Apua, kauanko siittiöt elää?
Torstaina sekstasin tutun miehen kans mökillä ja sillä ei ollukaan kondomia. Aikasemmin päivällä oli ollu puhetta, että mulla ei oo enää pillereitä, mutta ei se näköjään sitä enää illalla ollu muistanu (uskon, että ei ollu huppelissa oikeesti muistanu kun aina ennen on sekstattu ilman). Tänään kun kysyin, mihin se laitto kortsun mökillä jossa on siis muitakin, se oli ihan että häh, minkä kortsun. En itekään huomannu sen puuttumista ite toimintahetkellä, kun olin niin nautinnon maailmoissa ja vähän huppelissa. Onneksi se laukes mun päälle, mutta jäin miettiin, että kauanko ne esitipassa olevat siittiöt voi elää. Mulla oli just kuukautiset loppunu edellisenä päivänä. Auttakaa joku, kesä ihan pilalla kun pitää alkaa nyt raskautta pelkään!
Kommentit (23)
Eipä se mitään auta ap:n tuskaan, jos nyt testaa. Saa odottaa vielä kierrosta riippuen ainakin pari viikkoa, mielellään kolme. Kyllä siinä hikipisara ja toinenkin ehtii tipahtaa.
En ole gynekologi enkä edes nainen, mutta ihan miehen logiikalla voi päätellä, että raskaustestinhän voi tehdä joka tapauksessa. Sillähän sen sitten tietää kohtalaisella todennäköisyydellä.
Osaako kukaan tuohon sanoa, että minkäverran siittiöitä pääsee ulos ennen laukeamista?
Raskaaksi tulemiseen tarvitaan yksi ainoa siittiö. Siemennesteessä kuitenkin on ehkä 30 prosenttia terveitä siittiöitä, muu on kuolleita ja epäterveitä siittiöitä ja jotain solulimaa. Jos huono tuuri on, touhutipoissa on tarpeeksi terveitä uimareita, mutta varmempaa olisi olettaa, että ne terveet ovat vasta siinä "pääjoukossa" valmiina syöksymään. Siemensyöksyn jälkeen siittiöt elävät korkeintaan 5 päivää, sitten ne kuolevat. Poikasiittiöt elävät vähemmän aikaa, tyttösiittiöt kauemmin.
Eipä se mitään auta ap:n tuskaan, jos nyt testaa. Saa odottaa vielä kierrosta riippuen ainakin pari viikkoa, mielellään kolme. Kyllä siinä hikipisara ja toinenkin ehtii tipahtaa.
En ole gynekologi enkä edes nainen, mutta ihan miehen logiikalla voi päätellä, että raskaustestinhän voi tehdä joka tapauksessa. Sillähän sen sitten tietää kohtalaisella todennäköisyydellä.
Otsikossahan tuo pääasia tulikin. Miksi ikinä päästimmekään naiset pois hellan ja nyrkin välistä?
Eipä kestä :D Tervetuloa Av:n maailmaan. Täällä kannattaa vastata vain oikein tai turpaan tulee. Viimeinen lauseesi on kyllä hauska :D Sitä ovat miehet saaneet varmasti katua...
Otsikossahan tuo pääasia tulikin. Miksi ikinä päästimmekään naiset pois hellan ja nyrkin välistä?
Eli jos eläviä siittiöitä on päässytkin ennen laukeamista, niin niiden pitäisi ehtiä kuolla ennen ku munasolu irtoaa ja on valmis hedelmöittymään? Kierron kesto mulla on aina ainakin 28 päivää eli ei kait munasolu irtoa ainakaan vajaaseen kahteen viikkoon kuukautisten alkamisesta.
Ja moralisoijille tiedoksi, että otan tästä kyllä opikseni jos raskaudetta selviän. Silloin kun on hätä, tarvisi vaan tukea eikä syyttelyä. Tiedän kyllä itsekin olleeni tyhmä.
Laukesko mies sisään kuitenkin? Luulis että silläkin ois vähän väliä, toivoa mun tapauksessa...
tuskin olet raskaana, mutta voithan ollakin
Eli ei mikään tuntemattoman epärehellisyys tms. kyseessä. Eihän se raskauteen vaikuta, mutta selostin tätä koko tilannetta.
Onnea teiniäitiyteen! ( Käy hakemassa katumuspillerit apteekista jos vielä ehtii ja hoida ehkäisy kuntoon!)
Onko tuo 3-5 päivää se nukkumisaika? Munasolun irtoamiseenhan menee kuukautisista ainakin se viikko, sittenhän niiden ois pitäny jo kuolla?
Arvasin, että täältä saa myös moralisointivastauksia. Ihme, että jotku on niin tunteettomia. Niinku ei ois ite koskaan tehny virheitä elämässä.
paniikissahan sä joudut oleen seuraaviin menkkoihin asti, mutta tuskin olet raskaana... tai sitten haet katumuspillerit?
Mutta tuosta esitippahommasta en löytäny mitään tietoa. Laukeaminen kuitenki tapahtui onneksi ulkopuolelle. Jotku miehet haluaa ihailla omaa suoritustaan... Hyvä niin tässä tapauksessa!
En ikimaailmassa ottaisi riskiä epätoivotusta raskaudesta; tuplaehkäisy ( pillerit ja kortsu) oli käytössä kunnes halusin lapsia!
Mulle ei passannu hormoniehkäisyt. En niitä huvikseni jättäny pois.
Osaako kukaan tuohon sanoa, että minkäverran siittiöitä pääsee ulos ennen laukeamista?
Kyllähän se hyvin ehkäisee kun käyttää kortsuja ja pillereitä: eka ehkäisee sairaudet melko hyvin ja raskaudenkin useimmiten. Jälkimmäinen ehkäisee raskauksia ja vie vielä halutkin.
No... pahoittelen kepeästi kärjistystäni. En tosin edes kovin paljon. Ymmärrän täysin, että turvallisuuden tunne on seksin edellytys, ja jos sen tunteen saa vasta kahdella eri ehkäisymenetelmällä niin sitten olkoon niin. Spontaaniutta se varmasti vie aika rajusti, vaan kaikkihan eivät sellaista juuri kaipaa.
Herää vain kysymys, että paljonkohan tuo omasta erinomaisuudesta kertominen auttoi ensimmäisen viestin kirjoittajaa. Ja mikä lieni tämän On virheitä ja virheitä -viestin kirjoittamisen motiivi ylipäätään?
Jostain luin, että voivat tulla vaikka ois. Pitääkö silti tehä raskaustestikin?
Meillä on käytetty keskeytetty yhdyntää ehkäisynä vuosikausia, eikä lapsia ole tullut. Tosin seksielämämme ei ole kovin, kovin aktiivista. Välillä on kuukausiakin ilman yhdyntöjä, mutta sitten taas tuollaista kerran, pari viikossa -tahtia jonkin aikaa. Aikaisemmassakin suhteessa keskeytettyä yhdyntää käytettiin toisinaan, eikä siinäkään käynyt vahinkoa.
On tietenkin mahdollista, että puolisoni ei voi tulla raskaaksi tai minä en saa naista raskaaksi. Asiaa ei ole tutkittu.
Joskus, ani harvoin, minulta tulee spermaa ennen orgasmia. Mutta se tapahtuu vain, kun olen pitänyt itseäni itsetyydytyksellä aivan laukeamisen rajalla pitkän aikaa. Jonkin verran vältän moista leikkiä seksissä, mutta olen myös hyväksynyt raskauden riskin. Elämämme ei nyt ole siinä jamassa, että lapsen saaminen mitenkään mitään helpottaisi, mutta ei maailma siihen myöskään kaatuisi.
Mahtaakohan sitä voida mitenkään yleistää, että paljonko niitä siittiöitä tulee ennen orgasmia? Lienee kovin, kovin henkilökohtainen asia. Varmaa on, että niitä voi tulla. Omalta osaltani arvelen, että niitä ei tule kovin varhaisessa vaiheessa yhdyntää.
Olen kuitenkin miettinyt, että jääkö siittiöitä edellisestä orgasmista elelemään virtsaputkeen tai muualle matkalleen, ja kauanko ne elävät miehen elimistössä. Jos jää ja elää, niin ehkä ne voisivat tulla sieltä ja paljonkin ennen orgasmia. Tästä kai voinee ajatella, että jos käyttää keskeytettyä yhdyntää, kannattaa huolehtia, että edellisestä orgasmista on aikaa.
Jos nielee siemenet voiko tulla raskaaksi?