Olen uusi vastuuhenkilö yrityksessä eikä minusta pidetä. Annoin potkut jo kahdelle työntekijälle. Nyt on kolmas tarkkailun alla
Ensiksi lähti siivooja.
Meillä oli palkoilla talossa oma siivooja, noh systeemi on vahanaikainen eikä tehokas, rahaa palaa palkkaan ja tyyppi vain laiskotteli, kun oli koko päivä aikaa nuohota samoja tiloja.
Katselin tuota touhua pari päivää antaen suullisia varoituksia, kehoitin ahkeruuteen.
No minulle riitti ja annoin potkut hänelle, vaihdoimme firmaan, joka on paljon edullisempi ja siivoa kerran viikossa.
Tuo herätti vihaa työympäristössä, koska siivoja oli tuttu ja mukava, no olkoot, mutta yrityksen eduksi se ei ollut.
Se on nyt poistettu
Seuraava projekti oli poistaa laiskotteleva alainen ja se onnistuikin helposti antaen varoituksia ja potkut.
Ilmapiiri vain kiristyi, nyt minua ei enää tervehditä.
Nyt tarkkailun kohteena esimies, jonka nyt aivan aluksi aion pudottaa pallilta alas, ehkä myös potkut tiedossa jos ei asenne muutu.
Olen täysin päätäntä valtainen henkilö ja muutan henkilöstöä paremmaksi.
Tämä ei toimi ja omistaja on tietoinen toimistani, mutta pitää tätä liian radikaalina, sain hänet kuitenkin ymmärtämään, että tämä on ainut oikea suunta.
Kommentit (25)
Olen itse ollut "vallassa" vasta neljä päivää ja olen saanut paljon aikaan.
Uusia työntekijöitä kyllä haen.
On siivottava tätä vanhaa, joka ei ole toimiva.
T.ap
Vierailija kirjoitti:
Ainekirjoitus aiheesta "Mitä tekisin johtajana". Kirjoitti Hannes 15v. Juupajoen yläasteelta.
Aineen sisällön perusteella ja lukuisista kielioppivirheistä johtuen annan arvosanaksi 5-.
T. Ope
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainekirjoitus aiheesta "Mitä tekisin johtajana". Kirjoitti Hannes 15v. Juupajoen yläasteelta.
Aineen sisällön perusteella ja lukuisista kielioppivirheistä johtuen annan arvosanaksi 5-.
T. Ope
Meinaatko käyttää tätä koulussa harjoituksena taas? Edellinen teksti taisi mennä johonkin korjattavaksi.
🤔
Vierailija kirjoitti:
Erityislasten luokka.
Vierailija kirjoitti:
T.ap
Ainekirjoituksessa ei jokaista lausetta kirjoiteta eri riville.
Satuja ja tarinoita. Aivoton aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ope
Sinulla on armeliaampi arvostelu siinä tapauksessa. Ysiluokkalaiselta toivoisi jo tuollaista aihepiiriä käsittelevissä aineissa ihan selkeää realismin tavoittelua sisältöön. Jos taas tarkoitus on kirjoittaa vaikkapa maagista realismia työelämästä, niin siinä tapauksessa oppilas ei ole selvästikään käsittänyt tehtävänantoa kunnolla ja aine ei ole saavuttanut sisällöllisesti tavoitteita.
Eli uusiksi menisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ope
Meinaatko käyttää tätä koulussa harjoituksena taas? Edellinen teksti taisi mennä johonkin korjattavaksi.
🤔
Hyvä idea. Oppilaat saavat etsiä kaikki kielioppivirheet ja muotoilla tekstin paremmaksi. Siinähän se yksi oppitunti meneekin, ja jää vielä läksyäkin.
Siivoojat saattavat joskus olla se paikan henki, se erityinen josta kaikki tykkää, jonka kanssa jutellaan kaikenlaista, työtoveri vailla vertaa. Pehmeät arvot ovat joskus paikallaan.
Vaikea uskoa Ap:tä. Mitä täällä tekee?
Aika monesta on irtisanottu omat siivoojat. Tilalle on tullut joku firma, joka käy 1-2 kertaa viikossa. Näin kävi meidänkin työpaikalla.
Työntekijät ovat tyytymättömiä etenkin vessojen siisteyteen. Ne pitäisi siivota päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
T.ap
Jatka rauhassa yksinäistä Kimble-turnaustasi. Ja voisit tehdä läksyt.
Vierailija kirjoitti:
T.ap
Tirsk. Ihan täyspäinen esihenkilötyötä tekevä henkilö ei kyllä tänä päivänä käytä enää termiä "olen vallassa". Keskusteluyhteys työntekijöihin on aina säilytettävä ja omat teot perusteltava. Pelolla hallitseminen saa loputkin henkilökunnasta nostamaan kytkintä.
Tulee mieleen mainos "mä oon teidän CEO, mullon teille visioo, mutta ei se iisii oo..."
Vierailija kirjoitti:
T.ap
Porvoolaisessa yrityksessä on ehditty antaa neljässä päivässä kahdelle henkilölle erikseen kolme kirjallista varoitusta, jotka sitten johtaneet lailliseen irtisanomiseen. Kylläpä kyllä. Aamupäivällä ensimmäiset ja iltapäivällä jo toiset.
Tuo varoitusten antaminen on ihan määriteltyä touhua, jossa molempia osapuolia on kuultava ja henkilöstöosaston edustaja ja luottamusmieskin on pyydettäessä paikalla. Sitten laaditaan kehityssuunnitelma ja sovitaan sen seurannasta jne. jne.
Tämä siis vähänkin isommassa yrityksessä, jollainen se teidänkin työpaikka varmasti on, kun oma täysipäiväinen siivojakin oli palkkalistoilla.
Vierailija kirjoitti:
Aika monesta on irtisanottu omat siivoojat. Tilalle on tullut joku firma, joka käy 1-2 kertaa viikossa. Näin kävi meidänkin työpaikalla.
Työntekijät ovat tyytymättömiä etenkin vessojen siisteyteen. Ne pitäisi siivota päivittäin.
On työntekijöissäkin vikaa, jos eivät ymmärrä vessaharjalla omia paskarantujaan putsata. Sen takia se harja on siinä pöntön vieressä, eikä siivooja kiikuta sitä paikalle. Ja just oikea paikka järkeistää ja ulkoistaa on ostaa palveluna. Ei taida montaa firmaa viimeisen 20 vuoden aikana enää ollut, joissa olisi palkkalistoilla siivoojat toimistoissa.
Toivon että aloitus on provo. Ihmiset ovat edelleen ihmisiä ja uupuvia, osa kipeänä. Eivät robotteja tai koneita. Ihmisten vointi pitäisi olla ensimmäisenä.
Olet täysin päätäntä? Pitikö kirjoittaa päätön?
Olen lukenut saman provon aiemminkin täällä, edelleen surkea.
Päätäntä valtainen vai päätäntävaltainen
Vai jotain ihan muuta 🤔