Pesithän kätesi kun tulit WC:stä?
Kommentit (29)
Anoppi on yrittänyt opettaa meidän taaperolle, ettei pissallakäynnin jälkeen tarvi pestä käsiä. Yöks, eipä paljon innosta vaikka syödä anopin laittamia ruokia...
Ketjua avatessa ihmettelin, että ei kai kukaan täysjärkinen voisi olla niin ällöttävä, ettei pesisi. En olisi ikinä uskonut, että naiset(äidit!) ovat vastanneet näin. Yök
Tiesittekö, että kännykät ovat pahempia bakteeripesäkkeitä, kuin wc-pöntöt!
Myös hiiri ja tietokoneen näppis kuluu melkein samaan kuin kännykkä. Samoin pankkiautomaattien näppäimistöistä.
kun te suttapytyt hiplaatte niitä paskaisilla käsillänne!
Mä oon järkyttynyt. Mä oon kuvitellut että kaikki ihmiset pesee kätensä vessakäynnin jälkeen. Ei ilmeisesti kuulu aaveemamman tapoihin. Hyi hitto.
vessoja ilman hanskoja enkä silloinkaan pessy käsiäni vaikka olin menossa esim. syömään. Elossa oon.
SIIS HYI HELV*TTI!!! Elossa voit olla juu, mutta tosi kuvottavaahan tuo on. En voi kuvitella miten kukaan (VARSINKAAN naisihminen) voisi olla niin sottainen ettei pesisi käsiä vessakäynnin jälkeen. On niin perusjuttu kuin olla ja voi.
kotona, yleisillä paikoilla kyllä. Pesen kädet joka kerta kun tulen ulkoota kotiin tai ennen ruuanlaittoa. Ei mua haittaisi kätellä henkilön kanssa joka ei ole pessyt käsiä vessakäynnin jälkeen. En minä käsiäni suuhuni tunge. Eri asia jos tiedän että henkilö on juuri ollut pahasti kipeä tai on edelleenkin, silloin pitäisin ainakin metrin etäisyyden koko tyypistä enkä koskisi. Mutta rehellisesti mua ei ällötä jos joku ei pese käsiään wc käynnin jälkeen. Eihän sitä römpsää tai persettä sormilla koske kun pyyhkii. Ja jos nyt sattuu niin että koskee niin silloin tietysti pesee käsiään. Oletan näin. Näköjään pyyhkiminen on taitolaji.
kun tutkimuksessa todettiin, että naiset pesevät käsiänsä miehiä heikommin WC asioinnin yhteydessä.
Itse huuhtelen aina. Pesen saippualla, kun minä tai joku lähipiiristä on flunssassa ja aina ruoanlaiton yhteydessä.
Kannattaa miettiä, kun lapsilla on korvatulehduksia, voiko yksi syy olla ulosteperäiset kolibakteerit. Se on yksi lievimmistä seurauksista.
Eniten käsienpesulla autetaan lapsia. Aikuisilla on hyvinkin paljon vastustuskykyä ulosteperäisille bakteereille, mutta lapsille vastustuskyky kehittyy hiljalleen joka tapauksessa. Ei ole mitään syytä yhtäkkiä altistaa lasta vahvoille ulosteperäisille bakteerikannoille, seuraukset voivat pahimmillaan olla todella pahat.
Kehoittaisin etenkin tässä kuvattua anoppia olemaan koskematta lapseen, ennen kuin on käynyt käsienpesulla, jos ei ole oppinut siihen tapaan WC-käyntien jälkeen.
olen vain lukenut jostain, että se on hyvä tapa ainakin yrittää ehkäistä sairauksia, flunssia, turistiripulia yms. Olen välttynytkin em. sairauksilta. Minusta on muutenkin kiva olla puhdas ja siisti; ja eipä siitä mitään haittaakaan elämässä ole..;)
vessoja ilman hanskoja enkä silloinkaan pessy käsiäni vaikka olin menossa esim. syömään. Elossa oon.