Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudun tekemään abortin

Vierailija
24.06.2012 |

Olemme 28-vuotias aviopari, yhdessä jo seitsämän vuotta. Tein pari päivää sitten raskaustestin ja näytti plussaa. Vituttaa kyllä niin rankasti. Meistä kumpikaan ei halua lapsia ja nyt joudun varaamaan ajan aborttiin. Adoptio ei ole vaihtoehto, koska en halua olla raskaana tai synnyttää lasta.

Tähänkin olisi ollut se yksinkertainen ratkaisu, että sterilisaation saisia nuorempana. Englannissahan sen saa jo 25-vuotiaana, mutta ei ole ollu varaa lähteä itseäähn leikkauttamaan sinne.

Hormoniehkäisyä käytin päälle vuoden, veritulpan jälkeen en ole saanut käyttää. Kondomeilla on menty monta vuotta. Kumpikaan ei edes huomannut, että kondomi olisi mennyt rikki!

Miksei lainsäädäntöä voitaisi muuttaa niin että saisimme luvan sterilisaatioon 25-vuotiaana ja kaikki sterin purut pitäisi maksaa omasta pussista?

Anteeksi paasaukseni, harmittaa vaan niin paljon tämä raskautuminen.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joudun tekemään abortin. Et sinä "joudu" vaan ilmeisesti haluat tai sitten et tiedä, haluatko, kun täällä avaudut... Voimia kuitenkin tilanteeseen.

Vierailija
62/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oikeasti olisi joku lapsettomuuden vakaasti valinnut ihminen joka on menossa nyt aborttiin, niin mitä ihmettä hän täällä siitä meuhkaisi. Olisi jo varannut ajan, menisi ja olisi hiljaa.

Eli joko ap on provo TAI sitten hän oikeasti epäilee sitä, että pystyykö tekemään abortin ja hakee täältä tukea puoleen sun toiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se vauva voi järkyttyä hengen menettämisestään ennen syntymää? Siinä vaiheessa kun ei mitään tietoista ajattelua ole olemassakaan.

Vierailija
64/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin ap:lla vaikuttaa olevan. Ei hyvä.

Vierailija
65/77 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella typerää esittää kysymys "miksi et halua lapsia". Jotkut ihmiset vaan eivät halua lapsia! Mistä sen edes tietää, miksi ei - mistä kukaan voi tietää sitäkään, miksi kokee vain jomman kumman sukupuolen edustajat seksuaalisesti puoleensavetävinä. On aivan hemmetin kypsää tietää ja myöntää itselleen, että ei niitä lapsia halua, jos se on pohjimmainen ajatus. Ja hemmetin epäkypsää pitää tällaista ihmistä lapsellisena, jota hän ei todellakaan ole. Jos ei pohjimmiltaan halua lapsia, niin mitä sitten teidän mielestänne pitäisi tehdä? Valehdella, että haluaa? Hankkia niitä, vaikka ei voisi vähempää kiinnostaa? Miettikää vähän!

Ap:lle (ja muille fiksuille asiasta ymmärtäville): sterilisaation ikärajan laskemisesta on tehty Avoimeen ministeriöön kansalaisaloiteidea: http://www.avoinministerio.fi/ideat/298-steriloinnin-ikaraja-laskettava…

Myös Vapaaehtoisesti Lapsettomat ry on ajanut asiaa ikärajan laskemisesta 25 vuoteen. Tämä olisi todellakin tarpeen.

Vierailija
66/77 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puhunut tästä sterilisaatiosta vain terveyskeskuksen omalääkärini kanssa ja hän ei suostunut minulle sterilisaatilähetettä kirjoittamaan? Onko hänen pakko kirjoittaa jos mainitsen tuon veritulpan? Jos hän ei kirjoita keneltä kysyn sen jälkeen? -Ap

Sori kun vastaus tulee vähän myöhään, mutta luepa täältä sivulta 80 alkaen: http://www.stakes.fi/tilastot/tilastotiedotteet/lomakkeet/ABST/ABST_ohj…

Vierailija
67/77 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies, joka ei ikinä halunnut lasta alkoi haluamaan sitä kovasti 40 v. täytettyään. Nainen ei edelleenkään halunnut lasta joten mies vaihtoi nuorempaan ja perusti perheen. Ap, tässä on riski että näin käy. Ihmisellä voi mieli muuttua 15v. vuoden päästä, et voi tietää käykö näin miehellesi. Sinä voit silloin jäädä tyhjän päälle. Ottaisit nyt ilolla vastaan mitä annetaan, ettet tule katumaan sitä. Lasten kanssakin voi elää ja matkustaa!

Hitto kuinka tyhmiä viestejä. Mitä sinun mielestäsi ap:n pitäisi oikein tehdä? Hankkia se lapsi miehensä kanssa, vaikka kumpikaan ei sitä tippaakaan halua?? Poistuisiko sitten riski sille, että tämä pariskunta ei ikinä eroaisi, vai?

Olen lukenut tämän saman hölmön argumentin useita kertoja. Jos joku on vapaaehtoisesti lapseton, niin kyllä se teoreettinen mahdollisuus avioeroon on aika paljon pienempi juttu kuin se elämän pilaaminen, joka lapsesta aiheutuisi, jos sitä lasta ei todellakaan halua.

Vierailija
68/77 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap palstan vakkari? En oikein usko, että kukaan vapaaehtoisesti lapseton käy palstalla usein tai edes tietää palstasta. Saati että käyttäisi noin onnetonta ehkäisyä. Joku tässä nyt "haisee".

Ai jaa. Minä olen vapaaehtoisesti lapseton ja käyn palstalla silloin tällöin lukemassa uudet sterilisaatioon liittyvät ketjut. Muuta en juuri lue.

Ja aika moni vapaaehtoisesti lapseton käyttää kondomia ehkäisynä, koska muu ehkäisy ei sovi tai sitä ei (valitettavasti) saa.

Vierailija
69/77 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taatusti kondomia luotettavampi ehkäisykeino.

vaikka on veritulppariski. Sehän on ihan selvä, että kondomi yksistään käytettynä ei ole luotettava ehkäisy.

Vierailija
70/77 |
20.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muille tahallisesti lapsettomille voi vain sanoa, että MITÄ HITTOA te pyöritte vauvapalstalla? Kyllähän niitä keskuteluita parisuhteista ja muista löytyy muualtakin. Hieman erikoista minusta. Sama kun minä menisin pyörimään jonnekin sinkkupalstalle vaikka minulla on perhe ja mies. Tuosta abortista, en tekisi. Minä en aborttia vastusta, olen jopa itse joutunut sen tekemään 16 vuotiaana. Mutta jos olisin aikuinen ja parisuhteessa, niin en todellakaan ikuna tekisi aborttia. Tätini on myös tehnyt abortin nuorena. Ei halunut lapsia. Koskaan. Nyt on täyttämässä 60 vuotta ja sanoi, että ainoa asia mitä elämässään yhä miettii on se vauva mikä mahassa silloin oli. Että jos olisikin sen pitänyt. Ei olisi nyt yksin. Ei ole lapsia, ei myöskään lapsenlapsia. Hänen tapauksessaan ei myöskään miestä. Aika yksinäistä. Monikaan tahallisesti lapseton ei ajattele ihan loppuun asti. Tottahan toki NYT on kivaa elellä ilman lapsia, kaksin miehen kanssa. Ja ehkä vielä vuosienkin päästä. Mutta entä sitten kun vanhuus tulee? Sitä on sitten iha yksin. Ei muut sukulaiset jaksa käydä katsomassa mitään tätejä ja setiä. Ystävillä on omat perheet ja lapsenlapset joidenka kanssa viettävät aikaansa. Kyllä ne lapsettomat vanhukset kuolee aika yksinäisinä vanhainkodeissa :( Sitä kannattaa miettiä! Mutta jos uskoo, että se ei oikeasti haittaa kuolla yksin. Elää luultavasti viimeiset 10-20 vuotta yksinäisenä ihmisenä, niin sitten mikäs siinä!

Vaikka tämän keskustelupalstan domain onkin vauva.fi, niin ei se rajaa mitään ihmisryhmää täältä pois. En ymmärrä, miksi täällä pitää kerta toisensa jälkeen kysyä, miksi joku vapaaehtoisesti lapseton käy täällä. Siihen on vastattu jo monet kerrat...

Minä olen 34-vuotias ja parisuhteessa, ja tekisin abortin välittömästi, jos tulisin rsakaaksi. Lapsen saaminen ei takaa sitä, etteikö olisi vanhana yksin. Tämän luulisi jo olevan kaikille itsestäänselvää. Mitä vikaa muuten on yksin olemisessa? Itse ainakin olen miljoona kertaa mieluummin yksin ne viimeiset 10-20 vuotta elämästäni, kuin haaskaan 20 vuotta parasta aikuisuuttani johonkin, mitä en missään nimessä halua: vanhempana olemiseen. Et kai ole ihan tosissasi, jos väität, että lapsia pitäisi hankkia, vaikka ei niitä yhtään tippaa halua, jotta se lapsi tulisi sitten käymään ja katsomaan vanhaa isää tai äitiään? :D :D

Vierailija
71/77 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö täällä kukaan osaa vastata esitettävään kysymykseen minkä takia ketju on aloitettu?

Joka helvetin jutun minkä täältä lukee niin saa savu korvissa ja hampaat irvessä selata kun pelkkää vittuilua, valittamista, haukkumista, toisten mielipiteisiin kajoamista ja oman sen"parhaan" vaihtoehdon esittämistä jolloin lytätään tämä toinen vaihtoehto sudeksi.

Abortti on olemassa koska se on vaihtoehto. Kukaan ei sitten kukaan ole oikeutettu sanomaan että se olisi väärin tai että abortin tekevä ihminen on murhaaja tai kaikkea vastaavaa mitä täälläkin luetellaan. Sitten tälläistä väittävät voivat katsoa peiliin ja miettiä kuinka paljon tuolla maailmassa meidänkin kaduilla on lapsia joita ei haluttu ja jotka jätettiin vasten heidän tahtoaan nuorisokoteihin ilman vanhempia. Niin on huumeiden käyttöä, rikoksia ynnämuuta. En usko että yksikään näistä nuorista ajattelee hyvää vanhemmistaan enkä usko että heillä on onnellinen nuoruus ollut, Eivätköhän he ajattele ja itke asias miksi heitä ei haluttu, mikä heissä on vikana? Vaikka heissä ei aluksi vikaa olisi ollutkaan vaan kaikki on lähtenyt vanhemmista, ehkä huonosta kasvatuksesta, ehkä välinpitämättömyydestä ja ehkä siitä ettei ole alun perinkään halunnut lasta! On olemassa myös niitä vanhempia jotka yrittäneet ovat alusta alkaen mutta eivät ole onnistuneet kasvatuksessa kuitenkaan.

Pieni vastasyntynyt lapsi on maailman avuttomin asia, vertaat vaikka mihin eiäinlapseen. KAIKKI lapset tarvitsevat rakkautta, aikaa, hoivaa ja mikä tärkeintä ehdottoman kiinnostuksen mäihin kaikkiin vanhemmilta. Jos näitä ei ole niin silloin ei ole hyvä olla lapsenkaan synnyttyään!!!

Miettikää jumalauta pidemmälle asioita ennenkuin tulette tänne vittuilemaan ja pätemään sekä päätänne aukomaan. Olette varmasti tämän maailman parhaimpia ihmisiä ilman ainuttakaan virhettä elämässänne tehneenä. Joo, olkaa vain ylpeitä itsestänne mutta pellejä te olette. Piste.

Vierailija
72/77 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita mies sterilisaatioon! Se on paljon pienempi proseduuri kuin naisen sterilisaatio.

Vierailija
73/77 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostaa ihan miksi et voi ottaa kierukkaa?

hormonikierukassa vain keltarauhasta joka ei aiheuta tulppariskia ja lisaksi koska vaikutus paikallinen hormonitasot niin matalat ettei niita pystyta edes veresta mittaamaan.

ja jos ei halua ollenkaan hormoneja kuparikierukka?

on samaa luotettavuusluokkaa tutkimusten mukaan kuin sterilisaatio (naisen) eli noin 3/1000 tulee raskaaksi jos asennettu oikein eli siis kohtuun eika jaanyt puoliksi kanavaan.

Vierailija
74/77 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kukaan ihminen, jolle raskaus olisi katastrofi ja abortti ainoa vaihtoehto, käyttäisi ainoana ehkäisynä kortsua. Ei ainakaan kukaan, jolla elämänhallinta kunnossa.

Abortin kuuluu olla laillinen ja lapsettomuus on aivan ok valinta, mutta tuota huolimattomuutta ehkäisyn kanssa en käsitä.

Nainen voi tulla raskaaksi vain n. 48h kuukaudessa, eli jo pieni huolellisuus yhdistettynä kondomiin olisi auttanut. Ja veikkaan, että varsinainen syy miksi kuparikierukkaa ei voinut käyttää, on se, että ajatus tuntuu ikävältä.

Abortin olen tekemässä, sitä eivät kenenkään mielipiteet muuta! En todellakaan ole päästämässä maailman lasta, jota kumpikaan hänen vanhemmistaan ei halunnut, tai pakottamassa miestäni isäksi. Mies sanoi kyllä, että hän ei minua ja lasta jätä jos aborttiin en pysty mutta sanoi etteivät hänen ajatyksensa isyyttä kohtaan ole muuttuneet.

Minua vain harmittaa niin paljon tämä suomen laki sterilisaatiosta. Taidan sittenkin alkaa varata rahaa siihen englannin matkaan kunhan saan abortin hoidettua pois alta.

Ja kyllä, minulle ja miehelleni työ, raha, matkustelu, koti, kaikki tämä ovat tärkeimpiä asioita kuin vanhemmiksi tulo.

Vierailija
75/77 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska tilanne ja ikävä proseduuri edessä. Ei siinä vieraitten jeesustelu auta.

Voimia sinulle.

t. Kahden lapsen äiti

Vierailija
76/77 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi äidin henkeä uhkaavassa tilanteessa. Todella järkyttävää ja surullista, että joku on valmis tappamaan oman lapsensa siksi, että matkailu on tärkeämpää.

Vierailija
77/77 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea ikäraja on ihan puhtaasti huonosta naisten asemasta, byrokratian vahvuudesta ja väestöpoliittisista päämääristä kertova asia.

Naisen asema ei lopulta ole Suomessa kovin hyvä: ei vapaata aborttia, korkea steri-ikäraja, hormonaalista ehkäisyä tuputetaan melkein väkisin sitä haluamattomille, vakituiset kokoaikaiset työt ovat naisilla nykyisin poikkeus eikä sääntö, naisia hakataan parisuhteissa, suomalainen mies ei halua elättää naistaan äitiyslomalla vaan moni nainen elää huonommin kuin miehensä tai kokee jäävänsä velkaa miehelle, "miesten" ammatin valinnut nainen joutuu usein tyytymään huonompaan asemaan kuin kollegansa: meillä on kansainvälisesti ottaen vähän naisia yritysjohdossa ja professoreina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä