Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudun tekemään abortin

Vierailija
24.06.2012 |

Olemme 28-vuotias aviopari, yhdessä jo seitsämän vuotta. Tein pari päivää sitten raskaustestin ja näytti plussaa. Vituttaa kyllä niin rankasti. Meistä kumpikaan ei halua lapsia ja nyt joudun varaamaan ajan aborttiin. Adoptio ei ole vaihtoehto, koska en halua olla raskaana tai synnyttää lasta.

Tähänkin olisi ollut se yksinkertainen ratkaisu, että sterilisaation saisia nuorempana. Englannissahan sen saa jo 25-vuotiaana, mutta ei ole ollu varaa lähteä itseäähn leikkauttamaan sinne.

Hormoniehkäisyä käytin päälle vuoden, veritulpan jälkeen en ole saanut käyttää. Kondomeilla on menty monta vuotta. Kumpikaan ei edes huomannut, että kondomi olisi mennyt rikki!

Miksei lainsäädäntöä voitaisi muuttaa niin että saisimme luvan sterilisaatioon 25-vuotiaana ja kaikki sterin purut pitäisi maksaa omasta pussista?

Anteeksi paasaukseni, harmittaa vaan niin paljon tämä raskautuminen.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova hinta lyhyestä ilottelusta.

Vierailija
42/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi itkee täällä? Menee vaan sinne aborttiin, ei se niin iso juttu ole. Pulinat pois ja töpinää, kyllä se siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi mennä terveys pysyvästi tai työpaikka, ja kaikki lapsen takia jota ei halunnut ja jonka antaa pois

aivan mahdoton ajatus? Lapsi saisi aivan varmasti kodin, jossa elää toivottuna ja onnellisena.

se että mennee kroppa ja pillu pilalle. Jos en kerran ittelleni niin en muillekkaan.

Vierailija
44/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa käyttää hormonaalisia enkä kierukkaa! Tiedän todella paljon ehkäisystä, varmasti paljon enemmän kuin te, koska olen yrittänyt löytää itselleni sopivaa!

Adoptio ei ole mahdollisuus, koska raskaus itsessään on jo karmiva ja kuvottava ajatus. Minä en halua omien geenieni jatkuvan tässä maailmassa. Minä en halua olla äiti. Minä en halua synnyttää. Minä haluan vain sen sterilisaation!

-AP

Vierailija
45/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

my ass.

Lisäksi sitä laitetta käyttäessä seksiä ei saa harrastaa juuri silloin kun tekee mieli, sillä ainakin minun tekee mieli seksiä eniten juuri silloin kun raskautumisen riski on suurin. Pitäisi harrastaa seksiä niinä päivinä kun ei tee ollenkaan mieli, onpa hauskaa.

Ehkäsytietokonekin on yhtä luotettava kun yhdistelmät. Tulppa ei estä ehkäisiä

Vierailija
46/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne tunnevammaiset on ihan muut tässä ketjussa. Etsinnän voit aloittaa esimerkiksi peiliin katsomalla, siinä yksi.

Vierailija
47/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkkä keltarauhashormoni aiheuta veritulppavaaraa. Ja toisaalta housut voi pitää jalassa. Mikään pakkohan ei ole tosiaankaan seksiä harrastaa.

Vierailija
48/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipa siina nyt sitten muuta kun keskeytykseen, mene laakkeelliseen keskeytykseen, ei kai se nyt niin kamalaa ole kun ei sita lasta kertakaikkiaan halua ?! eika sulla ole enaa kuin pari vuotta ennekuin saat sterilisaation sitten suomessa. en tieda miksi kuparikierukka ei sopinut, sellainen kondomin kanssa olisi varmasti aika varma yhdistelma. mullekaan ei hormonaaliset sovi aurallisen migreenin takia. kondomin kanssa en kuitenkaan ole koskaan tullut raskaaksi.

Vierailija
49/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa käyttää hormonaalisia enkä kierukkaa! Tiedän todella paljon ehkäisystä, varmasti paljon enemmän kuin te, koska olen yrittänyt löytää itselleni sopivaa!

Adoptio ei ole mahdollisuus, koska raskaus itsessään on jo karmiva ja kuvottava ajatus. Minä en halua omien geenieni jatkuvan tässä maailmassa. Minä en halua olla äiti. Minä en halua synnyttää. Minä haluan vain sen sterilisaation!

-AP

Vierailija
50/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne tunnevammaiset on ihan muut tässä ketjussa. Etsinnän voit aloittaa esimerkiksi peiliin katsomalla, siinä yksi.

Vierailija
51/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli samaa mieltä sterilisaatiosta. Paskempi juttu, että joutuu sitten käymään abortin läpi.

Tsemppiä valitsemallanne tiellä. :)

Vierailija
52/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksia vois kai sitten harrastaa kondomin kanssa kun kone ilmottaa etta riskia on... en sitten tieda, talla palstalla on niin paljon kondomin kanssa raskautuneita vaikkei "mitaan huomattu etta kondomi olis mitenkaan vahingoittunu". kai sita kortsua voi puristaa seksin jalkeen ja kattoa tuleeko sielta spermaa lapi jos raskaus on ihan kauhea katastrofi ja ovulaatio kasilla ???!!!

Vierailija
53/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman muuta jokaisella tulisi olla oikeus sterilisaatioon täysi-ikäiseksi tultuaan. Sen sijaan sterilisaation purku (tai jos sen vuoksi joudutaan tekemään lapsettomuushoitoja) pitäisikin sitten ihan jokaikisen maksaa omasta pussistaan.

muuten sen verran vielä tuosta sterilisaatiosta, että se kannattaa ennemmin tehdä miehellesi...siis vasektomia. On miehelle tehtyny paljon helpompi ja riskittömämpi (puudutuksessa, ei nukutusta)

Henk, koht mä olen kyllä vähän sitä mieltä, että tässä ehkäisyasiassa mies vois sitten kantaa hieman enemmän sitä vastuuta eli jos miehesikään ei lasta halua niin katkaskoon sitten piuhansa...sähän joudut jo abortin kokemaan..

Vierailija
54/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä, miten moni täällä olisi valmis kantamaan toisen lapsesta huolta ennen syntymää, mutta entä sitte, kun se vahinko on syntynyt? Onko sen hyvä elää ihmisten kanssa, jotka eivät häntä alunperinkään halunneet? Jos ei ole halua eikä kykyä olla äiti, niin eikö se hyvänen aika ole hyvä tunnustaa ja tunnistaa etukäteen, eikä vasta sitten, kun lapsi on sylissä ja kärsii rakkaudenpuutteesta ym. Eikö nykymaailmassa muutenkin huolehdita lähinnä omista asioistaan ja siihen ei kuulu se, että täytyy alistaa toinen omaan tahtoon, koska luulee sen olevan ainoa totuus? Teille, joiden mielestä abortti pitää kieltää ja tuomita, toivottavasti joskus joudutte kokemaan jotain sellaista, joka avaa silmänne näkemään muutakin, kuin oman navan.

Vierailija
55/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä kuule on jouduttu jo silmät avaamaan monta kertaa. Sen verran paljon on ikää ja kokemusta kertynyt. Jospa nyt ajateltaisiin sen kohdussa olevan ihmisen "napaa" ja elämää.Onhan se nyt järkyttävää menettää henkensä jo ennen syntymää. Ihan vaan siksi, että toista ihmistä sattu haluttamaan se seksi eikä niin viittinyt siitä ehkäisystäkään huolehtia.

Vierailija
56/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies jättää tai vaikka kuolee, olet jälleen vailla ehkäisyä. Minä en halua lapsia, joten sen takia halusin sterilisaation. Halusin ehkäisyn joka ei ole riippuvainen miehestä.

ilman muuta jokaisella tulisi olla oikeus sterilisaatioon täysi-ikäiseksi tultuaan. Sen sijaan sterilisaation purku (tai jos sen vuoksi joudutaan tekemään lapsettomuushoitoja) pitäisikin sitten ihan jokaikisen maksaa omasta pussistaan.

muuten sen verran vielä tuosta sterilisaatiosta, että se kannattaa ennemmin tehdä miehellesi...siis vasektomia. On miehelle tehtyny paljon helpompi ja riskittömämpi (puudutuksessa, ei nukutusta)

Henk, koht mä olen kyllä vähän sitä mieltä, että tässä ehkäisyasiassa mies vois sitten kantaa hieman enemmän sitä vastuuta eli jos miehesikään ei lasta halua niin katkaskoon sitten piuhansa...sähän joudut jo abortin kokemaan..

Vierailija
57/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-AP

Siitä seksistä tulee niitä lapsia, joten täytyy tietää mitä haluaa. Kukaan ei ole tullut raskaaksi vain sterilisaation halusta.

Vierailija
58/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muille tahallisesti lapsettomille voi vain sanoa, että MITÄ HITTOA te pyöritte vauvapalstalla? Kyllähän niitä keskuteluita parisuhteista ja muista löytyy muualtakin. Hieman erikoista minusta. Sama kun minä menisin pyörimään jonnekin sinkkupalstalle vaikka minulla on perhe ja mies.

Tuosta abortista, en tekisi. Minä en aborttia vastusta, olen jopa itse joutunut sen tekemään 16 vuotiaana. Mutta jos olisin aikuinen ja parisuhteessa, niin en todellakaan ikuna tekisi aborttia. Tätini on myös tehnyt abortin nuorena. Ei halunut lapsia. Koskaan. Nyt on täyttämässä 60 vuotta ja sanoi, että ainoa asia mitä elämässään yhä miettii on se vauva mikä mahassa silloin oli. Että jos olisikin sen pitänyt. Ei olisi nyt yksin. Ei ole lapsia, ei myöskään lapsenlapsia. Hänen tapauksessaan ei myöskään miestä. Aika yksinäistä. Monikaan tahallisesti lapseton ei ajattele ihan loppuun asti. Tottahan toki NYT on kivaa elellä ilman lapsia, kaksin miehen kanssa. Ja ehkä vielä vuosienkin päästä. Mutta entä sitten kun vanhuus tulee? Sitä on sitten iha yksin. Ei muut sukulaiset jaksa käydä katsomassa mitään tätejä ja setiä. Ystävillä on omat perheet ja lapsenlapset joidenka kanssa viettävät aikaansa. Kyllä ne lapsettomat vanhukset kuolee aika yksinäisinä vanhainkodeissa :( Sitä kannattaa miettiä!

Mutta jos uskoo, että se ei oikeasti haittaa kuolla yksin. Elää luultavasti viimeiset 10-20 vuotta yksinäisenä ihmisenä, niin sitten mikäs siinä!

Vierailija
59/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muille tahallisesti lapsettomille voi vain sanoa, että MITÄ HITTOA te pyöritte vauvapalstalla? Kyllähän niitä keskuteluita parisuhteista ja muista löytyy muualtakin. Hieman erikoista minusta. Sama kun minä menisin pyörimään jonnekin sinkkupalstalle vaikka minulla on perhe ja mies.

Tuosta abortista, en tekisi. Minä en aborttia vastusta, olen jopa itse joutunut sen tekemään 16 vuotiaana. Mutta jos olisin aikuinen ja parisuhteessa, niin en todellakaan ikuna tekisi aborttia. Tätini on myös tehnyt abortin nuorena. Ei halunut lapsia. Koskaan. Nyt on täyttämässä 60 vuotta ja sanoi, että ainoa asia mitä elämässään yhä miettii on se vauva mikä mahassa silloin oli. Että jos olisikin sen pitänyt. Ei olisi nyt yksin. Ei ole lapsia, ei myöskään lapsenlapsia. Hänen tapauksessaan ei myöskään miestä. Aika yksinäistä. Monikaan tahallisesti lapseton ei ajattele ihan loppuun asti. Tottahan toki NYT on kivaa elellä ilman lapsia, kaksin miehen kanssa. Ja ehkä vielä vuosienkin päästä. Mutta entä sitten kun vanhuus tulee? Sitä on sitten iha yksin. Ei muut sukulaiset jaksa käydä katsomassa mitään tätejä ja setiä. Ystävillä on omat perheet ja lapsenlapset joidenka kanssa viettävät aikaansa. Kyllä ne lapsettomat vanhukset kuolee aika yksinäisinä vanhainkodeissa :( Sitä kannattaa miettiä!

Mutta jos uskoo, että se ei oikeasti haittaa kuolla yksin. Elää luultavasti viimeiset 10-20 vuotta yksinäisenä ihmisenä, niin sitten mikäs siinä!

sua ei haittaisi kuolla nyt, koska et ole yksin?

Vierailija
60/77 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedät, ettet ikinä halua lapsia niin olisit sitten priorisoinut asioita ja käynyt tekemässä sen sterin jossain ulkomailla. Turha tulla vauvapalstoille sääliä kerjäämään, kun itse valintansa tehnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän