Tästä YH-mammastapa tulee lääkäri!!!!!!!!!!!!
Sain tänään tietää, että lääkiksen ovet vihdoinkin aukeavat. Paljon on mahtunut surua ja murhetta elämääni, mutta tänään on viimein päivä, jolloin voin sanoa olevani onnellinen ja ylpeä itsestäni. Jonain päivänä olen vihdoinkin oikeasti lääkäri ja pitkäaikainen haave toteutuu!
Kommentit (58)
Voi onnea oikein paljon AP! Olen niin onnellinen puolestasi. Vanhin poikani pääsi myös tänään opiskelemaan lääketieteelle. Teistä tuleekin sitten luokkakavereita.
Ja äkkiä vaan päivähoitohakemus sisään. Elokuu tulee nopeasti :)!
Haaveistaan kannattaa pitää kiinni! Olen itse ollut haaveilleni uskollinen, ja viimeinkin on se päivä kaikkien näiden vuosien jälkeen, kun se palkitaan. Olen ollut välillä kuuro jopa omien vanhempien kommenteille. On käsketty etsiä toinen suunta elämässä ja annettu ymmärtää, etten tule koskaan pääsemään eteen päin elämässäni. Olen tuntenut huonommuutta ja alistunut ihmisten pilkalle.
Jos kaikki menee hyvin, niin kuuden vuoden päästä olen lääkäri enkä enää pelkkä yhäri. Ei sillä, etten olisi näinkin voinut olla onnellinen, mutta kerrankin näiden vuosien jälkeen tuntuu, että elämässäni on jotain muuta kuin epäonnea.
ap
ne voi kovalla työllä saavuttaa! Esim mä aloitin hieman varttuneempana (40 v) yliopisto-opinnot, ja suoritin ne ennätysajassa muun kokopäivätyön ohella. Ja nyt olen VTM, alani töissä, ollut jo 10 vuotta. Olen suurperheen äiti, ja opiskelu kannatti.
Sydämelliset onnittelut, Ap!
Minun tyttäreni pääsi myös lääkikseen, Helsinkiin. On hakenut kaksi kertaa ja nyt kolmannella kerralla tärppäsi.
Olen itse saanut tyttäreni teini-iässä 17-vuotiaana ja opiskelin yh:na ensin ylioppilaaksi ja sitten kolmessa ja puolessa vuodessa KTM:ksi, kun oli pakko päästä kiiresti leivänsyrjään kiinni.
Koita jaksaa, vaikka opinnot ovat varmasti rankat!
t. tänä vuonna lääkiksestä valmistuva kolmen lapsen äiti
Onnea kovasti,rankkaa opiskelu tulee olemaan.Ja ne jotka miettivät kuinka selviää päivystyksistä kun kaksi pientä lasta.Joutuu palomiehetkin olemaan 24h töissä,poliiseilla 12tunnin vuoroja,tehtaissa jatkuvasti ylitöitä,samoin hoitajilla sairaaloissa,joten ei varmaa sen vaikeampaa kun muillakaan ja jos on hyvä tukiverkosto niin opiskelemaan vaan..Onnea,onnea...
Täällä huomaa, miten joillekin lapset saattavat olla este asioille elämässä. Luullaan että joistain haaveistä täytyy luopua...
Itse ainakin olen valmis silloin tällöin vaikka palkkaamaan lastenhoitajan (vaikka lainarahalla!), kuin jättämään opinnot.
Olen sinulle lähes kateellinen! :D Itsekin opiskelen, mutten noin Hienoa ammattia. Kenties jonain päivänä ;) Mutta hieman tiedän miltä se tuntuu, kun saa jotain mitä todella on pitkään halunnut. Mukava on kuulla, että olet noin monta kertaa hakenut, ja nyt pääsit. Ei kannata ikinä luovuttaa. Tämä antaa minullekin motivaatiota hakea tulevaisuudessa kenties niihin opintoihin mihin oikeasti tahdon.
että 120:sta Helsinkiin opiskelemaan päässeistä (90 suomenkielistä + 30 ruotsinkielistä) kaksi ovat aatelissukua eli von sukunimen edessä. Onko lääkiksessä aatelisilla yliedustus ;)
tuntuu hengailevan tällä palstalla.....
Itse aloitin opinnot naimisissa ollessani, mutta sain opiskeluaikana 2 lasta. Lapset olivat 3- ja 1-vuotiaita, kun valmistuin kurssini mukana.
Nyt minulla on oma vastaanotto ja olen siitä onnellinen!
T. Hammaslääkäri kollega
päädyt terveyskeskukseen hoitamaan somppuja ja alkkiksia. Teitä bulkkitavaraläääkäreitäkin tarvitaan tietty siinä mielessä että jonkun nekin on hoidettava. Terveyskeskuksten perusbulkki tulee just sun kaltaisista jotka on kiitollisia vähästä
päädyt terveyskeskukseen hoitamaan somppuja ja alkkiksia. Teitä bulkkitavaraläääkäreitäkin tarvitaan tietty siinä mielessä että jonkun nekin on hoidettava. Terveyskeskuksten perusbulkki tulee just sun kaltaisista jotka on kiitollisia vähästä
, etkö saanut bentsoreseptiäs uusittua, vai mistä moinen katkeruus? :D - Ap on varmasti hieno ihminen, ja hänestä tulee hyvä lääkäri. Heitä tarvitaan, koska nämä päihde- ja mielenterveysongelmat näyttävät lisääntyvän huolestuttavassa määrin ;)
, etkö saanut bentsoreseptiäs uusittua, vai mistä moinen katkeruus? :D - Ap on varmasti hieno ihminen, ja hänestä tulee hyvä lääkäri. Heitä tarvitaan, koska nämä päihde- ja mielenterveysongelmat näyttävät lisääntyvän huolestuttavassa määrin ;)
vaille jäänyt amispölön äiti täällä taas kitisee.
Sain tänään tietää, että lääkiksen ovet vihdoinkin aukeavat. Paljon on mahtunut surua ja murhetta elämääni, mutta tänään on viimein päivä, jolloin voin sanoa olevani onnellinen ja ylpeä itsestäni. Jonain päivänä olen vihdoinkin oikeasti lääkäri ja pitkäaikainen haave toteutuu!
Paljon onnea YH-mammalle, lääkiksen vaikein tentti on nyt takana. Terkuin tuleva opiskelukaverisi
lääkiksen ruotsinkielisessä opinto-ohjelmassa oppilaita on paljon yli 6 prossaa.
Kuka tahansa suomenkielinen saa vapaasti hakea myös ruotsinkieliselle linjalle. Ja itse asiassa ruotsinkielisellä linjalla opiskelee myös monta täysin suomenkielistä, jotka ovat panostaneet ruotsinkielen opiskeluun, kuten allekirjoittanut.
Keskimääräinen hakija hakee lääkikseen kolme kertaa.
Kolmessa vuodessa oppii kielen kuin kielen, jos motivaatiota riittää, joten kysymys ei ole epätasa-arvosta, vaan motivaatiopuuttesta, jos ruotsinkieliselle linjalle ei kielitaidon puolesta pääse.
Kannattaa myös muistaa että Helsingin ruotsinkielisessä kiintiössä opiskelee 5% koko maan lääkäriopiskelijoista, muissa lääketieteen tiedekunnissa ei ole ruotsinkielistä linjaa.
Lapsellisillakin on jo tekemistä päästä läpi, saatikka sitten yh-äideillä. Missä lapsesi ovat hoidossa kun valmiina lääkärinä päivystät yli vuorokauden putkeen?
Viesti taitaa olla ihmiseltä jolla kaikki on vielä mennyt perinteisen kaavan mukaan eikä vielä ole tullut eroa, puolison kuolemaa tms. eteen...tai sitten viesti on ihmiseltä jolla ei ole itsellään olllut voimia tai edes halua saada itselleen mieluista ammattia....Ei niitä päivystyksiä ole usein pakko tehdä. Riippuu mille alalle lääkärinäkin suuntautuu. Eri asia tietenkin vielä kun pitää saada pakolliset työharjoittelut/kokemukset. Kyllä musta on hienoa että näin yh-äiti näyttää lapsillekin esimerkkiä siitä kuinka elämässä kannattaa naisenakin pärjätä eikä olla miehestä rahallisesti riippuvainen ja että elämässä olisi hyvä olla mielenkiintoinen työ. Se kantaa pitkälle. Itselläni ei ole....Ja vielä: 100varmasti lapset ovat ikuisesti yh-äidille kaikista tärkein asia elämässä. En voi ymmärtää yllä olevan viestin kaltaisia toisten mollaajia ilman mitään syytä edes. Nauttikaa oman kaltaisestanne elämästä ja antakaa toisten nauttia omankaltaisestaan.
Olet oikeassa, että asiaan pitää valmistautua. Onhan se suuri muutos. Lisäksi vuosikaudet on eletty köyhyysrajalla ja varmaan vielä muutamat tulevat vuodetkin. Huomenna mennään koko konkkaronkka mummoa ja vaaria myöten jätskille ja syömään.
ap