Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko kuluttaa kävely tai pyöräily kaloreita tässä ajassa?

Vierailija
26.06.2012 |

Olen reilusti ylipainoinen ja keskustellut lääkärin kanssa "laihdutuksesta", parempi sana olisi varmasti elämäntaparemontti ja sitä nyt olen toteuttanutkin ja painoakin on lähtenyt 10kg. Nyt kuitenkin haluaisin tietää, että mistä tiedän paljonko kävely tai pyöräily kuluttaa kaloreita.

Olen kävellyt 10km 1h 30min ajalla ja sitten taas pyöräillyt 24km 1h 15min ajalla.

Mistä tiedän kävelystä tai pyöräilystä onko se vauhti ollut rauhallinen, nopea vai mikä? Ja oleellisin kysymys mistä tiedän paljonko siinä noin suurin piirtein menee kaloreita?

Tämän hetkinen painoni on 128kg ja ikää on 28v.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 300kcal kumpainenkin. Veikkaisin suunnilleen.

Tosin pyörälenkki saattaa jäädä vähän (sen kolmella kerrotun lukeman) alle. Olisi mielenkiintoista tietää, mihin 17 perusti arvauksensa.

Jos näin on, niin siinä tapauksessa kulutan itse useita tuhansia kaloreita viikossa liikkumalla! Veikkaukseni perustui kiloklubin liikuntapäiväkirjan antamiin kalorimääriin. En tosin jaksanut käydä tarkistamassa, vaan kuten sanoin, veikkasin.

t. 17, joka pyöräilee vähintään 100km viikossa

Vierailija
22/26 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely, keskinkertainen rasitus 1h 30 min 395kcal

Pyöräily, keskinkertainen rasitus 1h 15 min 457kcal

Taisin olla lähempänä?

t. 17

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tod paina 128kg, puolet siitä! Jäi huomaamatta tai huomioimatta tuo tieto. Siinä tapauksessa kaloreita kuluu varmasti enemmän!!

t. 17, myöntää virheensä.

Vierailija
24/26 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa itsellesi sykemittari, niin saat selville, et paljonko sinun liikuntasi kuluttaa. Riippuu kuitenkin omasta kunnosta, sinun painosta jne.

varsinkin silloin, jos sykemittariin ei pysty asettamaan omaa hapenottokykyään tai se ei ole tiedossa. Tällöin sykemittari käyttää jotain hatusta vedettyä (ikään ja sukupuoleen perustavaa) arviota sille, mikä on liikkujan kunto. Jos tämä arvio on pahasti pielessä, voi myös sykemittari antaa pahasti pielessä olevia kalorinkulutuslukemia.

Esimerkki: kaksi samanikäistä naista, joilla on sama paino ja sama maksimisyke, juoksee 5 km samassa ajassa. Ensimmäinen nainen on hyväkuntoinen, ja hänen keskisykkeensä juoksun ajalta on 120. Toinen nainen on selvästi huonompikuntoisempi, ja hänen keskisykkeensä on 160. Naisten kuluttama kalorimäärä on suunnilleen sama (ihan fysiikan lakien mukaan). Sykemittari antaa kuitenkin jälkimmäiselle naiselle ainakin 50 % korkeamman kalorinkulutusarvion kuin ensimmäiselle selvästi korkeamman keskisykkeen takia, jos naisten sykemittareihin ei ole asennettu heille oikeaa maksimaalista hapenkulutusta.

Tänne linkatusta Energynet-laskurista saa tarkemman kalorinkulutusarvion ainakin kävelyssä ja juoksussa (jossa kuljettu matka on helposti mitattavissa) kuin sykemittarista. Pyöräily on hankalampi, koska siinä olosuhteet vaikuttavat selvästi enemmän kulutukseen.

9

Vierailija
25/26 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
26/26 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun normaali kävelynopeus on melko reipas ja kävelen noin 10km/h nopeudella, mutta olen 161cm/53kg kokoinen. Eli mielestäni sinun vauhtisi on painoosi suhteutettuna ihan kelvollinen.

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1379677/kavelylenkki…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä