Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Odotan identtisiä kaksosia ja kaikki vaan kauhistelee asiaa

Vierailija
28.06.2012 |

Yritän itse iloita riskiraskaudesta ja silti koko ajan kuulee vain kauhisteluja, kun kerron, että odotan kaksosia ja vielä identtisiä sellaisia. Siskoni on pahimmasta päästä, sanoi ihan suoraan, että voi harmi olisipa olleet tyttö ja poika, tai edes samaa sukupuolta olevat epäidenttiset. Tämä siis silloin, kun olin just saanu selville, että ovat identtiset. Oon kyllä sanonut siskolle takaisin, mutta silti loukkaa nuo kauhistelut. Lapset eivät ole vielä edes syntyneet ja silti ihmiset pelottelee ja kauhistelee.

Moni muukin sanonut, että nyt ei sitten lapsilla ole omaa syntymäpäivää ja varmaan tulevat inhoamaan sitä, että näyttävät samalta. Minulle on tultu sanomaan, että eipä käy kateeksi identtisten kaksosten vanhemmat, kun joutuu taistelemaan sen kanssa, että tunnistaa omat lapset. Siis nämä mun vauvat ei oo edes syntyneet vielä eikä kukaan tiedä miltä he näyttävät ja erottaako heidät helposti toisistaan vai ei!

Siskoni myössanoi, ettei ikinä toivoisi itselleen kloonilapsia! Kun olin ostanut lapsille valmiiksi parit vaatteet, niin johan eräs kaveri totesi mulle, että miksi oon ostanut samanlaisia. Yksi vaate oli siis samanlainen molemmille ja toiset eriväriset, mutta samanlaiset.

Enkä nyt todellakaan aio pukea lapsia aina samoihin, mutta nuo ostin, kun olivat alessa ja mielestäni tosi ihanat. Miksi pitää muitten olla niin ilkeitä, tässä raskaudessa on muutenkin kauheesti stressiä ja pelottavaa, etten nyt jaksaisi vielä lisää stressiä.

Tuntuu ihan siltä kuin tämä raskaus olisi huonompi kuin muut raskaudet ja että identtiset kaksoset ovat joku jämäpala tai siis se toinen heistä. Että erilaiset kaksoset ovat kaksi kunnollista lasta ja identtiset vain yksi lapsi + toinen "varaosa".

Ja nämä mun lapset eivät ole edes syntyneet. Kukaan haukkuja ei edes tunne heitä vielä!

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaksoseksi syntyminen on varmasti suuri onni. Omat 8-vuotiaat kaksoseni eivät ole koskaan yksinäisiä, ovat todella erottamattomat ja toistensa parhaat kaverit. Saamasi kommentit kuullostavat kateellisten puheilta. Tuplaonni, sanon minä, vaikka synnytyslääkärinikin nimitti heitä tuplavahingoksi :D

Vierailija
22/54 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi, joka odottaa identtisiä kaksosia :) kateellisia kommentteja on tullut ja uteluja, miten pärjätään. Vähän jännittää miten pärjätään, kun esikoisella on kauhea uhma päällä :D ystävät neuvovat, vaikka ei ole kokemusta kaksosista :P olen nauttinut raskaudesta ja iloitsen kasvavista masuasukeista :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi, joka odottaa identtisiä kaksosia :) kateellisia kommentteja on tullut ja uteluja, miten pärjätään. Vähän jännittää miten pärjätään, kun esikoisella on kauhea uhma päällä :D ystävät neuvovat, vaikka ei ole kokemusta kaksosista :P olen nauttinut raskaudesta ja iloitsen kasvavista masuasukeista :)

Vierailija
24/54 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
25/54 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin viestisi ihan ihmeissäni! Olen itse identtinen kaksonen, enkä ole koskaan törmännyt tällaisiin ennakkoluuloihin. Ihan järjetöntä. Haloo, ei kaksosta haittaa jakaa esim. syntymäpäivää toisen kanssa. Kaksossisar on niin läheinen ja erityinen, että hänen kanssaan haluaakin jakaa hienot hetket. Meidät puettiin pienenä aina samoin, eikä siinä ollut mitään pahaa. Se oli meille silloin aivan luontevaa. Nykypäivän minä, minä -ihmisille kaksosuus sitten varmaan on kamalinta, mitä voi tapahtua. Huh huh..

Vierailija
26/54 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä paitsi kummallisia huolenaiheita ihmisillä: niin kuin kaksosraskaudessa suurin ongelma olisi se, että lapsille tulee sama syntymäpäivä!

Ap:lle onnea, nythän vauvat ovat varmasti jo syntyneetkin! :)

Eikä se sama synttärikään ole ihan varma, kaverin kaksosilla on ikäeroa muutama minuutti ja eri syntymäpäivät. Toinen vähän vaille ja toinen vähän yli puolenyön. :)

Kun taas toisen kaverini pojilla on kaksi vuotta ikäeroa, mutta sama syntymäpäivä. Kovasti mietitään, kumman kaverit tulee oikeana synttärinä, samanikäisillä ja samaa sukupuolta olevina identtisillä kaksosilla (oletettavasti) kaverit on ainakin pienenä pääosin yhteisiä. Eli ei ne aina mene oletusten mukaan juhlapäivät. Tuo nimipäiväidea on hyvä, se voi olla kummankin ikioma päivä.

Vierailija
27/54 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin kerran kaksosperheen äidiltä miten vauvat erotti pieninä toisistaan. Äiti kertoi, että sairaalassa heti syntymän jälkeen lasten jalkapohjiin merkattiin A ja B. Kynän sai kotiin mukaan ja kirjaimia vahvistettiin kun väri alkoi himmetä. Kun lapset oppi erottamaan kirjaimia ei enää tarvittu. Lapsia ei siis voi sekoittaa keskenään identtisyydestä huolimatta.

Tsemppiä ap:n raskauteen!

Vierailija
28/54 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli varmasti opit tunnistamaan lapset pian. Tytölläni on identtisen kaksosen kavereina ja opin tunnistamaan tytöt pian ja en kysele nimiä, vaan osaan puhutella lapsia oikein.

Ja eivät kulje samanlaisissa vaatteissa myöskään. Kaksosuus on varmasti rikkaus ja suhde on ihan erilainen, kun normaalisti sisaruksilla. Onnittelut siis!

Vierailija
29/54 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverin kaksosilla on ikäeroa muutama minuutti ja eri syntymäpäivät. Toinen vähän vaille ja toinen vähän yli puolenyön. :)

Kun taas toisen kaverini pojilla on kaksi vuotta ikäeroa, mutta sama syntymäpäivä. Kovasti mietitään, kumman kaverit tulee oikeana synttärinä, samanikäisillä ja samaa sukupuolta olevina identtisillä kaksosilla (oletettavasti) kaverit on ainakin pienenä pääosin yhteisiä. Eli ei ne aina mene oletusten mukaan juhlapäivät. Tuo nimipäiväidea on hyvä, se voi olla kummankin ikioma päivä.

Toisen vieraat päivää ennen oikeaa päivää, toisen päivän jälkeen?

Vierailija
30/54 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt jo 13 vuotiaat. Heillä oli yhteinen istukka, mutta eivät ole identtiset. Istukat olivat kasvaneet yhteen , mutta syntymän jälkeen istukat tutkittiin ja katsottiin , että kummassakin oli erillinen verisuonitus. Silloin meille sanottiin , että ehkä eivät ole identtiset, mutta varmuutta ei voi saada.

Kun tytöt kasvoivat , heillä alkoi olla pieniä eroavuuksia ulkonäössä. Luonteet ovat täysin erilaiset. Eli luulisin , etteivät ole identtiset.

Onnittelut sinulle ! Lapset ovat ihania, identtiyys on ihan mitätön juttu.

Vierailija
31/54 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut monikkoperheet. Netistä löydät ihan googlettamalla monikkoperheiden yhdistyksen (en muista nimeaä, kun ei itellä oo kaksosia). Sieltä saat vertaista seuraa ja myös positiivista palautetta.

Mä en oo ikinä tajunnu, miks lapset pitäis pukee samanlaisiin vaatteisiin, olivatpa sit kaksosia tai vaan sisaruksia. Mun mielestä se on tasapäistävää. Ainakin mun kaikki kolme poikaa on omia persooniaan ja jo "väreiltään" eroavat toisistaan (eri muotoiset/väriset silmät, eri sävy hiuksissa, yms.) niin, ettei samat värit edes näytä hyvälle kaikkien päällä. Esim. punainen sopii vain yhdelle ja sininen kahdelle, muttei kolmannelle. Joo anteeks, meni jo asian viereen.

Nauti raskaudestasi ja hakeudu monikkoperheiden pariin. Se on mun pointti. Ja pue ne just niin kuin haluat, kunhan eivät palellu!

Vierailija
32/54 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta erottuvat helposti, ovat eriluonteisia useimmiten. Itsellä kloonilapset, tytöt, vihreäsilmäiset pitkätukkaiset nelivuotiaat käkkäräpäät, jotka ovat toistensa näköisiä, mutta pukeutuvat itse eri tavalla. Heistä on mukavaa kun on aina kaveri kotona ja koskaan ei ole yksin hoitopaikassakaan. Nauraa käkättävät yhteen ääneen monen monituista kertaa päivässä, ovat erilaisia mutta niin samanlaisia, suloisia lapsia. Mikä tässä oli säälittävää ja kamalaa? Ehkä eka vuosi vanhemmille, nyt on hyvä että on seuraa lapsilla.

Vierailija
33/54 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap joku provoilija? Jos ei, niin uskomatonta, että yhden ihmisen lähipiiriin on osunut noin monta idioottia.

Identtiset kaksoset eivät ole luonteeltaan identtisiä, kyllä heidät tunnistaa ulkopuolinenkin jo aika pieninä erikseen, vanhemmat tietysti erottavat lapsensa toisistaan.

Vierailija
34/54 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti raskaudesta! Kyllä minä ottaisin mielelläni identtiset kaksoset. Ja kyllä niistä tulee ihan omat persoonansa!

Vierailija
35/54 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lottovoitto saada identtiset kaksoset.. niin vanhempani ainakin sanoivat ja olivat hyvin ylpeitä.. Jos saisin välita olisin kuitenkin syntynyt yksösenä, mutta minkäs luonnolle voi.

Onhan epäreilua, että joku toinen voi käyttää ulkoista identiteettiäsi hyväkseen. Vaikka olemme siskoni kanssa aivan samannäköisiä emme ole todellakaan ole sama ihminen, vaikka moni ympärillä oleva ihminen niin ajatteleekin. Identtisiä kaksosia täytyy käsitellä yksilöinä. Ainakin me olemme luonteiltamme hyvin erilaiset ja siksi ärsyttääkin se, että ihmiset kuvittelevat minun olevan samanlainen kuin siskoni vain ulkonäön perusteella.

Ainoa hyvä puoli on, että on kaveri aina, mutta muita ystäviä onkin sitten hankala saada, kun kaksossisko menee aina edelle ja on se "tärkein" ystävä ja kukaan ei halua "kakkos" kaveriksi..

Vierailija
36/54 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap palaat linjoille, tules kertomaan miten teillä on mennyt?

Vierailija
37/54 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain ovat!

Minusta ainakin olisi ihanaa saada identtiset :)

Varmasti lapsista on toisilleen tosi kivasti seuraa.

Ja voihan vaikka toiselle kasvattaa pitkän tukan, jotta tunnistaa ;D

Vierailija
38/54 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsilla omat istukat, sikiökalvot ym vai miten tuo identtisyys menee? Kaksosraskaus on aina riski, mutta samojen kalvojen/ yhden istukan varassa oleminen vielä isompi riski. Tiedät varmaan tämän ja moni kauhistelijakin tietää. Silti, eihän itse voi valita, että minkälaisen raskauden saa.

Terv yksi, jonka raskaudet ovat olleet yksisikiöisiä riskiraskauksia, mutta onneksi päättyneet onnellisesti.

Vierailija
39/54 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea! Minä olen aina toivonut identtisiä kaksosia. Sain kaksi ihanaa yksittäislasta ja hyvä näinkin. Ystäviini kuuluu kaksi identtistä kaksosta. Ovat siis eri perheistä. Tunnen kummastakin parista vain toisen kaksosen, mutta toisenkin olen tavannut. Kummallekin ystävälleni kaksosuudesta kuuluu olleen paljon iloa. Ovat hyvin läheisiä näin aikuisenakin.

Vierailija
40/54 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus ei siis ole pahinta riskimuotoa, mutta kuitenkin sama istukka niin seuranta tiuhaa. Kasvavat onneksi samaa tahtia ja kokoeroa ei ole juuri ollenkaan.

Itsekin oon ajatellut, että lapsilla kovasti seuraa toisistaan. Meillä ei edes ole vielä muita lapsia niin kiva mielestäni että saa sisaruksen samalla.

- ap