Raskauspahoinvointia, makaan sohvalla silmät kiinni ja oksenteleen ämpäriin
Kommentit (11)
Pieniä kulauksia laimeaa mehua tai jotain lientä jos suolainen tuntuu paremmalle tai vuorotellen tai Osmosalia.
Mä imeskelin karkkejä ja suolakeksejä
Jos monta päivää jatkuu noin pahana, niin sairaalaan tiputukseen. Jo pelkkä nestehukka aiheuttaa itsessään pahoinvointia :(
hedelmät, jääpalat, jäätelö? inkivääritee?
naposteltavaa valmiiksi? Jatkat makoilua ja vältät liikkumista heti napostelun jälkeen. Yritä vaikka nukkuakin.
Eli pitää ensiksi istua paikallaan hetki ja vasta sitten kävelemään. Toivottavasti ei jatku pitkään. Meneillään 8.raskausviikko. Aiemmissa raskauksissa ei ole ollut pahoinvointia.
Täytyy varmaan ostaa mehujätskejä pakkaseen.
Palaan sohvalle..
Mulla meni ensimmäinen 4 kuukautta niin että jos söin kerralla normaalikokoisen aterian niin oksennus lensi. Ihan pieni määrä ruokaa/hedelmää/jotain aina kerralla ja kohta lisää taas.
Selkään sattui niin että makasin 2kk sohvalla ja sängyssä vaan telkkaria katsellen ja läppäri sylissä.
Viileässä olo myös helpotti mua etovaan oloon. Sängyssäkin jos oli liian paksu peitto että oli "mukavan" lämmin niin alkoi etoa heti.
Mies parka on joutunut jäätymään kun ikkunat auki... :D
Toimii samoin, kuin Osmosal, mutta ei maistu ydinjätteelle.
Tsemppiä, aika hoitaa homman. Nousee ihan karvat pystyyn, kun muistelen raskauspahoinvointia. Kaikki sympatiat sulle!
Koita syödä ihann mitä vain vähänkin mieli tekee, älä pidä pitkiä taukoja syömisten välillä. Minulla oli edellisessä raskaudessa myös kovaa oksentamista ja olo vain paheni, jos en syönyt koko ajan hitusen kerrallaan jotain. Paha olo ja heikotus on vielä kaksinkertainen jos kehossa ei ole ravintoa ja nestettä.
mutta kuvotukseen auttoi pakastettujen viinirypäleiden imeskeleminen.. Säännöllinen syöminenkin olisi voinut varmaan helpottaa, mutta aina ei tehnyt mieli ruokaa, ei pystynyt edes väkisin tuputtamaan.
mutta onneksi loppui aikanaan. Kokeilin niitä akupunktiorannekkeitakin (saa apteekista), ei auttanut, vaikka joillain kuulemma auttaa. Lopulta sain pahoinvointilääkettä, joka auttoi ehkä ihan pikkuisen.
siis nyt menossa neljäs raskaus rv 19 ja ihan vähän aikaa sitten alkoi olo kohentua jokunen viikko sitten. Tosin yleensä mullakin on loppunut siinä rv 13 nyt oli ihmeen pitkään. Enpä osaa sanoa mikä auttas kylmä juotava mulla auttoi ja pähkinät suolasta kun söi niin jo alko helppaamaan, se on niin yksilöllistä tuokin. Tsemppiä, kyllä se siitä!
Nyt yrität syödä ihan juuri sitä, mitä vähänkään tekee mieli. Ja juoda.