Kaveri vaatii (minusta) ihan älyttömiä bensakuluja..
Siitä hyvästä, että saataisiin lasten lemmikki eläinlääkäriin. Bussilla matka maksaisi n. 5 € suunta, mutta lemmikin kanssa ei onnistu > kaveri vaatii 30 € kuljetusmaksuja samasta matkasta.. Matkaa on n. 11 km..
Onko teidän mielestänne sopiva hinta tuosta matkasta?
Kommentit (75)
huomaat että ne kustannukset 2x11km on loppujen lopuksi todella pienet.
niin tuo kyydinvinkuja-ap voi ostaa ihan itse oman autonsa ja ajokorttinsa, niin ei tarvi enää ihmetellä kavereiden kuskaustaksoja.
huomaat että ne kustannukset 2x11km on loppujen lopuksi todella pienet.
niin tuo kyydinvinkuja-ap voi ostaa ihan itse oman autonsa ja ajokorttinsa, niin ei tarvi enää ihmetellä kavereiden kuskaustaksoja.
Ei sen kaverin tarvi maksaa sun omia ajeluita, eikä sitä auton pitoa koko vuoden aikana, se on sun oma valinta ja sä maksat ne. Laske nyt huvikses paljonko sun autolles tulee kuluja tuolla lyhyella matkalla, ja muista nyt ihmeessa laskea se pissapoikaan laitettavan vesi mukaan, kallistahan sekin toki on. Meidän autolla ne kulut tosiaan on laskettavissa ihan muutamaan euroon, vaikka laskis joka saatanan sentin mukaan.
Mun mies nauro kippurassa kun luin sun viestis sille, että ihan sun ajokorttikin pitäs maksaa jos pyytää kerran kyytiä ja pissapoikaan laitettava vesi.
Mua hävettäis olla noin ahne.
ottaa ap:ta tai eläintä kyytiinsä.
Tuo laskemasi korvaushan on vain siitä, että kuljettaja itse siirtyy paikasta toiseen...
22*0,46€ = 10,12 € sen verran maksaisin.
niin autottomalle voi viedä oven taakse kanisterillisen bensaa, että liikupa tuolla.
Ketjussa on jo mainittu muista kuluista ajokortin hankinta, vakuutukset ja ajamiseen käytetty aika. Lisäksi auton kuluja on tärkeimpänä auton hankintahinta ja lisäksi huollot, kuluvat osat (hihnat, suodattimet, renkaat, jne), ajoneuvovero, öljyt, jäähdytinneste, pissapojan vesi, auton pesu, renkaan vaihto, pyyhkijän sulat, siivous, jne. Ja kaikkeen näihin käytetään rahan lisäksi aikaa.
Ja sitten kaverit kuvittelee liikkuvansa pelkällä bensakanisterilla.
autosi kaikki kulut per kilometri? esim. paljonko maksaa bensa, huolto, öljyt, kuluvat osat, vero, jäähdytinneste, pissapojan vesi, auton pesu, renkaan vaihto, pyyhkijän sulat, siivous PER kilometri? Osaat sitten ottaa oikean hinnan jos joku tarvitsee kyytiäsi. (epäilen että kukaan ei sinulta kyllä haluan minkäänlaista "ystävän"palvelusta)
ystävä tekee tollasen ilmaiseksi kerran tai pari kertaa. Muuten ei ole mikään oikea ystävä. Uskomatonta touhua kertakaikkiaan pyytää rahaa. Ikimaailmassa en itse pyytäisi.
Sen jälkeen on ehkä sopivaa sinun tyrkyttää rahaa mikäli vielä tarvitset apua.
En ikinä pyytäisi _ystävältä_ rahaa minäkään. Suurin osa vastauksista on kyllä niiiiin tyypillisiä av-kommentteja :-/
Minulla on ainakin yks sellainen kaveri joka ei itse pane tikkua ristiin eikä muuten kävele yhtään vaan aina odottaa että palvelu pelaa muiden puolesta ja aina tullaan hakemaan kotiovelta. Että toiset ne osaa elää muiden siivellä!! Nyt on ruvennu jurppimaan sen verran, et mietin kyllä kahdesti ennen ku riennän apuun.
kaveria tollasessa tilanteessa tai ottaa kymppiä enempää.
Oon kerran ajanut reilu 700km kun kaveri todella tarvitsi apua. Nostin rahat luotolta ja lähdin matkaan. Ei tullut mieleenkään että pyytäisin kyydistä jotain edes myöhemmin vaikka oma rahatilannekaan ei tuolloin ollut häävi.
Mä olenkin ystävilleni hyvä ystävä ja he ovat sitä mulle. Miettikää mikä tässä elämässä OIKEASTI on tärkeää, ei sitä kuinka paljon vaivaa ja rahaa säästää kun ajattelee itseään.
aikanaan jatkuvasti autottomia ystäviäni. Autoin liikaa kaikessa, avusta tuli itsestäänselvyys ja itse en apua missään asiassa saanut. Nykyisin en kuskaa mihinkään, en edes maksusta. Ja ne ystävätkin tai hyväksikäyttäjät ovat menneisyyttä.
Tuo on ihan ok hinta taksikyydille, mutta eipä ainakaan omassa kaveripiirissä tulisi kenellekään mielen viereenkään ottaa rahaa ell-reissusta.
empaattinen ihminen. Tiesitkö, että jo lakikin velvoittaa hoitamaan ja auttamaan eläimiä eli viemään sairaat lääkäriin?
Hei c'mon, tuo ei ole hätätilannetta nähnytkään! Oikeassa hätätilanteessa lähtisin viemään ilmaiseksi sairaalaan tms, mutta jonkun elukan vieminen eläinlääkäriin EI OLE hätätilanne, ei todellakaan!
Se käyttää omaa aikaansa ollessaan sun kuskina.
Jos lemmikki on iso, esim. suurikokoinen koira niin sellainenhan sotkee autoakin kuljetettaessa. Tarjoudutko putsaamaan auton kyydityksen jälkeen?
Pyydätkö häneltä usein kyytiä?
Mulla on yksi tuttu, jolta pyydän tosi korkean bensarahan yksinkertaisesti siksi, että jos en pyydä niin sitten tämä tuttu kyselee kyyditystä sinne tänne, vähän joka päivä.
max tuon bussimaksun kehtaisin pyytää.
kuskaamaan kaverin lemmikkiä lääkäriin?
empaattinen ihminen. Tiesitkö, että jo lakikin velvoittaa hoitamaan ja auttamaan eläimiä eli viemään sairaat lääkäriin?
Hei c'mon, tuo ei ole hätätilannetta nähnytkään! Oikeassa hätätilanteessa lähtisin viemään ilmaiseksi sairaalaan tms, mutta jonkun elukan vieminen eläinlääkäriin EI OLE hätätilanne, ei todellakaan!
huomaat että ne kustannukset 2x11km on loppujen lopuksi todella pienet. Ethän sä voi sitä koko korttiasi maksattaa sillä kaverilla, esim. mä olen ajanut autolla tähän mennessä 20v. ja tuhansia kilometrejä. Paljonko sen kaverin pitäis siitä mun kortista mulle maksaa jos mä kuskaan sitä yhden kerran 22km? Aikusten oikeesti? Tai jos mä käyn pesettämässä autoni kun olen sillä itse ajellut ensin satoja kilsoja ja sitten kuskannut kaveriani 22km niin kuinka suuri osuus sillä kaverilla on siitä pesetyksestä? Entäs vakuutusmaksu, paljonko sä saat alennusta jos jätät sen kaverin kuskaamatta? Vai maksatko tasan saman vakuutusmaksun? Paljonko pyyhkijänsulat kuluu 22km:n matkalla? Pitääkö ne vaihtaa kuinka paljon aikaisemmin tuon takia? Paljonko pissapojan vettä kuluu tuolla matkalla ja paljonko se maksaa? Entäs renkaat, paljonko ne kuluu? Verotetaanko sua enemmän kaverin kuskaamisen takia?
Ei saatana että ihmiset on ahneita, lasketaan sentin sadasosia ja maksatettais kaverilla ihan kaikki. En mä ihmettele enää perhesurmia ym. kun asenne on tuo, kaikesta pitää saada maksimihyöty. Edes ystävää ei olla valmiita auttamaan. Vittu että mua hävettäis jos tuollaista kirjoittelisin ja alkasin kaverin auttamisesta laskeskella kuluja sentilleen ja maksattaa jopa ajokorttiani kaverilla.