Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa jota ärsyttää tuo lomien perään itkeminen?

Vierailija
28.06.2012 |

Ymmärrän toki pettymyksen kun lomat peruuntuu ja pahimmassa tapauksessa rahatkin menettää ton Air Finlandin konkan takia. Mutta oikeesti, monella menee siinä työpaikka ja kesäkuun palkkojen maksutkin oli jo etukäteen siirretty kesäkuun loppuun, eli saanevatko työntekijät niitä ollenkaan? Siinä rinnalla ei mun mielestä yksittäiset lomamatkat ole itkemisen arvoisia.

Ja kyllä, mulla oli yksi reittilento ostettuna, mutta en osta lomamatkoja viimeisillä rahoillani, joten pystyn tämän asian kanssa elämään.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No köyhä yksinhuoltaja on sitten hyvä ja maksaa luottokortilla jolloin rahojen takaisin saaminen on helpompaa.

Mä en itsekään ole mikään rahassa uiva porho, mutta muistan myös että joskus elämässä tulee pettymyksiä ja vaikeuksia. Ja lomamatkan peruuntuminen nyt on aika pieni murhe.

voisko kääntää aikaa taaksepäin ja hommata ensin sen luottokortin jostain ja maksaa luottokortilla? Terveisin köyhä ja ilmeisesti vielä tyhmäkin yh, jolla ei ole ensimmäistäkään luottokorttia.

Kerro miksi ihmeessä et ole hommannut luottokorttia matkaa varten, VARSINKIN jos olet vähävarainen yh??? Mä en voi ymmärtää. En lähtisi missään tapauksessa ilman luottokorttia mihinkään ulkomaille lasten kanssa. En vaan ymmärrä. Sehän on kuitenkin turva melkein kaikkeen matkalla. Täyty sun olla todella naivi ja oikeasti tyhmä ja yksinkertainenkin. Noh, tyhmyydestä sakotetaan, nyt opit valitettavasti kantapään kautta.

Ei sillä, kyllä mulla harmittaa teidän puolesta, ja omat ongelmat ei tunnu enää niin pahoilta.

luottokorttia ei syystä tai toisesta saa?

Vierailija
22/43 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mua ärsyttää näiden kapitalistiporvareiden minäkylläpystynmaksamaanmatkani-uho, osoittaa täydellistä empatian puutetta. Ymmärrän ihan täysin perheitä joissa matkaa varten on säästetty ja sitä ennen kaikesta tingitty, että kerrankin lapset syksyllä voivat kertoa kesälomastaan muutakin kun leikkipuiston keittolistan.. Siis pää veke sieltä omasta perseestä jne. Voi olla että sinullekkin todellisuus koittaa. Toivottavasti.

Kyllä se köyhänkin kannattaa silti siihen luottokorttiin tukeutua, oli rahaa tai ei. Ei järkevyys ole rikkaiden yksinoikeus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mua ärsyttää näiden kapitalistiporvareiden minäkylläpystynmaksamaanmatkani-uho, osoittaa täydellistä empatian puutetta. Ymmärrän ihan täysin perheitä joissa matkaa varten on säästetty ja sitä ennen kaikesta tingitty, että kerrankin lapset syksyllä voivat kertoa kesälomastaan muutakin kun leikkipuiston keittolistan.. Siis pää veke sieltä omasta perseestä jne. Voi olla että sinullekkin todellisuus koittaa. Toivottavasti.

Kyllä se köyhänkin kannattaa silti siihen luottokorttiin tukeutua, oli rahaa tai ei. Ei järkevyys ole rikkaiden yksinoikeus.

Vierailija
24/43 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on x määrä rahaa, niin varmasti saat sillä x määrällä visan käyttöös, kun tallennat ne x rahat sinne visalle. Naurettavaa höpötystä ja itsesääliä tuommonen. Joillakin menee oikeasti huonosti ja sit vaan itketään omaa tyhmyyttään, ja vielä väitellään vastaan. BRRrrr!!!

Vierailija
25/43 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kalliimmaksi tulee tulla kusetetuksi ja menettää kaikki amtka rahat kuin maksaa parikymppiä vuodessa...

Vierailija
26/43 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan tuskin tarkoituksella haluaa tulla kusetetuksi?

Ehkä kalliimmaksi tulee tulla kusetetuksi ja menettää kaikki amtka rahat kuin maksaa parikymppiä vuodessa...

Vierailija
27/43 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on x määrä rahaa, niin varmasti saat sillä x määrällä visan käyttöös, kun tallennat ne x rahat sinne visalle. Naurettavaa höpötystä ja itsesääliä tuommonen. Joillakin menee oikeasti huonosti ja sit vaan itketään omaa tyhmyyttään, ja vielä väitellään vastaan. BRRrrr!!!

Vierailija
28/43 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella, että euro kuukaudessa on joillekin jopa isokin raha, mutta silloin tuskin on varaa etelän lomiin!! Ja jos onkin, niin sitten on prioriteetit pikkuisen hakusessa. Se kun tuo visa korvaa nuo konkurssit ja huijaukset ulkomailla(kin). Miksi ihmiset maksaa mitään vakuutuksiakaan sitten?

Vierailija
29/43 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokortin saaminen ei ole niin helppoa, työpaikka pitää olla vähän enemmän kuin pätkää siellä täällä. Tai luottotietojen puute, huuu kamalaa av-mammojen punainen vaate. Tämä vaan näille, joille luottokortti on henki ja elämä.

Vierailija
30/43 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästettiin aikoinaan autoa varten, eli oli säästettynä ne rahat. Sitten omiin nimin kävin Visan hakemassa ja limiitti lyötiin just siihen mitä annoin pankkineidille rahaa (tais olla joku satanen siihen päällekin vielä) Noh, sit oli visa, millä ostaa auto ja sit suljettin visa. Aika yksinkertaista.

Vierailija
31/43 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No köyhä yksinhuoltaja on sitten hyvä ja maksaa luottokortilla jolloin rahojen takaisin saaminen on helpompaa.

Mä en itsekään ole mikään rahassa uiva porho, mutta muistan myös että joskus elämässä tulee pettymyksiä ja vaikeuksia. Ja lomamatkan peruuntuminen nyt on aika pieni murhe.

voisko kääntää aikaa taaksepäin ja hommata ensin sen luottokortin jostain ja maksaa luottokortilla? Terveisin köyhä ja ilmeisesti vielä tyhmäkin yh, jolla ei ole ensimmäistäkään luottokorttia.

Kerro miksi ihmeessä et ole hommannut luottokorttia matkaa varten, VARSINKIN jos olet vähävarainen yh??? Mä en voi ymmärtää. En lähtisi missään tapauksessa ilman luottokorttia mihinkään ulkomaille lasten kanssa. En vaan ymmärrä. Sehän on kuitenkin turva melkein kaikkeen matkalla. Täyty sun olla todella naivi ja oikeasti tyhmä ja yksinkertainenkin. Noh, tyhmyydestä sakotetaan, nyt opit valitettavasti kantapään kautta.

Ei sillä, kyllä mulla harmittaa teidän puolesta, ja omat ongelmat ei tunnu enää niin pahoilta.

Itselläni on luottokortti, mutta en minä sitä matkoilla pyri käyttämään, ainakaan en sillä osta mitään. Nostan yleensä rahaa jo täällä. Meksikossa ei edes toiminut Visani, kun yritin nostaa rahaa, mutta kaverin Visa Electron toimi.

Hippasen kyrpi, että omani oli mennyt katki pari päivää ennen reissua.

En ole ikinä reissuillani ollut tilanteessa, missä kiroaisin sen, ettei ole luottokorttia.

Vierailija
32/43 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin johan tuossa on melkoiset summat säästetty...

Voin kuvitella, että euro kuukaudessa on joillekin jopa isokin raha, mutta silloin tuskin on varaa etelän lomiin!! Ja jos onkin, niin sitten on prioriteetit pikkuisen hakusessa. Se kun tuo visa korvaa nuo konkurssit ja huijaukset ulkomailla(kin). Miksi ihmiset maksaa mitään vakuutuksiakaan sitten?

Vierailija
33/43 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäs lukea käyttöohjeet/ ehdot kun jotain ostelee... Kaikkea ei voi palauttaa ja saada rahoja takaisin jos tulee katumapäälle... Ja jos ostaa halpaa ja hyvää, pitää ostaa MOLEMMat!. Jotain järkee pitää ostajallakin olla! Ja vielä käyttää sitä!

Vierailija
34/43 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän tässä nyt ole tärkein oppi kuluttajalle se, että mitään sellaista jota ei saa heti mukaansa kannata ostaa kuin luottokortilla jos joutuu maksamaan etukäteen.

Onhan näitä nyt kuitenkin ollut: Töölön matkatoimisto, Flying Finn ja Air Finland.

Jos tarpeeksi reissaa, niin kyllä niitä luottokorttitarpeita tulee. Ulkomailla sairastuminen, auton vuokraaminen, uusien lentojen ostaminen, lisäöiden osto hotellissa jne.

Vierailija
35/43 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosi säästetty, rahat meni, saadaan varmaan takaisin mutta kestää. Luottotiedottomuuteni on syy miksei luottokrttia ole.

Kyllä mua harmittaa, harmittaa niiden puolestä jotka joutui jättämään matkan kesken, harmittaa työntekijöiden puolesta ja harmittaa nälkäisten afrikan lastenkin puolesta jotka eivät koskaan pääse lomalle mutta harmittaa myös ihan sairaasti että omat vaivalla säästetyt lomarahat meni ja kauan odotettu loma myös.

Kyllä muakin saa joskus vituttaa ihan mun oma pieni maailmani!!

Vierailija
36/43 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäs lukea käyttöohjeet/ ehdot kun jotain ostelee... Kaikkea ei voi palauttaa ja saada rahoja takaisin jos tulee katumapäälle... Ja jos ostaa halpaa ja hyvää, pitää ostaa MOLEMMat!. Jotain järkee pitää ostajallakin olla! Ja vielä käyttää sitä!

Komppi tälle. Nykyajan suojeluyhteiskunnassa vaan kaikki pitäis saada ilmaseks tai nimellisellä korvauksella ja käsite "laadusta pitää maksaa" on täysin vieras. Onko kukaan näistä halvimman perässä juoksijoista koskaan miettinyt että minkäköhän takia hinnakkaampia lentolippuja myyvät, perinteiset lentoyhtiöt kuten Lufthansa, Finnair jne saavat hinnoista huolimatta asiakkaita. Hmm.... Voisiko olla luotettavuus..?

Vierailija
37/43 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosi säästetty, rahat meni, saadaan varmaan takaisin mutta kestää. Luottotiedottomuuteni on syy miksei luottokrttia ole.

Kyllä mua harmittaa, harmittaa niiden puolestä jotka joutui jättämään matkan kesken, harmittaa työntekijöiden puolesta ja harmittaa nälkäisten afrikan lastenkin puolesta jotka eivät koskaan pääse lomalle mutta harmittaa myös ihan sairaasti että omat vaivalla säästetyt lomarahat meni ja kauan odotettu loma myös.

Kyllä muakin saa joskus vituttaa ihan mun oma pieni maailmani!!

Ainakin flyingfinnin aikaan jäi kaikki saamatta jos ei ollut luottokorttia, valitettavasti.

Vierailija
38/43 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori tyhmä kysymys. Itselläni ei ole luottokorttia, vaan maksan aina kaiken Visa electronilla. Esim. nyt odotellaan jo maksettua reissua Budapestiin Ryanairin siivellä. Jos raikku menis konkkaan, saisinko electronilla maksetut rahat takaisin?

Ja viittaus ap:n ekaan viestiin: minä matkustelen viimeisillä roposillani. Olen kahden lapsen yh, opiskelen, ja viimeiset kolikot lompsan pohjalta raavin matkusteluun. Se on meidän perheelle se juttu. Tahdon antaa lapsilleni matkustamisen elämyksiä, jotka ovat aina olleet itselleni elämän suola. Eivät kaikki elä niin, että ensin on oltava omistusasunto, uudet autot pihassa jne. ja sitten voidaan suunnitella etelänreissua kerran vuoteen.

Vierailija
39/43 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain sattuu, rahat on menneet.

Vierailija
40/43 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(eli omaa elämää ei yhden matkan peruuntuminen hetkauttaisi vaan varattaisiin uusi ja odolteltaisiin palautusta sitten myöhemmin).

Tämä ei kuitenkaan estä minua tajuamasta, että monelle se maksettu lomamatka voi olla vuoden kohokohta, pitkään odotettu - ja jollaista ei uutta pysty ostamaan ennen kuin rahat on saatu vanhasta.

Ja mielestäni ihmisillä on täysi oikeus itkeä odotetun lomamatkan perään. Harvalla on sen verran ylimääräistä, että pystyy tuosta vain maksamaan toisen lomamatkan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi