Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noi ByggMaxin mainokset on niin white trash -henkisiä

Vierailija
27.06.2012 |

että uh-huh.

Jäähän se puljun nimi mieleen mutta ei mitenkään laadukkaana.

Onkohan strategia tietoinen ja ikään kuin salaa ovela vai vain järkyttävää ammattitaidottomuutta?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minäkin luulin kauan mainoksia vitseiksi, kunnes selvisi, että sellainen liike on oikeasti olemassa.

Mutta, tuon white trashin käyttö ei kyllä luonnistu niihin ihmisiin, jotka mainoksissa näyttelevät, koska pelkkä huono maku tai junttimaisuus ei tee ihmistä wt.ksi. Siihen vaaditaan alin mahdollinen sosiaaliluokka ynnä siihen kuuluvat oheistuotteet kuten tupakka, viina, irtosuhteet, useat aviottomat lapsen ja sitten vielä se totaalinen mauttomuus. Siis jos white trashillä tarkoitetaan sitä mitä se alkuperämaassaan USA.ssa tarkoittaa.

Vierailija
2/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minäkin luulin kauan mainoksia vitseiksi, kunnes selvisi, että sellainen liike on oikeasti olemassa.

Mutta, tuon white trashin käyttö ei kyllä luonnistu. Siihen vaaditaan alin mahdollinen sosiaaliluokka ynnä siihen kuuluvat oheistuotteet kuten tupakka, viina, irtosuhteet, useat aviottomat lapsen ja sitten vielä se totaalinen mauttomuus. Siis jos white trashillä tarkoitetaan sitä mitä se alkuperämaassaan USA.ssa tarkoittaa.

Suomessa ei taida oikeastaan edes varsinaisesti olla wt-porukkaa. Meidän koululaitos on niin hyvä, että suomalainen on jo perusoppisivistykseltään wt-meiningin yläpuolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

monetkaan ei onnistu eli ne henkilöt onnistuu olemaan luontevia, tavallisen oloisia suomalaisia. Eli hyviä tyyppejä ovat löytäneet mainoksiinsa, ainakaan mulla ei tuullut myötähäpeä.

Ja se strategia siinä tuntuu olevan sellainen pieni vähättely ja downgradeaaminen, ei suu vaahdota kehuta ByggMaxia ja miten helppoa ja hauskaa se rakentaminen on. Saa nähdä, toimiiko tuo.

Mutta oletteko huomanneet miten karmeita mainoksia Kesko K-marketteineen, Anttiloineen ja K-Rautoineen tekee? Siinä on katsojan kestokyky koetuksella. Aidosti junttia.

Tero

Vierailija
4/23 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies sanoo tässä viimeisimmässä laiturimainoksessa. Mikä pointti siinä on, että sen minkä teemme, myös puramme, ja sit se on jotenkin nsevasti lohkastu häh.

Toi on malliesimerkki siitä, kun mies yrittää olla hauska mutta ei ole hauska. Sit sille naiselle jää se rooli että pitää nauraa yleisönä jotta mies säilyttää kasvonsa vaikka juttu on huono.

Sukujuhlissa näkee noita pariskuntia: mies jauhaa vaivaannuttavaa juttua ja vaimo joutuu myötäilee vieressä ja vetää tekonaurua.

Vierailija
5/23 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä vetäisi wt-termiä tähän. Mutta ovat kyllä kömpelöitä tekeleitä nuo mainokset. Yrittävät selvästi herättää luottamusta tuolla "hei kato me ollaan ihan tällasta tavallista kanssaa"- jutullaan. Hieman liian läpinäkyvää ja vaivaannuttavaa.

Vierailija
6/23 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan paras strategia mainostaa rakentamista joka puretaan ja kootaan yhä uudestaan.

Vierailija
7/23 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä vetäisi wt-termiä tähän. Mutta ovat kyllä kömpelöitä tekeleitä nuo mainokset. Yrittävät selvästi herättää luottamusta tuolla "hei kato me ollaan ihan tällasta tavallista kanssaa"- jutullaan. Hieman liian läpinäkyvää ja vaivaannuttavaa.

se yksi mainos, jossa oli se motskaripariskunta tai joku vastaava. Sillä mimmillä oli musta tukka ja tatskakin muistaakseni.

Joo ei niiden perheiden status ole wt, mutta jotenkin niihin mainoksiin tulee sellainen wt-fiilis. Ehkä se tulee siitä, kun niitä tyyppejä ei ole puleerattu piirun vertaa ja ne yrittää olla sillai hah-hah-hauskoja. Ne on jotenkin Hervannasta henkisesti kaikki vaikkei ne wt oliskaan

Vierailija
8/23 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Ilmeisesti aloittajalla oli ajatus, että akateeminen ja sivistynyt tosi-av-mamma ei mene verkkarit päällä rautakauppaan, vaan tilaa sisustussuunnittelijan firmoineen toteuttamaan avaimet käteen-remontin.

nimim. en ole koskaan asioinut ko kaupassa.

Vierailija
9/23 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa haetaan sitä että säälittävä reppanakin uskaltaisi mennä kauppaan kyseleen tarvikkeita kun noi urpotkin on uskaltaneet. Eli ByggMaxi pitää kohderyhmäänsä vähän säälittävänä.

Vierailija
10/23 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ByggMaxi pitää kohderyhmäänsä vähän säälittävänä.

liikeeseensä ne säälittävät. Vähän niinkuin persut.

Vierailija
11/23 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa haetaan sitä että säälittävä reppanakin uskaltaisi mennä kauppaan kyseleen tarvikkeita kun noi urpotkin on uskaltaneet. Eli ByggMaxi pitää kohderyhmäänsä vähän säälittävänä.

niistä mainoksista tulee sellainen fiilis, ettei sinne viitti mennä, kun leimautuu totaalivajakiksi. Noi mainokset tekee Byggmaxille sellaisen imagon että se on rakannustarvikkeiden Hon Kong -tavaratalo eli superkrääsää halvalla. Ei siis niin että laatutavaraa halvalla. Saa nähdä onko toi toimiva strategia.

Vierailija
12/23 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ByggMaxi pitää kohderyhmäänsä vähän säälittävänä.

liikeeseensä ne säälittävät. Vähän niinkuin persut.

ei wt vaan persu! Ja sit niistä kaikista tulee sellainen fiilis vielä että alko maistuu kivasti. Miksi tollainen kampanja :D

Vierailija
13/23 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Ilmeisesti aloittajalla oli ajatus, että akateeminen ja sivistynyt tosi-av-mamma ei mene verkkarit päällä rautakauppaan, vaan tilaa sisustussuunnittelijan firmoineen toteuttamaan avaimet käteen-remontin.

nimim. en ole koskaan asioinut ko kaupassa.

Olen mainosalalla, en oo akateeminen ja vastustan hienostelua. Mutta siitä huolimatta toi imago, mitä rakennetaan noilla valituilla hahmoilla, ei vaan toimi, vaikka oon tasan normi köyhä itsekin.

Se mikä todellisessa elämässä on totaalisen ok, ei selvästikään pelitä suoraan ruutuun laitettuna. Tää mua kiinnostaa.

ap

Vierailija
14/23 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se mikään laadukas pulju olekaan, eihän sieltä pääse edes porteista ulos ellei käy kassalta pyytämässä...

Vierailija
15/23 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motonetin mainoksissa seikkailee kaksi totaali luuseria ressukkaa. http://i.ytimg.com/vi/3k-TLD1-duU/0.jpg

Tuollaisella mainonalla yritetään vaikuttaa asiakkaan mieleen, ja samalla se tarkoittaa suoraan mitä mieltä yritys on asiakaskuntansa tasosta. Miksi Motonetin mainiksissa ei ole komeita adoniksia?

Vierailija
16/23 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se mikään laadukas pulju olekaan, eihän sieltä pääse edes porteista ulos ellei käy kassalta pyytämässä...

kun hain lautoja, niin piti mennä lapun kanssa sellaseen parakkiin, maksaa lasku ja pyytää että saako puomin ylös. Mä luulen että toi on vakioriesa kaikissa noissa.

Naisena ällöö käydä ostaa noita isompia tarvikkeita. Varastomiehet on kuin möllejä, tuijottaa suu auki eikä sano edes huomenta puhumattakaan että vastaisi johki kysymyksiin

Vierailija
17/23 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motonetin mainoksissa seikkailee kaksi totaali luuseria ressukkaa. <a href="http://i.ytimg.com/vi/3k-TLD1-duU/0.jpg" alt="http://i.ytimg.com/vi/3k-TLD1-duU/0.jpg">http://i.ytimg.com/vi/3k-TLD1-duU/0.jpg</a&gt;

Tuollaisella mainonalla yritetään vaikuttaa asiakkaan mieleen, ja samalla se tarkoittaa suoraan mitä mieltä yritys on asiakaskuntansa tasosta. Miksi Motonetin mainiksissa ei ole komeita adoniksia?

koska noi hahmot on etäännytetty todellisuudesta. Nehän on fiktiivisiä, joten se ressukkamaisuus ei ole riipaisevaa vaan sille voi nauraa.

Sen sijaan byggmaxissa ne hahmot on todellisia, joten niiden ressukkamaisuuskin on todellista. Mä ainakin tunnen niiden puolesta noloutta, myötähäpeää ja joidenkin kohdalla myös sääliä.

Mun on tosi vaikea uskoa, että tuollaiset tunteet herättäis joku päivä mun ostohimot.

Siksi mietin, onko tää huippukiero kampanja jonka toimivuutta en tajua, koska en ole niin korkealla strategian ymmärtämisen tasolla vai onko kampanja totaalimoka ja amatöörimäinen kämmi? Kukakohan sen on tehnyt?

ap

Vierailija
18/23 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi mainokset tekee Byggmaxille sellaisen imagon että se on rakannustarvikkeiden Hon Kong -tavaratalo eli superkrääsää halvalla.

ja onko se kyseiselle puljulle kannattava strategia. Mä olen kanssa kuvitellut että Hong Kong on täynnä pahalta haisevaa ja surkeaa huonolaatuista krääsää, nimestä ja mainonnasta päätellen. Mies sanoi mulle että ei pidä paikkaansa, Hong Kongissa on paljon myös hyvälaatuista tavaraa. Mut niin vahva oli mielikuva, että telttaa ostaessani kävin paikallisessa erätukussa ja totesin että valikoima ei ole mulle sopiva. Vieressä olis ollut Hong Kong, mutta ajattelin että no ei tuolta nyt ainakaan. Kiersin joka paikan eikä sopivaa löytynyt. Sit kun pääsin kotiin pöydällä lojui Hong Kongin mainoslehdinen ja siellä olis ollut just hyvä teltta sopivassa hinta- ja kokoluokassa, vesipilari 3000. Että ei se halpuuden korostaminenkaan aina toimi strategiana.

Vierailija
19/23 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi mainokset tekee Byggmaxille sellaisen imagon että se on rakannustarvikkeiden Hon Kong -tavaratalo eli superkrääsää halvalla.

ja onko se kyseiselle puljulle kannattava strategia. Mä olen kanssa kuvitellut että Hong Kong on täynnä pahalta haisevaa ja surkeaa huonolaatuista krääsää, nimestä ja mainonnasta päätellen. Mies sanoi mulle että ei pidä paikkaansa, Hong Kongissa on paljon myös hyvälaatuista tavaraa. Mut niin vahva oli mielikuva, että telttaa ostaessani kävin paikallisessa erätukussa ja totesin että valikoima ei ole mulle sopiva. Vieressä olis ollut Hong Kong, mutta ajattelin että no ei tuolta nyt ainakaan. Kiersin joka paikan eikä sopivaa löytynyt. Sit kun pääsin kotiin pöydällä lojui Hong Kongin mainoslehdinen ja siellä olis ollut just hyvä teltta sopivassa hinta- ja kokoluokassa, vesipilari 3000. Että ei se halpuuden korostaminenkaan aina toimi strategiana.

ja Tarjoustavaratalosta

Vierailija
20/23 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska noi hahmot on etäännytetty todellisuudesta. Nehän on fiktiivisiä, joten se ressukkamaisuus ei ole riipaisevaa vaan sille voi nauraa.

ap

Eikö olisi Motonetiltä reilumpaa laittaa mainoksiinsa komeita kavereita? Mainoksissa tuntuu että on pakko laittaa nää hahmot alemmaksi kuin asiakaskunta. Ilmeisesti tällainen asetelma myy, mutta samalla yritys näyttää mitä mieltä se on asiakkaistaan.

Jos myydään haaveita ja unelmia niin silloin hahmot on yleensä komeita ja kauniita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi