En kehtaa kertoa ystäväpiirille ja sukulaisille, että meille on tulossa down-vauva :( Etukäteen
kaikki varoitteli, ettei tässä iässä enää pitäisi lasta hankkia juurikin riskien vuoksi. Ei kuitenkaan uskottu, että meille niin kävisi. Kauhea huomata itsessään, miten hirveä pettymys ja häpeä tämä meille on, nyt kun kromosomitutkimusten tulokset saatiin ja vahvistui, että down olisi todella tulossa. Etukäteen muka kepeästi ajateltiin, että on tervetullut joka tapauksessa.. Nyt tuntuu, ettei olekaan. Hitto olen pettynyt itseeni, mieheeni, elämään.. Kaikkeen. Ja tähän vauvaan, joka on mahassa :(((( Saa kivittää.
Kommentit (13)
Oletteko harkinneet keskeytystä?
Voimia, uskon että mieli on myllerryksessä.
Otan osaa mutta onnittelen myös :) Voimia ja onnea siis :)
Mutta voit hyvin kertoa heille niin ovat hekin valmistuneet tulevaan. Ja en usko kenelläkään olevan niin paljon pokkaa että sanois "mitäs minä sanoin" yms. Päin vastoin niitä hävettäs että ovat ääneen mitään manailleet edes, tai ainakin pitäis hävetä.
Ja nimenomaan sinun ei pidä hävetä down-lastasi. Sehän on sinun ihana tuleva lapsesi josta olet ikionnellinen :)
todella kauniisti :) Onnea täältäkin!
elämäni aikana. Täytyy kyllä sanoa, että ovat varmasti olleet sieltä ns. alykkäämmästä päästä. Olen tullut siihen tulokseen, että toisia yhtä onnellisiä ihmisiä ei ole. Iloisuus, aurinkoisuus ja hyväntahtoisuus on suurta.
Jos ette kuitenkaan ole valmis ottamaan tällaista lasta vastaan 8haasteitahan piisaa), niin sitten miettikää todella, onko keskeytys vaihtoehto. (Tuttaville voitte halutessanne valehdella keskenmenosta)
Sinulle on nyt tulossa aivan ihana lapsi. Down lapset ovat yleensä tosi herttaisia ja ihania.
Tässä pari blogia johon voit tutustua rauhassa:
http://downinsyndrooma.blogspot.fi/
http://mammanlatinaa.blogspot.fi/
Älä välitä mitä muut ovat sinulle sanoneet. Rauhassa vaan tutustumaan blogeihin ja myöskin jos mahdollista lapsiin.
aina lopussa tuo saa kivittää.
että olen huomannut täältä silloin saavan armeliaampia vastauksia ;) Kuten nytkin mammat vastas kannustavasti , kiitos.
Olen 43v, mies useamman vuoden vanhempi, lapsia ennestään kolme, mutta "isoja" jo... Piti olla jo meidän lapset tehty, mutta eiköhän se pahuksen vauvakuume iskenyt vielä, rajumapana kuin varmaan ikinä. En usko, että keskeytys on vaihtoehto. Pitäisi vain nyt jotenkin rakentavasti käsitellä nämä pettymyksen tunteet ennen vauvan tuloa. On mulla aiemman työn puolesta kokemusta downeista, joten ei se niin uutta ja vierasta pitäisi olla. Siksikin ehkä yllätti nämä vahvat nega-tunteet :(
ap
onnea vauvasta! Onneksi down on melko lievä kehitysvamman aiheuttaja. Monet itsenäistyvät ja elävät lähes normaalia elämää. T. Agu-lapsen äiti
kyllä sä totut siihen ajatukseen ja hyvin se menee. toivottavasti vauvalla ei ole muuta kuin down. omaa lasta rakastaa varmasti, oli se sairas tai ei. kyllä sä pärjäät. tsemppii!
Yleensä isit kyllä sulavat sen lapsen edessä kuitenkin. Teille on tulossa ihana lapsi. Olen hirveän surullinen kaikkien abortoitujen down-lasten takia. Eivät vanhemmat aina ymmärrä mitä menettävät. Onnea teille uudesta vauvasta ap!
Vaikka nämä downia sairastavat ovat maailman ihanimpia ihmisiä, niin totuus on, että jollain tavalla heidän elämänsä yleensä on hieman haastavampaa kuin vertaisryhmän. (Toisaalta moni murhe myös estyy)
että olen huomannut täältä silloin saavan armeliaampia vastauksia ;) Kuten nytkin mammat vastas kannustavasti , kiitos.
Olen 43v, mies useamman vuoden vanhempi, lapsia ennestään kolme, mutta "isoja" jo... Piti olla jo meidän lapset tehty, mutta eiköhän se pahuksen vauvakuume iskenyt vielä, rajumapana kuin varmaan ikinä. En usko, että keskeytys on vaihtoehto. Pitäisi vain nyt jotenkin rakentavasti käsitellä nämä pettymyksen tunteet ennen vauvan tuloa. On mulla aiemman työn puolesta kokemusta downeista, joten ei se niin uutta ja vierasta pitäisi olla. Siksikin ehkä yllätti nämä vahvat nega-tunteet :(
ap
Useimpiin muihin kehitysvammoihin verrattuna varsin "helppoja".
Elämä on kohdellut sinua silkkihansikkain jos tuollaisella asenteella on liikkeellä.
Mielestäni on aikamoista venäläistä rulettia jos tuossa iässä lähtee lapsentekoon vaikka hyvin tietää riskit.