Lapsi haluaa kutsua exän uudet lapset synttäreilleen!!!
Lapseni synttärit on kohta ja hän on nyt ruvennut puhumaan, kuinka haluaisi sisarpuolensakin kutsua. Kun hän ekan kerran asiaa kysyi, sanoin, että katsotaan...Ajattelin, että unohtaa asian, mutta nyt kyselee jatkuvasti, voiko kirjoitta heille kutsukortin jo.
ARGH! Kyseessä on siis ex-mieheni ja hänen uuden akkansa lapset, jotka oma lapseni haluaa synttäreilleen. En jotenkin voi sietää ajatusta, että he tulisivat tänne meille, "onnellisena perheenä", kun itse olen yksin.
Erostamme on jo useampi vuosi aikaa, mutta joka kerta kun edes kuulen miehen uuden naisen nimen, tulee jotenki inhottava olo. Ja itsekästä, kyllä, mutta jotenkin harmittaa, että lapseni sisarpuolista on tullut hänelle niin tärkeitä.
Olenko täysin julma, jos kiellän lastani kutsumasta? Tai jos sanon, että olen muka pyytänyt, mutteivat pääse. En haluaisi pahoittaa lapsen mieltä, mutta en halua sisaruksia tännekään...
Anteeksi, jos kuulostan katkeralta, ei mahda minkään...
Kommentit (85)
ÄLÄ siirrä omia ongelmiasi seuraavalle sukupolvelle vaan anna lapsen kutsua SISARUKSENSA juhlimaan jotta heidän välinsä voivat jatkua hyvinä sinun typeryydestäsi huolimatta.
Meillä tehtiin niin. Minä etävanhemman uutena puolisona en olisi halunnut mennä lapsen lähikotiin.
järjestää lapselle omat pienet juhlat heidän kotonaan niin sisaruspuoletkin pääsee ja sinun ei tarvitse kutsua heitä kotiisi
Eikö lapsi voisi kutsua pelkästään sisarpuolensa ilman aikuisia? Vai kuinka pienistä lapsista kyse?
Ymmärrän kyllä jos et halua eksääsi uuden naisensa kanssa ómaan kotiinsa juhlimaan, mutta voisiko asian junailla jotenkin niin että juhlimaan tulisivat pelkästään lapset?
Exäsi uudet lapset ovat lapsesi sisaruksia. Mutta onko exän uuden puolison pakko tulla sinne synttäreille on toinen kysymys. Eikö exä voisi tulla yksin lasten kanssa? Niin meillä on toimittu jo vuosia. Muutenkin exän uusi lapsi on meille tervetullut käymään, tapaamaan isompia sisaruksiaan. Hirveän innoissani en ole ollut yökyläilyehdotuksista, koska ko. lapsi on oikeastaan hyvin rasittava ja hemmoteltu, arka lapsi ja epäilen, että ei pärjäisi meillä yötä. Mutta muuten saa kyllä vierailla.
Anna siis lapsesi kutsua sisaruksensa!
Mutta ymmärrät itsekin, että lapsen näkökulma on eri.
Voisiko lapset tulla ilman vanhempia juhliin? Ovatko jo sen ikäisiä, että tulevat lastenkutsuille itsekseen?
Jos ovat vielä pieniä, niin minusta voisit viitata siihen, että isin luona järjestetään erikseen synttärit, jossa sisarukset ovat mukana. Että nämä synttärit hoidetaan toisella kokoonpanolla (tarhakaverit/sinun sululaiset etc). Lapsi varmasti hyväksyy tämän selityksen. Minusta sinun ei tarvitse kärsiä "onnellisen perheen" katselusta omassa kodissasi.
Eikö lapsi voisi kutsua pelkästään sisarpuolensa ilman aikuisia? Vai kuinka pienistä lapsista kyse?
Ymmärrän kyllä jos et halua eksääsi uuden naisensa kanssa ómaan kotiinsa juhlimaan, mutta voisiko asian junailla jotenkin niin että juhlimaan tulisivat pelkästään lapset?
Tuohan kirjoittaa kuinka harmittaa että sisaruspuolista on kullannupulle tullut niin läheisiä. Ei halua lapsiakaan ilman vanhempia heille.
Asia toki muuttuu sitten kun itse Ap sikiää seuraavan ukkonsa kanssa, ne lapset on niitä oikeita sisaruksia ja aevan eri asia :)
lapsen sisarussuhde on tärkeä varjeltava asia!
Jos et vuosien takaisen eron yli ole vieläkään päässyt, niin äkkiä terapiaan mars, mars!
Voimia lapsellesi kukoistaa katkerasta äidistä huolimatta!
T:uusperheen äiti
Joo, ei ole helppoa päästä katkeruudesta eroon, mutta kannattaa yrittää. Voithan ehdottaa ex-miehellesi, että pitävät omat synttärikemut sitten siellä. Ei minusta ole pakko kutsua heitä sinun kotiisi, jollet halua. Myönnän ihan rehellisesti, että jos sama tilanne olisi minulla, en haluaisi lapsia omaan kotiini. Juhlikoon exän luona. Miehelle kaikki lapset ovat kuitenkin hänelle omia lapsia, minulle vain omani!!
Olet kyllä todella paska äiti jos et anna kutsua sisarpuolia synttäreille.
ja sen perusteella en yhtään ihmettele, että joku ei halua näitä miehen uuden kumppanin lapsia omaan kotiinsa. Asian voi ratkaista niin, että juhlat pidetään jossain muualla kuin kotona, varsinkin jos on kyse lastenjuhlista. Tai sitten isä järjestää lapselle ihan omat juhlat omassa kodissaan.
Jos asia ahdistaa, siitä voi kertoa lapselle lapsen ikä ja kehitystaso huomioonottaen.
Minusta olisi tosi outoa, jos en kutsuis lapseni sisaruksia (mieheni aiemmasta liitosta) lapseni juhliin. Tulivathan he jo sairaalaan katsomaan pikkuveljeään. Ja olipa poikani onnessaan, kun isoveli vei mukanaan erääseen harrastukseen ja kävivät sitten autoajelulla maastoautolla. Isoveli on suuri sankari:-)
Totta on, en erityisemmin pidä niistä lapsistakaan, enkä edes heitä meille haluaisi. Ja yksinkertainen syy sille on vain se, etten alunperinkään kestänyt ajatusta siitä, että mies meni tekemään lapsia vielä toisen naisen kanssa. Me kun oli sovittu, ettei lisää lapsia kumpikaan tee, eikä mies edes halunnut enempää kuin sen yhden. Kuinkas kävikään!
Ja katkera siitä olen, miksei minun kanssani halunnut lisää, mutta jonkun toisen kanssa kyllä?!?!
Ja tiedän, olen varmasti aivan paska mutsi, mutta kun en mahda ajatuksilleni mitään. Jos voisin toisin päättää, en olisi katkera, mutta koko nuoruuteni vietin saman miehen kanssa, suunnitelleen tulevaisuutta, vanhuutta yhdessä- ja sitten tuleekin ero, sitä tavallaan kokee että kaikki meni hukkaan, elämä pilalla.
Asiaa ei auta yhtään se, että hän aloitti "uuden elämän", uuden naisen kanssa, ja minä olen edelleen yksin.
Ehkä täällä joku minua ymmärtää, ehkä ei.
Ja niin, lapset tosiaan ovat niin pieniä, etteivät voi tulla yksin meille. Ja kun lapsi kuitenkin olisi kutsumassa koko perhettä, voiko sitä akkaa jättää kutsumatta, jos kerran muutkin kutsuu? Helpompi olisi, jos ei kutsuisi ketään niistä tänne..
AP
tietysti sisarpuolet ovat tärkeitä ja ehdottomasti kuuluvat synttäreille niinkuin muukin perhe. Jos asia on sulle noin ylitsepääsemättömän vaikea niin tosiaan suosittelisin, että lapsi juhlii synttäreitä sitten isän perheen kanssa.
Jos erosta on jo vuosia aikaa niin erityisesti lapsen edun takia olisi hyvä, että pystyisit tapaamaan tuollaisissa juhlatilanteissa exää ja tämän uutta puolisoa, he ovat osa lapsen perhettä, vaikka asia sinulle onkin vaikea.
Mulla on paljon jo aikuisia ystäviä, jotka harmittelivat aikoinaan kun edes yo-juhliin ei voineet molemmat vanhemmat tulla - saati sitten puolisot, vaikka kaikki olivat ystävilleni todella tärkeitä ja läheisiä. Ei teidän tarvitse mitään ylimpiä ystäviä olla, mutta toimeen pitäisi tulla, aikuiset ihmiset.
fiksu aikuinen ei tule teille vaikka kutsuisit ja tällä tarkoitan sitä uutta puolisoa.
Ehdotan et puhut exällesi ja sanot et josko mies juhlis heillä jolloin kaikki puolisisarukset on paikalla.
Lapsesi ei tarvitse sen kummempia selityksiä kuin et isä järkkää juhlat johon äiti ei tule mutta äitin kans juhlitte sit teidän kotona.
Itsellä on kokemusta siitä, kun omat vanhempani eivät tulleet toimeen ollenkaan. Siinä he sitten repivät lasta molempiin suuntiin.
ei sun tarvi niitä kutsua teille,pitäköön toiset synttärit siellä.
Totta on, en erityisemmin pidä niistä lapsistakaan, enkä edes heitä meille haluaisi. Ja yksinkertainen syy sille on vain se, etten alunperinkään kestänyt ajatusta siitä, että mies meni tekemään lapsia vielä toisen naisen kanssa. Me kun oli sovittu, ettei lisää lapsia kumpikaan tee, eikä mies edes halunnut enempää kuin sen yhden. Kuinkas kävikään!
Ja katkera siitä olen, miksei minun kanssani halunnut lisää, mutta jonkun toisen kanssa kyllä?!?!Ja tiedän, olen varmasti aivan paska mutsi, mutta kun en mahda ajatuksilleni mitään. Jos voisin toisin päättää, en olisi katkera, mutta koko nuoruuteni vietin saman miehen kanssa, suunnitelleen tulevaisuutta, vanhuutta yhdessä- ja sitten tuleekin ero, sitä tavallaan kokee että kaikki meni hukkaan, elämä pilalla.
Asiaa ei auta yhtään se, että hän aloitti "uuden elämän", uuden naisen kanssa, ja minä olen edelleen yksin.
Ehkä täällä joku minua ymmärtää, ehkä ei.
Ja niin, lapset tosiaan ovat niin pieniä, etteivät voi tulla yksin meille. Ja kun lapsi kuitenkin olisi kutsumassa koko perhettä, voiko sitä akkaa jättää kutsumatta, jos kerran muutkin kutsuu? Helpompi olisi, jos ei kutsuisi ketään niistä tänne..
AP
Ei voi kyllä tuollaiset harhaisten kuvitelmien aikaansaamat, katkerat traumat olla vaikuttamatta lapseen, kyse on kuitenkin hänen vanhemmistaan, sisaruspuolista ja isän uudesta vaimosta :/
Mene kiltti vaikka sinne terapiaan, muuten lapsesi aikuistuttua tulet huomaamaan että päin vittua meni teidän molempien elämä.
Nämä sisarpuolet ovat lapsesi perhettä. Hänellä on oikeus kutsua rakkaimmat ihmiset juhliinsa.
Kasva aikuiseksi ja älyä hävetä käytöstäsi.