, ja olemme yrittämässä ensimmäistä lasta. Jo tämä vauvan yrittäminen on huikea ajatus, koska en olisi ikinä uskonut olevani tässä tilanteessa; elin pitkään sinkkuna ja olin jo tuudittautunut siihen uskoon, etten koskaan saa omaa perhettä. Toinen asia, mikä on mietityttänyt on sairastamani masennus. Kuvittelin masennuksen olevan raskauden poissulkeva asia. Kun kuulin, ettei näin ole, aloimme suunnittelemaan vauvan hankkimista. Onnekseni olen ollut jo vuosia ilman masennusoireita.
En ole vielä tehnyt ovulaatiotestejä, koska tunnen oireet niin hyvin. Katsotaan, tarviiko tässä turvautua testeihin myöhemmin. Toissapäivänä oli viimeisin ovulaationi ja peittoja on heiluteltu sen mukaan. :)
pikkumurmeli
kp 13/26-28 yk2
Hei kaikille!
Tulisin uutena kuumeilemaan kanssanne. Tähän asti taustalla hengaillut ja nyt olisi jo kivaa jakaa tuntemuksia. Esikoista alamme yrittämään ja kaikki vielä aaaivan alussa.
IHanaa!!
Taustaa sen verran että olemme molemmat 27v. ja esikoinen toiveissa, päätimme lopettaa pillerit ja kohta ekat menkat ohi. Eli ihan alussa ollaan. mutta toivotaan et tärppäis nopeasti. En osannutkaan arvata että näin paljon kuumeilen,
vasta kun yhdessä ääneen päätettiin jättää pillerit niin olen ollut siitä lähtien ihan vauvapöllyssä, katsellut tarvikkeita ja vaatteita ym :)
Heidi85: pakko kommentoida, että kuulosti niin tutulta!! Siis ihan sama fiilis ollut alusta saakka ja jatkuu edelleen vaikka on jo muutama kuukausi vierähtänyt tässä odotellessa ;)
Nyt on pakko liittyä joukkoonne! Vuoden ikäinen esikoinen löytyy kotoa ja kovasti toivottaisiin pientä sisarusta hänelle. Esikoinen oli puhdas vahinko, joten mitään hajua siitä ei ole, miten raskautuminen noin yleisesti täällä onnistuu, jotenkuten kuitenkin:) Ehkäisynä käytettiin ennen esikoista hedelmällisten päivien välttelyä, eli tiedettiin kyllä että niin voi käydä, ja onneksi kävikin! Kyllä se lapsi on elämää niin sulostuttanut.
Alunperin ajateltiin, että syksyllä vois aloitella yrittämistä, mutta eihän tässä nyt herranjesta malta enää odotella. Jännittävää tämä tällainen, ihan kuin olisi astunut uuteen maailmaan, kun sai tällaisen vauvakuumeen. Kaikki tavarat tekis mieli ostaa uutena JA NYT HETI, ja ne muutamat tavarat, jotka oikeasti tarvittaisiin, on katottu ja vertailtu jo sataan kertaan, vaikka tämä ensimmäinen "yrityskierto" vasta alkoi. Tsemppiä teille kaikille yritykseen, täällä ollaan mukana myös!
kp 5/33, yk 1