Ikea-kassit ovat niin epäekologisia, että puistattaa!
Miettikää, millainen määrä ihmisiä siellä käy ja suunnilleen jokainen ostaa ainakin yhden kassin / ostoskerta. Normimuovikassit tuntuvat lähinnä luontoystävällisiltä niihin verrattuna. Itse ottaisin todellakin käytetyn edellisen mukaan, jos vaan ikinä muistaisin.
Hyvin pitkälle boikotoin koko Ikeaa tämän(kin) takia.
Kommentit (26)
Itse en ole koskaan ostanut vaikka ikeassa silloin tällöin käynkin.
Muita kasseja ei oo myynnissä.
Meillä on löytynyt kasseille muutakin käyttöä.
Totta kyllä, ettei niitä koskaan muista ottaa Ikeaan mukaan. Onneksi minulla on aina mukana tavallisiakin muovikasseja, jotka eivät tosin aina ole tarpeeksi isoja.
Itse ottaisin todellakin käytetyn edellisen mukaan, jos vaan ikinä muistaisin.
Ei se oikeasti ole kovin vaikeaa ottaa se kassi mukaan, tai vaikka säilyttää sitä kerälle käärittynä autossa, jos niin hankalaa on... :D
Muistan ne aina sitten kassalla ollessa.
-nro 4
Ei se oikeasti ole kovin vaikeaa ottaa se kassi mukaan, tai vaikka säilyttää sitä kerälle käärittynä autossa, jos niin hankalaa on... :D
ostaa niin paljon jotain pikkutilpehööriä, ettei ilman kassia saa niitä kotiin vietyä, niin ainahan voi ostaa siitä ruokamyymälän puolelta sellaisen paperikassin. Tai sitten olla käymättä koko kaupassa, jos kerran niin ällöttää ne muovikassit..
Minuta taas nämä Ikean kassit ovat erittäinkin ekologisia. Ne on tehty kierrätysmateriaaleista ja ovat kaiken lisäksi tarpeeksi kestäviä jatkuvaan käyttöön toisin kuin perusmuovipussit, jotka repeävät pienestäkin osumasta.
Monissa muutoissa Ikean kassit ovat olleet korvaamaton apu, joku taas kerää vuodesta toiseen puutarharoskansa Ikean pussiin josta ne käy sitten kompostiin heittämässä, olen nähnyt monen kantavan likapyykkinsä pesulaan Ikean pussissa tai kuljettavan vastapestyjä, vielä märkiä pyykkejään kuivattaviksi sellaisessa. Kassit ovat mainioita myös palautuspullojen kuskaamista varten! Käyttömahdollisuudet ovat lähes rajattomat.
Omat kassini taitavat jo olla 10 vuotta vanhoja ja edelleen aktiivisesti niitä ihan samoja käytän.
Meillä on kasseille hyvin paljon käyttöä ostoskerran jälkeenkin, Ikean ostoskassit on ehkä parasta mitä siitä firmasta saa!
Mun mielestä kymmenen vuotta käytössä ollut sininen pussukka on huomattavasti ekologisempi, kun siwan muovikassi, johon tulee jo kauppareissulla reikä pohjaan, ja jonka heitän kotona roskiin samantien.
ettet muistaa ottaa kassia mukaan niin sehän on vain sun ongelmasi.
siellä Ikeassa paperisia kassejakin? Ja mä käytän noita muovisia Ikea-kasseja lähes joka päivä, semmoinen on mulla aina mm ruokaostokssilla mukana.
Miettikää, millainen määrä ihmisiä siellä käy ja suunnilleen jokainen ostaa ainakin yhden kassin / ostoskerta. Normimuovikassit tuntuvat lähinnä luontoystävällisiltä niihin verrattuna. Itse ottaisin todellakin käytetyn edellisen mukaan, jos vaan ikinä muistaisin.
Se, että sä et ole ekologinen ja ota kassia mukaasi ostoksille lähtiessäsi, on tuskin Ikean syy. Mulla on aina repussa tai laukussa kangaskasseja mukana.
vanhat Ikean kassit autoon ostosreissullasi niin kasaa ostokset kassalla takaisin kärryyn ja kuskaa ne autolle. Voit sitten kärrystä pakata ostokset autossa oleviin vanhoihin kasseihin.
Silti meille on jostain kulkeutunut yksi, joka on jatkuvasti käytössä.
Ikeassa pakkaamme ostamamme pikkuravarat joko omaan kangaskassiin tai takaisin ostoskärryyn jolla viemme ne autolle, jos eivät kulje käsissä.
Ehkä tämä kertoo ihan hyvää kieltä myös siitä, ettei käydä liian usein eikä olla täytetty kotiamme pelkästään Ikea-kamalla, sekun on aika nolon näköistä.
Meillä noita IKEA kasseja on useita.
Hevosten kamat kulkee niissä kätevästi kisapaikalla, ponin heinätkin mahtuu yhteen kätevästi.
Niissä on hyvä kuskata vettä valuvat matot pois matonpesupaikalta.
Oltiin viikonloppu evakossa vesivahingon takia, petikamppeet pakattiin kahteen ikea kassiin.
Rantakassina isolla perheellä ehdoton.
Ostoskassina muissakin kaupoissa.
Olenpa kantanut laitumella syntyneen vasikankin navettaan ikean sinisessä kassissa.
Olenpa kantanut laitumella syntyneen vasikankin navettaan ikean sinisessä kassissa.
se, että käy jatkuvasti jossain Ikeassa shoppailemassa, on huomattavasti epäekologisempaa kuin Ikean kassit.
Oon ehkä kerran ostanut Ikeasta tavaroiden kantamiseen semmoisen kassin, muuten oon kantanut tavarat muulla tavoin, esim. kärryllä. Kerran oon käynyt ostamassa niitä kasseja varta vasten (oli muutto edessä, tosin ostettiin jotain säilytyslaatikoita samalla).
Mä pyrin yleensä ostamaan sisustukseen liittyvät jutut kirpparilta. Joskus harvoin käyn Ikeassa ostamassa jotain pientä, esim. just noita säilytyslaatikoita (joita tunnetusti kirppareilta ei juuri saa), hyllynkannattimia ja s-koukkuja.
On mielikuvituksen puutetta ajatella, että Ikean kassia ei voi käyttää mihinkään muuhun kuin Ikean tavaroitten kantamiseen.
Olen nähnyt niitä halkojen kantamisessa, roskiksena, urheilukassina ym. vaikka meidän seudulla ne ovat kohtuullisen harvinaisia.
Sehän riippuu täysin siitä, miten ja mihin niitä jatkokäyttää. Meillä tavallinen marketinkin muovikassi käytetään uudelleen niin kauan kuin se ehjänä pysyy, ja Ikean kassit vasta käytössä ovatkin - niillä kannetaan halkoja, puutarhajätettä, tavaraa mökille ja takaisin, remonttitarviketta... ja nuorison muuttaessa edes takaisin opiskelupaikkakunnilleen ja takaisin Ikea-kassit on loistavia ja kestäviä tavarankantovälineitä. Nytkin olen viemässä juuri kierrätykseen vaatetta, astioita sun muuta, ja arvaapa mihin aion ne pakata?
Jos sinä et osaa hyödyntää kestävää kassia, niin älä laita sitä kassin tai sen myyjän syyksi.
Boikotoit Ikeaa siksi että oma pääsi on niin harva ettet muista ottaa kassia mukaan kauppaan mennessäsi?
aika usein Ikeassa, enkä ole vielä koskaan ostanut ensimmäistäkään "Ikea-kassia". Tavarat saa kärryissä autoon, jos ei käsissä mahdu kulkemaan eikä satu olemaan laukussa jotain pussia mukana. Vielä ei ole tullut tarvetta kassille. Enkä kyllä ole kovin monen huomannut ostavan kassia muutenkaan.
Itse en ole koskaan ostanut vaikka ikeassa silloin tällöin käynkin.