Turvallinen aurinkovoide etelään lapsille?
Olemme lähdössä 4-10-vuotiaiden lasten kanssa Välimerelle ylihuomenna. Mitä aurinkovoidetta suosittelette ja mistä olette ostaneet?
Kommentit (7)
uv-suojavaatteita. Lapsilla siis paidat ja sortsit ja päähineet uv-kangasta, joissa voi uida.
Näkyvät osat rasvataan aurinkovoiteella, jossa fysikaalinen suoja, eli ei kemiallisia suoja-aineita. Löytyy apteekista.
Mietin, että onko joku superhyvä lapsille, joka olisi sekä fysikaalinen, että jossa ei olisi nanopartikkeleita, mutta sellaista ei taida apteekista löytyä? Muuten ajattelin kyllä apteekista mennä katselemaan.
ap
Kukaan ei palanut reissulla, joten siinä mielessä olen tyytyväinen vaikkei mitään superkallista apteeklin tavraa ollutkaan.
Rasvattiin aamulla ennen aamupalaa ja kerran/kaksi päivällä uinnin&suihkun jälkeen + rasvauksen jälkeen 30min uimakieltoa. Uimapaidat käytössä altaassa ja muuten oleiltiin varjossa aurinkolasit & hatut päässä.
Mitä vaarallista niissä on? (jos käyttää viikon tai kaksi vuodessa)
Merkillä ei väliä. Itse en jaksa mistään nanopartikkeleista murehtia, mulle riittää että voide suojaa lasten (ja oman) ihon UVA ja UVB säteiltä ja palamiselta. Viikon lomalle 2 purkkia tuota niin pärjää 4-henkinen perhe.
Suoja ahyvin, kestää ja helppo levittää. Sitä mä olen käyttänyt vuosikausia.
Luulin, että tämä on yleisempikin ongelma.
Ap