Kaveri vaatii (minusta) ihan älyttömiä bensakuluja..
Siitä hyvästä, että saataisiin lasten lemmikki eläinlääkäriin. Bussilla matka maksaisi n. 5 € suunta, mutta lemmikin kanssa ei onnistu > kaveri vaatii 30 € kuljetusmaksuja samasta matkasta.. Matkaa on n. 11 km..
Onko teidän mielestänne sopiva hinta tuosta matkasta?
Kommentit (75)
Viitsi nyt vaan itse maksaa taksisi.
ei ole edes kallista. Ei kannata ottaa lemmikkejä, jos ei ole varaa huolehtia niistä.
Kuitenkaan ei mielestäni olisi oikein, että joutui ilmaiseksi tekemään.
Kuinka paljon sitä matkaa tulee kaverillesi? Ajaaka ensin teille kotoaan? sitten 11km. Odottaa eläinlääkärissä, ajelee takaisin teille ja sitten kotiin.
Auto täytyy ehkä imuroida eläimen kuljetuksen jälkeen.
Aika paljon menee aikaa ajallisesti kaverillasi tuohon matkaan.
Meillä töissä km korvaukset ovat 0,46/km. Jokaisesta mukana tulevasta ihmisesta tulee0,03€ lisää kilometriä kohden. Ehkä eläimen voi laskea yhdeksi ihmiseksi. Lisäksi tulee tietenkin tuo hänen käyttämänsä aika korvata.
meillä tuollaiset jutut menevät ystävänpalveluksina puolin ja toisin.
Eli tosi kalliina pidän.
10-15 e pitäisi riittää. Kun kavereitakin olette.
Vituttaisi minuakin alkaa jonkun (luultavasti rusakon/rotan/kissan) takia ajamaan viereiseen kaupunkiin..
Vituttaisi minuakin alkaa jonkun (luultavasti rusakon/rotan/kissan) takia ajamaan viereiseen kaupunkiin..
Ja vaikka sä et olisi ollutkaan, niin moni muu on saattanut olla. Ja usko pois, niin alkaa vituttaa, kun iltakaudet ajelet pitkin ja poikin (ihan vaan tohon kymmenen kilsan päähän vaan...) ja saat vitosen palkaksi.
Tilatkaa taksi. Tai tulkaa meille pesemään ikkunat tai tekemään jotain muuta vittumaista vastalahjaksi, jos ei rahaa löydy.
Jos matka edestakaisin on 11km, niin liikaa, mut jos matka yhteen suuntaan 11km niin kyllä nykyisillä bensan hinnoilla on ihan käypä korvaus.
bensaa 30€:lla. Aika hulppea kulutus.
Jos matka edestakaisin on 11km, niin liikaa, mut jos matka yhteen suuntaan 11km niin kyllä nykyisillä bensan hinnoilla on ihan käypä korvaus.
Ihan kohtuukulutteisella henkilöautolla, mutta ehkä ilmaisin asian hiukan yksipuoliseksi. Vakuutukset maksaa myös, ja joudunhan kuluttamaan myös omaa aikaani.
Aika moni täälä vetoaa siihen että vituttaa kuskata. Opetelkaa käyttämään sitä sanavarastoanne puhuessannekin niin kuin täälläkin niin loppuu ne ruinailut ja turhat kaverit.
Ja ap, kyllä hän minusta pyytää kohtuutonta summaa. Minä järkkäisin ihan vittuillessani jonkun toisen kyydin.
30 € pyydän 130km matkasta..
Kaverisi pyytää ihan liian suuria summia!
Tai oikeasti olet vain ahne.
Ihan kohtuukulutteisella henkilöautolla, mutta ehkä ilmaisin asian hiukan yksipuoliseksi. Vakuutukset maksaa myös, ja joudunhan kuluttamaan myös omaa aikaani.
Sitä kutsutaan ystävyydeksi. Toki jos ystävä koko ajan pyytää kyytiä niin sitten asia on eri, mutta jos kerran vuodessa tulee kaverille joku tuollainen hätätilanne niin normaali ystävä kyllä auttaa, laskematta auton vakuutuksia ym. kyydin hintaan. Ne vakuutukset kun pitää maksaa vaikka ei ikinä kuskais kaveria sitä yhtä 30km matkaa.
jos nuo kuljetuspyynnöt toistuvat. Matkaa 22 kilometriä yhteensä ja lääkärillä odottamiset päälle. Pitemmän päällä tuossa kuviossa alkaa kyrsiä lähinnä se miten otetaan yhteyttä kun kyytiä tarvitaan ja pidetään itsestäänselvyytenä. Korkeintaan muutama euro sitten armollisesti annetaan vaikka taksit ja bussit ovat sitä varten että niitä käytetään eikä vaivata aina ystäviä.
Eiköhän se rusakko pääse kanssasi mainiosti taksillakin eläinlääkäriin. Ystäväsi on selvästi heittänyt summan josta kuvittelee jo hitaammankin ymmärtävän ettei häntä huvita toimia kuljettajanasi.
kuljetuksista.
Huomaisit, miten kallista se oikeasti on. Vai oletko näitä periaatteellisia vihreitä, jotka eivät voi itselleen autoa ostaa, mutta ovat aina kaverilta (ilmaista) kyytiä vaatimassa?
Hommatkoon oman auton, menköön bussilla tai ottakoon taksin. Mä voin joskus hyvää ystävää ilomielin kuskata, koska hänellä on itselläkin auto ja kuskaa mielellään takaisin. Sen sijaan nämä "mä maksan bensat" -tyypit on RASITTAVIA. Ei meidän auto pelkällä bensalla liiku ja vaiva se on lähteä kuskaamaan jonnekin ja odottelemaan. Erityisesti, jos homma on yksipuolista. Jos mun yksi tällainen autoton loisijakaveri pyytää bensarahasta viemään tuonne 7km:n päähän ostoksille, niin luikertelen keinolla tai toisella pyynnöstä eroon. Bensaraha, joo 5 Euroa, on yhtä kuin haista paska mulle. Mä en ole niin rahankipeä, että olisin onnellinen vitosesta, joka sekin on bensankulutukseen yläkanttiin. Tarvisin markettikäynnistä ainakin 30 Euroa, jotta jäisi kunnon palkka siitä kidutuksesta, että saa siellä odotella ja pyöriä tyhjänpanttina.
Tai oikeasti olet vain ahne.
Myönnän olevani ahne, mutta en ole missään vaiheessa väittänyt, että itse vastaavassa tilanteessa pyytäisin mitään. Jos taas itse tarvitsisin kyytiä, niin maksaisin ilomielin tuon 30 euroa 22 kilsan matkasta, koska minusta on kohteliasta maksaa ylihintaa, jos kerran joudun toista vaivaamaan.
Tyhmä ei ole se, joka pyytää, vaan se joka maksaa.
Mutta voihan ostaa auton ja hommata siihen kuskin.
kuljetuksista.
Huomaisit, miten kallista se oikeasti on. Vai oletko näitä periaatteellisia vihreitä, jotka eivät voi itselleen autoa ostaa, mutta ovat aina kaverilta (ilmaista) kyytiä vaatimassa?
Varsinainen "kaveri". Mielestäni 20e on ihan maximi, joutuuhan se kaveri kuitenkin venaileen teitä siellä lekurissa...