Apua! Voiko hiivalääkkeet pahentaa kutinaa
alapäässä, jos kutinan syy onkin joku muu, esim. kuivat limakalvot? Mä kuolen tähän kutinaan, 3 pv hiivalääkkeitä käytetty (voide ja puikko) ja nyt tuntuu et Ceridal auttaisi..?
Kommentit (6)
Ceridal sitten auttaa. Ennemmin se suun kautta otettava lääke ja reilusti ceridalia.
Ceridal sitten auttaa. Ennemmin se suun kautta otettava lääke ja reilusti ceridalia.
Musta tuntuu että niin myös mulla. On ekaa kertaa tällainen vaiva ja oon ihan ulalla. Ensin hain ne hiivalääkkeet pari päivää sitten ja ne tuntui auttavankin. Nyt yhtäkkiä ihan järkyttävä kutina alkoi taas eilen illalla ja siihen tuntui auttavan vain Ceridal, mutta sekään ei täydellisesti kun olin jo ehtinyt raapia niin paljon. Koko oireilu alkoi sekstattuamme miehen kanssa pari päivää sitten ja mukana ei ollut tarpeeksi kosteutusta ja se hankasi paljon. Sitä seurasi kutina, joka ei sitten mennytkään pois. Muita hiivan oireita, esim valkovuotoa yms ei ole, pelkkä kutina. Sukupuolitaudin mahdollisuus on
aikas poissuljettu. Mitä mä nyt teen, jatkanko vaan
Ceridalilla vai mitä. Onko kellään ollut tällaista?
Kiitos avusta,
T. Ap
Sillä canesten emätintabletilla ne on aina pois hoidettu. Mulle neuvolalääkäri sanoi, että hiivalääkkeen aloittamisen jälkeen kutina voi yltyä vähäksi aikaa. Johtuu siitä kun se lääke "syö" sitä hiivaa pois tai jotain sellaista se höpötti.
Musta tuntuu, että se puikko jotenkin ehkä auttoikin, mutta se voide vaan pahensi. Nyt oon käyttänyt yön ja tän päivän vaan ceridalia ja vähän parempi. (se puikko toki varmaan vieläkin vaikuttaa)
Mistä voi tietää, onko oireilu hiivaa vai pelkkää kuivuutta, paitsi tekemällä jotkut testit? Oon 35-vuotias ja ikinä ennen ei oo ollut tämmöisiä oireita. Ihan kamalaa kun en edes nukkunut koko viime yönä kauhealta kutinalta, järki meinasi mennä.
-ap
eli tekee oikein haavaumia, sillon se canesten voide vain pahentaa asiaa.
mutta jos ei haavaumia niin se on tehonnut. tosin aluksi se aina hetkellisesti (pari tuntia?!) pahentaa kivelyä ja kutinaa.
hiivalääkkeen jollekin aineosalle voi olla allerginen ja siten kutina pahenee. Pistä foto niin arvioidaan tilanne.