Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tästä YH-mammastapa tulee lääkäri!!!!!!!!!!!!

Vierailija
29.06.2012 |

Sain tänään tietää, että lääkiksen ovet vihdoinkin aukeavat. Paljon on mahtunut surua ja murhetta elämääni, mutta tänään on viimein päivä, jolloin voin sanoa olevani onnellinen ja ylpeä itsestäni. Jonain päivänä olen vihdoinkin oikeasti lääkäri ja pitkäaikainen haave toteutuu!

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkiksen ruotsinkielisessä opinto-ohjelmassa oppilaita on paljon yli 6 prossaa.

Vierailija
22/58 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten luulet selviäväsi kuuden vuoden tiiviistä opiskelusta?

Hei, laboratorioalan opinnot eivät lainkaan kiinnostaneet, kun kaiken aikaa on ollut vain lääkis kiikarissa.

Vastattakoon myös, etten ole tuo täällä mainittu Tyra.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap, oletko jo miettinyt mihin erikoistut?

Vierailija
24/58 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vielä, mutta lapset ovat olleet aina sydäntäni lähellä

Vierailija
25/58 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava juttu! Olet paikkasi niin ansainnut. Pahin on ohi eli pääsykokeet.

Tulet pärjäämään hyvin ja lasten kanssa asiat järjestyvät. Lääkiksissä on ennekin ollut yksinhuoltajaäitejä ja -isiä. Lapset saa hoidettua ja harjoittelut pystytään aina järjestämään! Don't worry!

Lääkis kestää sen kuusi vuotta ja lapsesihan kasvavat siinä mukana. Olet onnekas, kun Sinulla on jo lapset. Monet alkavat saada lapsia juuri silloin, kun eniten pitää päivystää.

Erikoisaloja on lukuisia, kaikilla ei tosiaan tarvitse päivystää ja terkkareistakin suurimmassa osassa ei enää ole yöpäivystyksiä ja viikonloput on ulkoistettu. Lisäksi siirrytään enemmän ja enemmän yhteispäivystyksiin, joissa osassa tehdään jo nykyään 3-vuoroa. Ja tottahan on, että myös lääkärien lapset saavat paikan päiväkodeista, jotka antavat yöhoitoakin ;) Mutta Sinun lapsesi ovat jo kohta isoja!

Onnea vielä kerran. Niin siistiä!

Vierailija
26/58 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten luulet selviäväsi kuuden vuoden tiiviistä opiskelusta?

selviamisesta vaan motivaation puutteesta. Miksi jatkaa opiskelua jos siita ei ole mitaan hyotya?

Ihme lyttaajia taalla taas, aina ollaan tuomassa esiin negatiivisia puolia ja etsimassa kohtaa missa aita on matalin.

Ne lapsetkin kasvavat vuosi vuodelta.

t. ei ap.

Vierailija
27/58 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava juttu! Olet paikkasi niin ansainnut. Pahin on ohi eli pääsykokeet.

Tulet pärjäämään hyvin ja lasten kanssa asiat järjestyvät. Lääkiksissä on ennekin ollut yksinhuoltajaäitejä ja -isiä. Lapset saa hoidettua ja harjoittelut pystytään aina järjestämään! Don't worry!

Lääkis kestää sen kuusi vuotta ja lapsesihan kasvavat siinä mukana. Olet onnekas, kun Sinulla on jo lapset. Monet alkavat saada lapsia juuri silloin, kun eniten pitää päivystää.

Erikoisaloja on lukuisia, kaikilla ei tosiaan tarvitse päivystää ja terkkareistakin suurimmassa osassa ei enää ole yöpäivystyksiä ja viikonloput on ulkoistettu. Lisäksi siirrytään enemmän ja enemmän yhteispäivystyksiin, joissa osassa tehdään jo nykyään 3-vuoroa. Ja tottahan on, että myös lääkärien lapset saavat paikan päiväkodeista, jotka antavat yöhoitoakin ;) Mutta Sinun lapsesi ovat jo kohta isoja!

Onnea vielä kerran. Niin siistiä!

Kiitos ihanista sanoistasi. Lapseni ovat tosiaan jo isoja, kun valmistun aikanani. Olen saanut kaksi ihanaa lasta, jotka ovat minulle kaikki kaikessa elämässä, vaikka muu elämä onkin sitten välillä ollut yhtä vuoristorataa. Silti tämänpäiväinen uutinen oli yksi suuri unelmieni täyttymys. Aivan mieletön fiilis vieläkin. En varmaan saa nukuttua koko ensi yönä.

ap

Vierailija
28/58 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yh pärjää aivan varmasti lääkäriopinnot läpi hienosti. Pärjäähän moni yh lääkärikin, heitä kun tuntuu olevan pilvin pimein.

Vierailija
29/58 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkiksen ruotsinkielisessä opinto-ohjelmassa oppilaita on paljon yli 6 prossaa.

Ja tämän kirjoittaneelle tiedoksi, että lista oli Hgin lääkikseen päässeet. Helsinkiin on keskitetty ruotsinkieliset lääkikisen opiskelijat, joten suhteessa heitä on helsingissä enemmän kuin kuin muualla. Muuallekin siis voi päästä ruotsinkielinen, mutta luennot ovat suomeksi.

Vierailija
30/58 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Helsingin lääkiksen, meitä on täällä todella monta äitiä ja isää. Ja yh:ta.

Opiskeluviikkoon on varattu hyvin lukuaikaa klo 8-16. Klinikassa ehkä jotkut blokit voi vetää yötöiksi, mutta eikö se ole ihan normaalia elämää missä vaan työssäkin. Klinikassa tasan 1 vko kauempana (ja toinen vko kulkuetäisyydellä), ja jos ihan tiukkaa tekee niin saa varmaan sovittua molemmat viikot lähelle. Että noihin kahteen viikkoon ei sun ura tule kaatumaan :)

Palsta-persulle tiedoksi: Ruotsinkielisille on aloituspaikkoja 6% koko Suomen aloituspaikoista. Ne vaan on kaikki Helsingissä.

Toi on mahtava fiilis!! Nauti! Kun oot sisään päässyt, loppu menee omalla painollaan!

Vierailija
31/58 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samalla sanoa, että älä kuuntele kateellisia ihmisiä ollenkaan. Iloitse onnistumisestasi täysin sydämin. Minun serkkuni opiskeli lääkäriksi vaikka oli 4 lapsen yh. Mummi oli tuossa tilanteessa korvaamaton, mutta halusi auttaa poikaansa toteuttamaan tämän unelmaa.

Vierailija
32/58 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea ja menestystä uralle. Siskoni sai lääkiksen aikana 3 lasta ja valmistui vielä ajallaan, joten lapset eivät todellakaan ole este!

Vierailija
33/58 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hakea vuorohoitoon. Päivähoitohakemus kannattaa laittaa heti. Helsingissähän on jopa ympärivuorokautisia päiväkoteja, iltahoitopaikkoja useampia. Joten juuri yh sinne saa lapsensa, jos lääkäriopinnot niin vaativat.

Vierailija
34/58 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuuntele kommentteja, miten tulet jaksamaan jne. Päivä kerrallaanhan täällä tätä elämää eletään! Tsemppiä! Terveisin vanhahko juristiäiti.

Vierailija
35/58 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina haaveillut lääkiksestä ja olen melkein luopunut toivosta ja sopeutunut siihen ajatukseen, että tästä yh:sta tulee matikan ja fysiikan ope :/

Silti aina takaraivossa kolkuttaa välillä että mitä jos..!

Vierailija
36/58 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kaikille ihanille ja kannustaville ihmisille. Tämä mamma on nyt onnea täynnä :). Varmasti päivähoitoasioiden järjestely on syytä aloittaa varhain. Olen ollut pitkään lapsieni kanssa kotona, joten on tässä itsellänikin totuttelemista.

Vierailija
37/58 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suotta murehdi (etkä tainnukaan murehtia) mitään kuuden vuoden päästä koittavia päivystyksiä, niitä ei kuitenkaan voi nyt ratkaista :).

Minäkin aloitin 2 lapsen yh:na korkeakouluopinnot ja yllättäen lasten kanssa hankitut organisointitaidot on tehneet minun opinnoista jopa helpommat kun kurssitovereiden! Ei ne lapset siis välttämättä ole mikään rasite, vaan voivat olla jopa voimavara! Eikä ole muuten tullut kun kiitettäviä arvosanoja, kun kaikki kurssit on pakko käydä kerralla hyvin läpi, koska uusintoihin ei ole varaa :).

Onnea vielä kovasti!

Vierailija
38/58 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla työllä kohti omia unelmia, sen hienompaa ei olekaan! Asiat järjestyvät varmasti ja lapsesi hyötyvät sekä koulutuksestasi että rohkeudestasi!

Järkyttävää on se että tällaiseenkin keskusteluun tupsahtavat nuo mätäpaise sielussaan katkeroituvat ressukat. On vain yksi elämä ja onnellisia he joilla on rohkeutta elää se!!

Vierailija
39/58 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveistaan kannattaa pitää kiinni! Olen itse ollut haaveilleni uskollinen, ja viimeinkin on se päivä kaikkien näiden vuosien jälkeen, kun se palkitaan. Olen ollut välillä kuuro jopa omien vanhempien kommenteille. On käsketty etsiä toinen suunta elämässä ja annettu ymmärtää, etten tule koskaan pääsemään eteen päin elämässäni. Olen tuntenut huonommuutta ja alistunut ihmisten pilkalle.

Jos kaikki menee hyvin, niin kuuden vuoden päästä olen lääkäri enkä enää pelkkä yhäri. Ei sillä, etten olisi näinkin voinut olla onnellinen, mutta kerrankin näiden vuosien jälkeen tuntuu, että elämässäni on jotain muuta kuin epäonnea.

ap

Vierailija
40/58 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kaikille ihanille ja kannustaville ihmisille. Tämä mamma on nyt onnea täynnä :). Varmasti päivähoitoasioiden järjestely on syytä aloittaa varhain. Olen ollut pitkään lapsieni kanssa kotona, joten on tässä itsellänikin totuttelemista.

ja miten tama on teidan kaikkien yhteinen projekti. Jaa napinat vahemmalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan