Pitäisikö taipua ottamaan koira?
Muu perhe haluaa, mies erityisesti, koiran. Minä en, inhoan lähes kaikkia koiria (tai ehkä pelkään niitä).
Mies on luvannut huolehtia koirasta, ja sen varmaan tekisikin, mitä tulee lenkittämiseen, ruokkimiseen ja imurointiinkin.
Minä taas inhoan karvaisia vaatteita, märkää koiraa ja varsinkin haukkumista, tavaroitten puremista ja yleistä riehumista. Enkä jaksa lasten (2 ja 6) lisäksi edes hoitaa koiraa. Hoitopaikkoja koiralle olisi lomiemme aikana.
Onko olemassa koiraa, joka olisi todella rauhallinen, hiljainen, älykäs koira, eikä sellainen typerä räkyttävä vouhkaaja, jonka takia joutuu piilottamaan kenkätelineen jne.? Pentuakaan en halua - miehen mielestä aikuisen koiran otto on typeryyttä.
Sanokaas, onko olemassa kuvaamanilaista koiraa, vai jatkanko edelleen kieltäytymistä koiran suhteen?
Kommentit (6)
Mutta hirvikoirat on ihan käteviä. Ne asuu ulkona :)
Jos miehesi ei ole kovin innokas siivoamaan niin mieti jaksatko ne koiran karvat imuroida ja ravat pyyhkiä lattioilta. Uskon kyllä että aikuinen ihminen sen hoitaa, mutta kyllä ne koirat sotkee.
Koirassa on paljon työtä. Sotkua. Ja rahanmenoa.
Vaikka minusta ovatkin ihania, niin jos itse yhtään epäröit, ei kannata ottaa. Päätyy taas 1 koira kiertolaiseksi jos / kun into lopahtaa.
Meillä tullaan sisään vielä suoraan pihalta, niin sitä kuraa todella riittäisi. Ja mitään pihakoiraa En Todella missään tapauksessa ota räkyttäväksi riesaksi pihaan ulisemaan - hyi kauhistus.
Joo, taitaa saada lapset tyytyä naapurin koiran paijaamiseen ja mies lenkkeilköön ilman koiraa.
Kyllä silloin koko perheen pitää haluta koira ja sitoutua sen ottoon. Kymmenenkin vuotta on niin pitkä aika, että siinä ehtii sattua ja tapahtua, on erittäin epätodennäköistä, että sinä aikana et kertaakaan joutuisi koiraa hoitamaan. Koira voi olla mm. kipeänä, se voi tarvita lääkettä, ulkoilua sinäkin aikana kun miehesi ei ole kotona. Ja kun miehesi on kipeä, ei koiraa voi pistää hyllylle odottamaan hoitoa. Meidän perheessä ei ainakaan tulisi elosta mitään, jos vain toinen hoitaisi koiria.
Meillä 3 lasta ja koira... ja tuo pienin muksuista aina koiran kanssa touhuamassa... ei kiva. Koira itse ihan kultainen, mutta voi sitä karvaa yms. Autossa oksentaa aina. Allerginen monille ruuille. Että joo rahanmenoa ja päänsärkyä tiedossa :)
Joten suosittelen, että et ota. Sun riesaksi se tulee kun miehellä alku innostus loppuu.