Naisystäväni tissuttelee viiniä joka päivä, hän on alkoholisti!
En ole huomannut ennen kun emme asu yhdessä, mutta näin lomalla naisen alkoholiongelma paljastui.
Hänellä on jo klo 12 viinilasi kädessä ja sama meno jatkuu iltaan asti. Kysyin monta lasia menee päivässä, mutta hän suuttui kysymyksestäni.
Olemme kolmekymppisiä, joten minusta aika outoa hänen juominen. Voisin kuvitella jonkun elähtäneen 50-vuotiaan muidun kiskovan viiniä koko päivän, mutta ei nuoren naisen.
Nainen tekee kirjoitustyötä kotona, mikä mahdollistaa juopottelun.
Jotenkin meni maku häneen. Taidan jättää loman jälkeen. Haaveissani on ihan perheen perustaminen, mikä ei juopon kanssa onnistu.
Kommentit (55)
Tällaisella ns. eurooppalaisella juomatavalla saa herkemmin maksakirroosin kuin perinteisellä suomalaisella perjantaipullokännillä.
No ap, mä olen elähtänyt viisikymppinen nainen enkä juo lainkaan alkoholia.
Joo ei tule teidän juttu toimimaan, parempi on ero. Jokainen juokoot miten paljon maistuu.
Taas haukutaan viisikymppisiä naisia vaikka syyllinen ei edes ollut sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Taas haukutaan viisikymppisiä naisia vaikka syyllinen ei edes ollut sellainen.
Vain elähtäneitä viisikymppisiä... Ap:n naisystävästä on tuolla tissuttelulla tulossa sellainen
Alkoholisti hän on. Teet siitä omat johtopäätöksesi ja elät sitten sen päätöksen kanssa.
Mutta! Älä hauku yli 50-vuotiaita ohi mennen samassa lauseessa. Tai puhu 'muiduista'. Et varsinaisesti anna itsestäsikään erityisen hyvää kuvaa. Summa summarum: teille molemmille ero on parhaaksi.
Kyllähän juopottelun näkee jo naamasta. Mutta ehdottomasti siirry eteenpäin, alkoholistien kanssa ei pidä olla tekemisissä.
Mietenkin millainen nainen pystyisi olemaan saman katon alla kuin kaiket päivät vauva-palstalle inisevä reppana mieheksi
Joo; Ei tuo ihan hyvältä kuulosta. Ei voi perustella sillä, että loman kunniaksi, kesän kunniaksi, stressiä helpottaa tmv. Jokapäiväinen tissuttelu on sitä viimistä harmaata aluetta, ennenkuin on täysi juokale.
Itse huolestuin itsestäni; Kun tosiaan olen aina ollut henkilö, joka saattanut viikossa pari kertaa saunan jälkeen oluen ottaa. Yleensä sen yhden. Joskus kaksi. Mutta tosiaan pari kertaa viikossa.
Viimeisen vuoden aikana jotenkin lipsui siihen, että tajusin, että siideri tai olut meni joka ilta. Jopa neljästä kuuteen annosta - aivan todella liikaa. Joka ennen riitti hyvin kevyesti kunnon hiprakkaan. Minulla kun oli yleensä tapana muutaman kerran vuodessa "reilummin" yökerhoon/illan viettoon lähtiessä juoda 6-7 annosta illassa. Siinä meni raja. Enempää ei pystynyt.
Lisäksi painoa tuli muutama kilo lisää tissuttelun takia, unenlaatu kärsi, inhotti ajatus jos lapsi (ei mikään pieni, nyt 8v) sattui yöllä tulemaan viereen, että haiseeko henki alkoholille. Arki sinänsä sujui, lapset ja koti tuli hoidettua, samoin työt. Mutta itseinho oli valtava. Tiesin, että suvussanikin juoppoja löytyy ja en ollut enää moisesta kaukana.
Tein tietoisen päätöksen jättää kaikki kodin sisällä tapahtuva juominen. Päätin, että voin ottaa muutaman tosiaan niinkuin ennenkin; Illan istujaisissa. Kirkkaita en ole ikinä juonut. Tästä päätöksestä nyt pari kk. Eron unenlaadussa ja jaksamisessa huomasi pian. Painokin lähtenyt kohti normaalia lukemia.
Juopoilla naisilla pettää sydän ennen kuin maksa. Miehet elää siksi pitempään kun maksan pettämisessä menee enempi aikaa.
Rosebrides. Näkee juoko polttaako
Ei juominen iästä ole kiinni; päinvastoin nuorena kestää ja vanhana ei millään. Joten naisystäväsi juomatapa on annosmääriltään ylittänyt jo järkevän viikkoannoksen ja josta on vaaraa hänen terveydelleen. Jos ei muuta, niin mielenterveys hänellä ainakin ajan myötä menee.
Omassa tuttavapiirissäni ne nuoruutemme viinin tissuttelijat ovat ihan kauhean näköisiä nyt 50-60 vuotiaina. Mukamas hillittyä viinin litkintää joka päivä, mutta jutut ovat muuttuneet aivan sekopäisiksi. En voi sairauteni vuoksi käyttää alkoholia, niin sen vuoksi on ollut mahdollisuus seurata muutosta mukavista nuoremmista naisista elämän kehäraakeiksi.
Sano hänelle kuitenkin selkeä syy, miksi jätät hänet. Sen olet velkaa
Vierailija kirjoitti:
10 v ja maksakirroosi
... ja rintasyöpä.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä! Nuorempana join välillä liikaakin, mutta nyt olen ollut raittiina jo monta vuotta. Ei tee onneksi edes mieli enää alkoholituotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä! Nuorempana join välillä liikaakin, mutta nyt olen ollut raittiina jo monta vuotta. Ei tee onneksi edes mieli enää alkoholituotteita.
Niin, mutta tämä ketju olikin oiva aasinsilta viisikymppisten naisten haukkumiseen. Onneksi alkoholinkäyttö ei näy viisikymppisissä miehissä mitenkään.
Nainen nauttii lasillisen. Mies ryyppää.
Tee niin. Ei kukaan jaksa katella juoppoa vaikkei edes olisi lapsia suunnitelmissa.