Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Enpäs muista milloin oisin heränny virkeenä :(

Vierailija
26.06.2012 |

Tänäänkin heräsin todella väsyneenä, olisin voinut nukkua vielä monta tuntia. Päätinkin jäätä etätöihin kotiin ja tehdä sen minkä jaksan tästä sohvalta.

Lapsi, 2,5 v., herätteli ekan puolitoistavuotta tunnin-parin välein, ekaks oli tosi paha refluksi ja siitä johtuneet yösyönnit ja sitten muuten vaan. Tämä herkisti jotenkin mut heräämään pienimpäänkin inahdukseen enkä saa enää sen jälkeen nukahdettua kunnolla. Viime kesänä jouduin hakemaan tenoxia pienen kuurin ja tänä kesänä uudestaan.

Toissa syksynä kokeilin melatoniinia, sillä ei ollut mitään vaikutusta.

Nyt sitten kokeilin uudestaan melatoniinia ja nyt se tuntuu auttavan. Nukun sikeämmin ja nukahdan yöllä nopeammin uudestaan, mutta aamuisin olen väsynyt. Nukun noin 6-8 tuntia varmaan suurimpana osanan öistä.

Päivät on yhtä haukottelua ja haahuilua ja mitään en saa tehokkaasti aikaan. Gradua pitäis kirjottaa kun lapsi käy nukkumaan, mutta olen jo kahdeksalta täysin poissa pelistä.

Mikä ihme auttais?? Jumppaan sen minkä jaksan ja ehdin, syön jotenkuten jne.

Ja mikä ihme mun housuissa on?? Vasta pesusta otin ja nää haisee ihan raa'alle kalalle! Sinisellä surffilla pesin ja nopeasti ovat kuivuneet o.O

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniinin ei pitäis väsyttää päivällä.

Housuista en osaa sanoa! Pese uudestaan ja laita vaikka etikkaa huuhteluaineeksi!

Vierailija
2/5 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites b-vitamiini? Jos olet kasvissyöjä/syöt vähän lihaa, muista b-vitamiini!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mulla on ennemminkin vaan burn outi vaativan lukuvuoden jälkeen ja masennus. Voishan niissä verikokeissa kyllä käydä, kun ei se maksa mitään. :/

Kiitos vinkistä!

Housut lähti jo uudestaan pyykkiin ja tarkistin samalla että ne olivat todellakin housut mitkä haisi...

ap

Vierailija
4/5 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

reiluhkon (hieman yli suosituksen) annoksen/vrk. Ja silloin kun muistan, niin lisäks d-vitamiinia purkista.

ap

Vierailija
5/5 |
26.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mulla on ennemminkin vaan burn outi vaativan lukuvuoden jälkeen ja masennus. Voishan niissä verikokeissa kyllä käydä, kun ei se maksa mitään. :/

Kiitos vinkistä!

Housut lähti jo uudestaan pyykkiin ja tarkistin samalla että ne olivat todellakin housut mitkä haisi...

ap

Joka tapauksessa kannattaa käydä niissä verikokeissa ja lääkärillä ja syödä niitä vitamiineja, koska myös kehon kunto vaikuttaa mielialaan (ja tietty toisinpäin).

Kun mä sairastin nuorempana masennusta, jätin vitamiinit pois, koska ajattelin, että kumminkin kuolen kohta, miksi siis syödä jotain vitun vitamiineja. Samoin lopetin jossain vaiheessa syömisen, ja sehän tietenkin vei mielialaa entistä matalammaksi ja pahensi univaikeuksia.

Muuten, univaikeuksista: pieni hiilihydraattipitoinen iltasyöminen (esim. voileipä) parantaa unen laatua. Iltapaasto taas voi sitä huonontaa ja jopa estää unensaantia.

Masennukselle kannattaa yrittää tehdä jotain, ennen kuin se roihahtaa.

T. nimim. paraskin puhuja (2 ja 3)