Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi ei voi juuri koskaan ottaa lapsiamme hoitoon. Ärsyttää!

Vierailija
26.06.2012 |

Kyllä kateus välillä nostaa päätään niille voilla on isovanhempia, jotka haluavat olla tekemisissä lasten lapsien kanssa. Omat vanhemmat asuvat kauempana, joten sinne ei jaksa useinkaan lapsia viedä. Kaiken lisäksi anoppi jaksaa natkuttaa, että aina meillä olisi jotain yömenoja. Katsoin juuri, että kerran on lapset olleet yökylässä viimeisen 10 kk aikana. Ja kerran ovat viettäneet vkoloppua minun vanhempieni luona. Se ei kyllä mun mielestä paljoa ole. Ja varmaan kerran ovat olleet päivällä siellä pari tuntia kun olemme olleet asioita hoitamassa. Lapset ovat 2,5v ja 6 vuotta.

Olisi ihanaa joskus mennä miehen kanssa esimerkiksi syömään tai elokuviin. Mutta näillä mennään.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole rahasta kyse. Eikä pelkästään siitäkään etten uskaltaisi palkata ihan tuntematonta kotiimme hoitamaan lapsiamme. Vaan myös suretta lastemme puolesta ettei heidän elämämässään ole isovanhempia, jotka haluavat viettää heidän kanssa aikaa. Ja sen lisäksi ärsyttää tuollainen suunnaton itsekkyys ja kiinnostuksen puute.

Jos minulle joskus lapsen lapsia suodaan niin minä ainakin haluan olla heidän elämässään ja tukea myös vanhempia, jotta heilläkin on vielä se parisuhde lasten kasvettua isoiksi.

Ja tässä ei ole kyse siitä, että jatkuvasti hoitoon veisimme vaan tosiaan siitä, että kerran vuodessakin tuntuu olevan liikaa vaadittu.

Vierailija
2/20 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli siis ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli siis ap

Vierailija
4/20 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen suku asuu ulkomailla ja mun suku on sitä mieltä, että jos lapsia tekee, niin saa hoitaa itse.

Eikö teillä oo ketään kaveria tms joka vois lapsia hoitaa?

Vierailija
5/20 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama asia kuin hoitaa näitä? Kutsu appi ja anoppi kylään, anna heidän nauttia lasten seurasta siten, että olet itse hoitovastuussa. Kyllä se isovanhempien halu olla lastenlasten kanssa silloinkin täyttyy, vaikka itse olet paikalla.

Vierailija
6/20 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kaipaan myös aikuisten keskeistä yhteistä aikaa silloin tällöin. Ihmiset ovat erilaisia. Toiset eivät sitä kaipaa, mutta mun mielestä sitä parisuhdettakin on ihan kiva joskus piristää tai tavata ystäviä, joilla ei vielä ole lapsia tai sitten omaavat isovanhemmat jotka nauttivat lasten lapsien kanssa olemisesta.

Vieraalle en halua lapsia laittaa ja ystävämme aivät halua vielä ottaa toista lastamme kylään ilman meitä, koska on vielä sen verran pieni.

Vierailija
7/20 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa sellainen ja pääset miehen kanssa syömään. Eikä kukaan natkuta.

Vierailija
8/20 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppi ja appi ei oo edes nähnyt kahta nuorimmaista ja mun vanhemmat on kuolleet.

Lapsenvahdit erikseen.

Vierailija
9/20 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varmaan lohduta,mutta mun appivanhemmat ei edes onnittele syntymäpäivinä saati että edes ottaisi hoitoon.

ja on nuoret isovanhemmat kyseessaä,eli vähän päälle viiskymppisiä. isoäiti on vielä päiväkodissa töissa..

Vierailija
10/20 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten tänne ei saa MLL:n hoitajia. Olen niitä jo tiedustellut. Kyljessä on kyllä Turku, mutta tänne meidän kuntaan ei heiltä hoitajia saa.

ap

Vierailija
11/20 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja musta voi tulla millon vaan mummo. Molemmat vanhemmat pojat seurustelee vakituisesti ja asuvat omillaan.

Olen miettiny, et miten suhtaudun jos saan lapsenlapsia. Olen itsekin vielä kova menemään ja harrastamaan ja vihdoinkin siihen alkaa olla mahdollisuus.

No aika näyttää. Mut en ainakaan joka viikonloppu ole käytettävissä.

Vierailija
12/20 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajan saat ihan varmasti vaikka Turusta, siellä on hoitoalan oppilaitoksia ja moni tulee varmasti, kun maksat 10 e/h + matkat.

Vierailija
13/20 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap :

"voilla on isovanhempia"

Vierailija
14/20 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan eivät ole olleet yökylässä kumpienkaan isovanhempien luona, isovanhemmat eivät jaksa ottaa, vaikka lapsista tykkäävät. Hyvin tässä pärjätään silti.

Vierailija
15/20 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvittelevatko teidän hoitavan heitä vanhuksina, jos eivät halua auttaa teitä nyt yhtään, kun te tarvitsette apua?

Vierailija
16/20 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes aina kun pyydettiin, toinen mummoista hoiti lapsia :)

Vierailija
17/20 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt jokainen terve aikuinen kykenee muutamaksi tunniksi lapsilleen hoitajan hankkimaan, ei siihen tarvita kuin pari puhelinsoittoa ja rahaa. Ap ei halua maksaa, siinä ongelma.

Vierailija
18/20 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme me 3 tuntia vastaavasti mummon apuna eli teemme remonttia, hoidamme pihaa, pilkomme puita jne.

Systeemi on reilu, mutta rasittava. Jos tarvitsemme apua yli yön, tulee meidän tehdä mummolle töitä 10 -12 tuntia eli jos meillä on nyt viikonloppumeno, menee seuraava viikonloppu mummolla töitä tehden.

Vierailija
19/20 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppi mielenterveysongelmainen, jota en edes puoleksi minuutiksi jättäisi keskenään lastemme kanssa, tosin ei hän itsekään edes villeimissä kuvitelmissakaan ajattelisi hoitavansa ketään. Aika heikosti suoriutui aikanaan omienkaan lapsiensa hoidosta, vaikka tuolloin terve olikin.

Vierailija
20/20 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap:n ongelma on raha.Itsekkin veisin mielummin tutuille isovanhemmille hoitoon kuin hankkisin jonkun aivan tuntemattoman hoitamaan.

Harmi todella kun eivät enempää halua antaa teille kahdenkeskistä aikaa.Luulisi että olisi molemminpuolinen ilo.

Meidän mummu se on aivan päinvastainen tapaus,valittaa joka kerta,että käydään liian harvoin,vaikka silläkin viikolla oltiin käyty 4 kertaa(asuu 3km päässä)pyytää usein lasta yökylään vaikka tekee raskasta työtä ja hoitaa pappaa joka huonokuntoinen. Niin on erilaisia isovanhempia.

Mutta kyllä mä oon sitä mieltä,että multa turha pyydellä apua jos ei itsekkään ole valmis auttamaan.