Flypark vai lentopysäköinti?
Kommentit (83)
Olen käyttänyt lentopysäköintiä ja parkkia kumpaakin useita kertoja työ sekä lomamatkoilla viimeisen neljän vuoden aikana. Viimeksi pysäköinnissä autoni oli kaksiviikkoa syyskuussa. Lentopysäköinnissä usein autettu laukkujen kanssa mikäli ehtivät, parkissa kuskit eivät nouse ylös isoissa busseissa. Molemmat ovat kyllä kokonaan aidattuja ulkoalueita ja suljettuja sekä puomilaitteet ? Ihmettelen missä olet pysäköinyt, kun kerrot aivan puuta heinää :)
Lentopysäköinnin vakioasiakas alusta asti. Helppo mennä kehä kolmelta suroaan ja hyvin toiminut aina. Erittäin halpakin, myös pidemmät ajat. Kentällä pidin aikaisemmin, mutta kallista ja jos laukut pitkät kävelyt.
Nykyään pidän kentällä katetussa tilassa. Eikä pahan hintaistakaan kunhan ei P1:een jätä.
Lentoparkin bussia en enää odottele ja käy sitä mahtuu/ei mahdu -tasitelua bussin ovella.
Itse ajan auton yleensä P3-parkkihalliin. Tulee omalla kohdallani halvemmaksi kuin taksi yhteen suuntaan kahdenkin viikon pysäköinnillä.
Älkää ainakaan jumbon goparkingia testatko!
Seisoimme ruuhkassa ensin 15min päästäksemme jumbon parkkihalliin jonka jälkeen piti etsiä tämä goparking parkkihallin katolta. Sitten vaan laukut ja lapset pari kerrosta alas kauppakeskuksen läpi etsimään mistä kuljetus lähtee kentälle. Kuljetusta sai sitten odotella koska sehän oli samassa ruuhkassa. Mainostavat sivuillaan miten muka helppoa!
Junalla kentälle ja takaisin. Myös taksi on kiva ja nopea. Parkkipaikka voi olla 60e viikko :(
Mitä ihmeen palvelua parkkipaikassa tarvitsee? Minä ainakin ajan suoraan terminaalin edessä olevan parkkihalliin ja auto siihen. Siitä on sitten ehkä 100 metrin kävely kentälle, Ei paljoa helpompaa voi olla, ja siinä mitään muita palveluita tarvisi. Tai no olisihan kiva (ja kumma ettei ole) jos sinne voisi jättää avaimet ja joku kävisi reissun aikana auton pesemässä.
Juna on kätevä, kunhan toimii. Kaukojunasta vaihto Tikkurilassa on yksinkertaista ja loppumatka on laukkujenkin kanssa todella tasaista ja mukavaa lämpimissä ja kuivissa tunneleissa. Jos haluaa maksimoida helppouden niin suoraan omalla autolla P1:een. Maksaa sen 145 euroa viikko. Ulkomaanmatkan ja auton muiden kulujen rinnalla mitätön raha. Kun kuitenkin pääsee kotiovelta melkein lähtöselvitykseen kuivin jaloin ja auto odottaa katon alla loman ajan.
Vettä sataa, apua! kirjoitti:
Voi kyynel, onpa pikkumaisia ihmisiä. Puhuttiin puhelimessa ja oli vesisadetta :) Mielettömiä vaaratilanteita ja mielensäpahoittaja liikenteessä?
Et taida käsittää että säännöt koskevat jokaista. Erityisesti ammatikseen autoa ajavan tulisi olla selvillä häntä koskevista määräyksistä. Mikä sinulle on epäselvää tässä kännykkään puhumisessa ajon aikana?
Käytin junaa kerran Tampereelta lähtiessä auton ollessa huollossa. Ei ainakaan vaivattomin versio ollut vrt.omalla autolla.
Juna-asemalle kyyti ja asemalta palatessa. Junan vaihto oli tikkurilassa ja lentoaseman päässä kävelymatkat yllättävän pitkiä checkiin.
Flyparkin asiakaspalvelun taso on laskenut kuin lehmän häntä. Vielä muutama vuosi sitten palvelu oli hyvää, nyt kuljettaja käyttäyti ala-arvoisesti koska omien sanojensa mukaan hänellä oli ollut huono yö! Sehän oli toki asiakkaan vika.
Goparking hankala kirjoitti:
Älkää ainakaan jumbon goparkingia testatko!
Seisoimme ruuhkassa ensin 15min päästäksemme jumbon parkkihalliin jonka jälkeen piti etsiä tämä goparking parkkihallin katolta. Sitten vaan laukut ja lapset pari kerrosta alas kauppakeskuksen läpi etsimään mistä kuljetus lähtee kentälle. Kuljetusta sai sitten odotella koska sehän oli samassa ruuhkassa. Mainostavat sivuillaan miten muka helppoa!
Meillä ihan päinvastainen kokemus. Opasteiden mukaan ajettiin parkkikselle, liukuportaat alas kyydin lähtöpaikkaan, muutaman minuutin odotus ja kentälle. Sama paluumatkalla, just ehdittiin pysäkille niin jo oli auto siinä. Ihan tosi hyvä ja halpa! Suosittelen.
Pettynyt0118 kirjoitti:
Flyparkin asiakaspalvelun taso on laskenut kuin lehmän häntä. Vielä muutama vuosi sitten palvelu oli hyvää, nyt kuljettaja käyttäyti ala-arvoisesti koska omien sanojensa mukaan hänellä oli ollut huono yö! Sehän oli toki asiakkaan vika.
P3 ja P5 on parhaat, auto katoksen alla, siitä pääsee nopsasti T1:een ja kävelemään sisäkautta muihin terminaaleihin, viikko maksaa 59 euroa. Mukavuudesta maksan sen parikymppiä enemmän kun noissa kaukoparkeissa.
Flyparkia käyttänyt jo kolmatta vuotta eikä moitteen sijaa löydy. Kuljettajat ovat todella auttavaisia sekä huomaavaisia. Olen kyllä reissuilla noteerannut ala-arvoisesti käyttäytyviä asiakkaitakin jotka ovat aina oikeassa. Kai se on helppo arvostella muita kun itse käyttäytyy täydellisesti.
Flyparkia käyttänyt jo kolmatta vuotta eikä moitteen sijaa löydy. Kuljettajat ovat todella auttavaisia sekä huomaavaisia. Olen kyllä reissuilla noteerannut ala-arvoisesti käyttäytyviä asiakkaitakin jotka ovat aina oikeassa. Kai se on helppo arvostella muita kun itse käyttäytyy täydellisesti.
Goparking jumbossa kuljetusautoon ei mahtunut kaikki kyytiin. Jäimme toisen seurueen kanssa odottelemaan seuraavaa kierrosta. Ei kuulemma ole isompia busseja,kun ajavat henkilöautoilla.
Sama kävi meillä lauantaina pääsiäisenä palatessamme. Pysäkille jäätiin ihmetteleen, kun ei kyytiin mahdu. Vain pieniä pakettiautoja ajossa. EI ENÄÄN
Taksilla kentälle