Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudun tekemään abortin

Vierailija
24.06.2012 |

Olemme 28-vuotias aviopari, yhdessä jo seitsämän vuotta. Tein pari päivää sitten raskaustestin ja näytti plussaa. Vituttaa kyllä niin rankasti. Meistä kumpikaan ei halua lapsia ja nyt joudun varaamaan ajan aborttiin. Adoptio ei ole vaihtoehto, koska en halua olla raskaana tai synnyttää lasta.

Tähänkin olisi ollut se yksinkertainen ratkaisu, että sterilisaation saisia nuorempana. Englannissahan sen saa jo 25-vuotiaana, mutta ei ole ollu varaa lähteä itseäähn leikkauttamaan sinne.

Hormoniehkäisyä käytin päälle vuoden, veritulpan jälkeen en ole saanut käyttää. Kondomeilla on menty monta vuotta. Kumpikaan ei edes huomannut, että kondomi olisi mennyt rikki!

Miksei lainsäädäntöä voitaisi muuttaa niin että saisimme luvan sterilisaatioon 25-vuotiaana ja kaikki sterin purut pitäisi maksaa omasta pussista?

Anteeksi paasaukseni, harmittaa vaan niin paljon tämä raskautuminen.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 18-vuotias pari, ei 28.

Miten jollain sen ikäiselä VOISI olla noin lapsellisen ehdoton, mustavalkoinen ajatus- ja arvomaailma?

Vierailija
2/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas itse asiaan tartuttiinkin heti.

Kaikki eivät vaan halua lapsia? Syitä on lukemattomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat ihan kivoja mutta omaa emme kaipaa. Meille tärkeämpää on työ, perhe, sukulaislapset, matkailu. Oman lapsen saaminen on jo ajatuksena vieras.

Vierailija
4/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jollain sen ikäiselä VOISI olla noin lapsellisen ehdoton, mustavalkoinen ajatus- ja arvomaailma?

Miksi maailmankuvasi on lapsellinen? Me emme halua jälkikasvua. Me emme myöskään halua kissoja, koiria tai papukaijoja. Me olemme ihan onnellisia keskenämme.

-Ap

Vierailija
5/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat ihan kivoja mutta omaa emme kaipaa. Meille tärkeämpää on työ, perhe, sukulaislapset, matkailu. Oman lapsen saaminen on jo ajatuksena vieras.

Tämä siis myös Ap.

Vierailija
6/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaus vaarantaa hengen. Jos sait pillereistä keuhkoveritulpan saat sen myös raskaudesta, suurella todennäköisyydellä.

Vierailija
7/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puhunut tästä sterilisaatiosta vain terveyskeskuksen omalääkärini kanssa ja hän ei suostunut minulle sterilisaatilähetettä kirjoittamaan? Onko hänen pakko kirjoittaa jos mainitsen tuon veritulpan? Jos hän ei kirjoita keneltä kysyn sen jälkeen?

-Ap

Vierailija
8/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi äidin henkeä uhkaavassa tilanteessa.

Todella järkyttävää ja surullista, että joku on valmis tappamaan oman lapsensa siksi, että matkailu on tärkeämpää.

Vierailija
9/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta pillerit kielletty samasta syystä, silti kohta 2 lasta.

Vaikuttaa provolta mutta jos ei ole, tsemppiä ap:lle.

Vierailija
10/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella järkyttävää ja surullista, että joku on valmis tappamaan oman lapsensa siksi, että matkailu on tärkeämpää.

Vierailija
11/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä kun ei tiedä ennen kuin se oma lapsi on sylissä ja hänen kanssaan elää.

Vierailija
12/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vitun järkyttävää ja surullista olisi, että sellainen ihminen niitä lapsia sitten hankkisi. Oikeinko lailla pitäisi tällaiset ihmiset vanhemmiksi pakottaa? Siinähän se hyvä lapsuus olisikin...

Vierailija
13/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisten ja lasten kuoltua laittomiin abortteihin.

Jep jep.

Vierailija
14/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemmepa nuorekkaita miehen kanssa. Olemme pian 35-vuotiaita, emmekä vieläkään halua lapsia. Joten jos tulisin raskaaksi, tekisin abortin. En ole koskaan halunnut lapsia, enkä halua vieläkään.

Onneksi tosin raskauden mahdollisuus on aika olematon, kun sterilisaation vaatiman iän ylitimme jo muutama vuosi sitten.

Vierailija
15/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teille on kuitenkin tarkoitettu tuo lapsi? En ole mitenkään vimmatusti aborttia vastaan, mutta olen kohtalonuskoinen ja uskon, että elämä voi yllättää ja mennä hyvin, vaikka menisi täysin eri tavalla kuin on suunnitellut. Tiedän usempia vapaaehtoisesti lapsettomia pariskuntia. Osalla on kuitenkin ruvennut biologinen kello tikittämään yli 40 v ja lasta ei sitten ole tullukaan.

Vierailija
16/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies, joka ei ikinä halunnut lasta alkoi haluamaan sitä kovasti 40 v. täytettyään. Nainen ei edelleenkään halunnut lasta joten mies vaihtoi nuorempaan ja perusti perheen. Ap, tässä on riski että näin käy. Ihmisellä voi mieli muuttua 15v. vuoden päästä, et voi tietää käykö näin miehellesi. Sinä voit silloin jäädä tyhjän päälle. Ottaisit nyt ilolla vastaan mitä annetaan, ettet tule katumaan sitä. Lasten kanssakin voi elää ja matkustaa!

Vierailija
17/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka on veritulppariski. Sehän on ihan selvä, että kondomi yksistään käytettynä ei ole luotettava ehkäisy.

Vierailija
18/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen, joka ei halua lasta, pitäisi tehdä lapsi sellaisen miehen kanssa joka ei halua lasta vain sen takia että 15 vuoden päästä mieli saattaa muuttua tai mies jättää?

Minä en halua lapsia. Piste. Haluamattomuuteni ei johdu miehestäni, eikä ole hänestä riippuvainen. Mieluummin jään "tyhjän päälle" ja olen onnellinen lapsettomana, kuin teen lapsen jota en halua (ja vieläpä sellaisen miehen kanssa joka ei lapsia halua) vain sen takia että miehen mieli saattaisi joskus muuttua.

Mitäpä jos se mies jättääkin lapsen synnyttyä, koska ei halunnut lapsia? Tai lähtee parin vuoden päästä koska ei kestä pikkulapsiaikaa? Tai löytää muuten vaan toisen naisen ja ottaa jalat alleen?

että mies, joka ei ikinä halunnut lasta alkoi haluamaan sitä kovasti 40 v. täytettyään. Nainen ei edelleenkään halunnut lasta joten mies vaihtoi nuorempaan ja perusti perheen. Ap, tässä on riski että näin käy. Ihmisellä voi mieli muuttua 15v. vuoden päästä, et voi tietää käykö näin miehellesi. Sinä voit silloin jäädä tyhjän päälle. Ottaisit nyt ilolla vastaan mitä annetaan, ettet tule katumaan sitä. Lasten kanssakin voi elää ja matkustaa!

Vierailija
19/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortin olen tekemässä, sitä eivät kenenkään mielipiteet muuta! En todellakaan ole päästämässä maailman lasta, jota kumpikaan hänen vanhemmistaan ei halunnut, tai pakottamassa miestäni isäksi. Mies sanoi kyllä, että hän ei minua ja lasta jätä jos aborttiin en pysty mutta sanoi etteivät hänen ajatyksensa isyyttä kohtaan ole muuttuneet.

Minua vain harmittaa niin paljon tämä suomen laki sterilisaatiosta. Taidan sittenkin alkaa varata rahaa siihen englannin matkaan kunhan saan abortin hoidettua pois alta.

Ja kyllä, minulle ja miehelleni työ, raha, matkustelu, koti, kaikki tämä ovat tärkeimpiä asioita kuin vanhemmiksi tulo.

Vierailija
20/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa muuten ehkäistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi