Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pesithän kätesi kun tulit WC:stä?

Vierailija
28.06.2012 |

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleisissä vessoissa yleensä. En sairasta lähes koskaan, ainakin harvemmin kun muut työkaverit ja tutut

Vierailija
2/29 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastelin käteni, otin saippuaa. Hieroin saippuaa käsissäni 20-30 sekuntia huomioiden sormenpäät, knsien aluset, kämmenen pohjat, kämmenselät, ranteet. Pesin käteni hanan alla ja kuivasin kädet huolellisesti.

Seurantani mukaan julkisissa vessoissa ehkä yksi kuudesta naisesta pesee kätensä kunnolla. Loput yleensä kastelevat kätensä ja roiskuttavat ne kuiviksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän (riittävästi) vessapaperia nääs :)

Vierailija
4/29 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleisissä vessoissa yleensä. En sairasta lähes koskaan, ainakin harvemmin kun muut työkaverit ja tutut

Olen heikon vastustuskyvyn omaava ihminen perussairauteni vuoksi ja saan muita helpommin infektioita. Et tainnut huomioida sitä kun oli kiire ajatella vain itseäsi?

Vierailija
5/29 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koskettelet vessanpöntön kantta, vetonuppia, likaisia pöksyjäs etkä pese käsiäs? Luuletko olevas jotenkin maagisesti puhdas?

Vierailija
6/29 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen heikon vastustuskyvyn omaava ihminen perussairauteni vuoksi ja saan muita helpommin infektioita. Et tainnut huomioida sitä kun oli kiire ajatella vain itseäsi?

vaan ihan kotona. Miten se sun vastustuskykyyn vaikuttaa mitenkään, peseekö joku muu kätensä vessasta poistuttuaan?

Vierailija
7/29 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kirjoittaja kuitenkin pesee kätensä ENNEN ruuanlaittoa, joten missä on ongelma?

En minäkään yleensä pese vessakäynnin jälkeen mutta aina kun alan ruuanlaittoon tai syömään tai kun tulen ulkoa kotiin.

Vierailija
8/29 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varmasti huomattavasti enemmän pöpöjä kuin vessassa. Tunnin kun olet kassalla niin musta vesi juoksee käsistä pestessä. Toiset kaivaa ruttuisia kuselta lemuavia seteleitä farkkujen taskusta. Meidän vessat sentään pestään aika usein, toisin kuin raha.

Muistakaa nyt nipot pöpöpelkoiset pitää aina kumihanskat kädessä kaupassa. Yks mitä oon kans miettiny on ostoskärryjen kiinnipitotanko! Ei niitä koskaan pestä.... miettikää ja kauhistelkaa.

Vierailija
9/29 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvottavaa aatella,että jotkut ei pese käsiään!

noh,ne on varmaan näitä perheitä keillä onkin sitten kihomatoja jatkuvasti.

Vierailija
10/29 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varmasti huomattavasti enemmän pöpöjä kuin vessassa. Tunnin kun olet kassalla niin musta vesi juoksee käsistä pestessä. Toiset kaivaa ruttuisia kuselta lemuavia seteleitä farkkujen taskusta. Meidän vessat sentään pestään aika usein, toisin kuin raha.

Paljon tärkeämpää olisi pestä kätensä kun tulee esim. kauppareissulta kotiin...

Muistakaa nyt nipot pöpöpelkoiset pitää aina kumihanskat kädessä kaupassa. Yks mitä oon kans miettiny on ostoskärryjen kiinnipitotanko! Ei niitä koskaan pestä.... miettikää ja kauhistelkaa.

Vierailija
11/29 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvikuppia, pyykkejä, valokatkaisijoita, ovenkahvoja jne...

Ettekö ajattele, että vaikka ette työskentelekään jossain ravintolassa tai vaikka pesisittekin kädet ennen ruoanlaittoa (mitä kyllä epäilen jos ette edes vessan jälkeen pese kunnolla), on ympärillänne muitakin ihmisiä, jotka joutuvat koskettelemaan samoihin esineisiin, käyvät teillä kylässä, juovat tarjoamaanne kahvia siitä kupista jonka otit paskasilla käsilläsi eilen tiskikoneesta, ehkä käyvät vessassasi, joutuvat kättelemään sinua tai ylipäätään elävät samassa maailmassa kanssasi?

Käsien pesu on tehokkain tapa ehkäistä infektioita.

Ehkä kirjoittaja kuitenkin pesee kätensä ENNEN ruuanlaittoa, joten missä on ongelma?

En minäkään yleensä pese vessakäynnin jälkeen mutta aina kun alan ruuanlaittoon tai syömään tai kun tulen ulkoa kotiin.

Vierailija
12/29 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai koske mihinkään nivusten alueelle? Yäk.

Vierailija
13/29 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan pissalla käynnin jälkeen. Yleisissä vessoissa aina.

Vierailija
14/29 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö, että kännykät ovat pahempia bakteeripesäkkeitä, kuin wc-pöntöt!

Myös hiiri ja tietokoneen näppis kuluu melkein samaan kuin kännykkä. Samoin pankkiautomaattien näppäimistöistä.

Kaikista pahin kuitenkin kaikista on KÄSILAUKKU!

Vierailija
15/29 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö, että kännykät ovat pahempia bakteeripesäkkeitä, kuin wc-pöntöt!

Myös hiiri ja tietokoneen näppis kuluu melkein samaan kuin kännykkä. Samoin pankkiautomaattien näppäimistöistä.

Kaikista pahin kuitenkin kaikista on KÄSILAUKKU!

Täällä epäsiivot av-mammat puolustelevat oksettavia tapojaan ihan naurettavilla väitteillä kuvitellen alapäänsä olevan jotenkin puhtaampi kuin käsilaukku, tietokone, kännykkä, kaupan ovi tms.

Jep, jos bakteerimääriä katsotaan niin varmaan on paikkoja, joissa niitä on miljoonakertaisesti verrattuna vessanpönttöön tai arvon av-madamen perseeseen, mutta ehkä saan muistuttaa, että bakteerilla ja bakteerilla on eroa. On ihan eri asia, jos ikiomassa kännykässäsi on lähinnä ihosi bakteeriflooraa kuin jos siinä olisi ulostebakteereja. Ei se ole aina tärkeää, onko niitä bakteereja jossakin kymmenen, satatuhatta, miljoona vai miljardi, vaan se, mitä ne bakteerit ovat.

Kyllä käsien pesu vessassa käynnin jälkeen on välttämätöntä ja se tulisi oppia jo lapsena kotoa. Vai tykkäisitkö kätellä minua sen jälkeen kun olen römpsäni vessassa pyyhkinyt ja jättänyt kätöseni pesemättä?

En vähättele muuta hygieniaa, totta kai kädet pestään ennen ruoanlaittoa, syömistä ja kotiin tultaessa, puutarhatöiden jälkeen, kauppareissun jälkeen, rahan käsittelyn jälkeen jne, mutta ei se, että "raha on likaista" tai että "mullassa on tosi paljon ihmisille vaarallisia bakteereja" ole mikään argumentti sen puolesta, että kädet voisi jättää pesemättä vessassa käymisen jälkeen.

Vierailija
16/29 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi käydä vessassa ilman, että pesisin käteni. Oksettaa ajatellakin, että kävisin vessassa ja koskettelisin sitten pesemättömin käsin esim. huonekaluja, kirjoja, tietokonetta tms.

Vierailija
17/29 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiasta mm. lapseni kavereille.

Lapseni on kertonut, etteivät hänen kaverinsa pese käsiään vesssassa käynnin jälkeen. Ainakaan läheskään joka kerta.

Vierailija
18/29 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen useammin kun kerran saanut verisen setelin!! Kioskilla työskentelyn jälkeen musta on tullut hygieniafriikki..

Vierailija
19/29 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppini ei pese ja mua ällöttää kun hän koskee mun vauvaan wc-käyntien jälkeen.

Vierailija
20/29 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt on näppis ruskee...