Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kutsua ei tullutkaan :(

Vierailija
22.06.2012 |

Hyvä ystäväperheemme on ollut perhejuhliemme vakiovieraita.Tänä keväänä juhlittiin sitten heidän tyttären yo- juhlia. Jo keväällä rouva suunnitteli juhlia ja sanoi kutsuvansa meidätkin. Auttelin häntä oma-aloitteisesti ja vein pari kuorrutettua kakkua yllärinä hyvissä ajoin hänelle. Yllätys oli suuri, kun kutsua ei koskaan tullutkaan. Laittoi vaan viestiä että "kaikki olivat tykänneet kakustani". Ilmeisesti juhlijoiden määrän kipuraja meni just meidän kohdalla.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yo-tulokset tulevat vasta noin viikkoa ennen juhlapäivää. Jos läpimeno on hilkulla tai muuten ei halua kutsua ennen kuin on varmaa, niin aika viime tinkaan menee. Siksi usein kerrotaan suullisesti, tekstarilla tai fb:ssa ennakkoon, että kutsu on tulossa, kun tulokset selviävät.

Ehkä pikkupaikkakunnilla on tapana, että yo-juhliin voi mennä kutsumattakin, ja varsinkin, jos asuu ihan naapurissa. Muiden pitää järjestellä menojaan juhlien mukaan ja tietää kerllonaika, jolloin voi mennä. Onhan mukavaa tavata se itse ylioopilaskin juhlissaan, ettei ole juuri silloin esim. valokuvaajalla tai luokkakavereiden kanssa illan juhlissa.

Mutta sitä en käsitä, että vie leipomuksia yllärinä toisen juhliin... Ei kai kukaan jätä tarjoiluja sen varaan, että joku tuo viime hetkillä ilamiseksi tarjottavaa? Emännän pitää varautua ja suunnitella aika tarkkaan ennakkoon.

Vierailija
22/35 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että ko. kaveri on aiemmin esittänyt kutsuja joihinkin illanviettoihin ja perunut ne myöhemmin, jotta muut mahtuvat/raha riittää?

Ja väität, että olette vielä ystäviä? Just juu... En kattelis tollasta yhtään kertaa. Olet ap kynnysmatto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näytetään sille kutsujalle mitä ollaan miehiämme.

Vierailija
24/35 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on todennäköisesti ollut yli-innokas oma-alotteisessa auttelussaan. Mua ainakin vituttaisi, jos joku tuppaisi "auttelemaan" ilman pyyntöä ja kaiken huipuksi toisi jotain kamalia leivonnaisia.

Niillä ei takuulla ollut aikomustakaan laittaa niitä kakkuja tarjolle, joten siksi ne ei voineet sua kutsuakaan! Säälistä laittoi tekstarina valkoisen valheen.

Miksi tuppauduit ja miten "auttelit"?

tollainen "auttaminen", jolla vastapuolta painostetaan vastavuoroiseen kohteliaisuuteen eli kutsumaan juhliin mukaan, on todella kömpelöä ja typerää. Harva kuitenkaan kehtaa olla siihen vastaamatat painostajan toivomalla tavalla. Tällä kertaa kehtasi.

Ap, olisit saattanut saada kutsun pikemminkin ilman niitä painostuskakkujasi.

Vierailija
25/35 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mikä teillä meni pieleen mutta... voi kun mullakin olisi sellaisia vanhanaikaisia, sydämellisiä ystäviä kuin ap! Älä anna yhden selittämättömän jutun pilata kesääsi.

Aika näyttää, miten perheiden ystävyydelle tuollaisen jälkeen käy. Mitää selitystä tai anteeksipyyntöä ei varmasti tule, joten syy jää mysteeriksi. Jos et itse loukkaannu verisesti, kaikki voi olla niin kuin ennenkin. Toisaalta jos sen toisen perheen äiti yhtään tuntee mokanneensa, välit voivat viiletä. Taustalla on luultavasti jotain niin yksinkertaista kuin että olivat laskeneet tuoleja ja sen mukaan kutsuneet vieraita, ja sitten sinun avuliaisuutesi nolasi perheen äidin, kun et ollutkaan kutsuttujen listalla. Fiksuna hän olisi kutsunut teidät mukaan, mutta joidenkin ihmisten on vaikea joustaa suunnitelmissaan spontaanisti.

Vierailija
26/35 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[t]

Ap, olisit saattanut saada kutsun pikemminkin ilman niitä painostuskakkujasi.

[/quote]

Ylioppilasjuhliin on ihan sopivaa tuppautua käymään ilman mitään kutsua. Jos ei tunne itseään kovin kutsutuksi, voi kiireeseen vedoten viedä kukan ja pienen kirjekuorilahjan ja viipyä vain vartin. En voi kuvitella, että sellaisesta tungettelusta kukaan pahastuu. Päivälliselle ei tietenkään jäädä, jos ei ole etukäteen kutsuttu.

Vierailija
27/35 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi suorastaan ihanaa, jos joku noin tekisi.. Ja jos ei kakut jostain syystö mahdu/sovi kattaukseen, niin voihan niitä tarjoilla myöhemmin ;) Eipähän lopu purtava kesken jos tulee isompi sakki kylään tai sitten juuri niitä yllätysvieraita! Voi tarjota niille juhlakalun ystävillekin muuta kuin sen skumppalasin. :)

Vierailija
28/35 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuttiin jo 84, jolloin mä pääsin ylioppilaaksi.

Vierailija
29/35 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkujen teko ei ollut mikään tekosyy saada kutsua, autoin ihan hyvää hyvyyttänu. Hänkin on monesti auttanut minua ja ajattelin, että on minun vuoro auttaa:-) Ja kiitteli kakuista moneen kertaan.

Tässä vain taisivat sukulaiset ja muut "pakolliset vieraat" mennä ystävän edelle, heillä isompi suku kuin meillä.

Vierailija
30/35 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli häissä tarkoin suunniteltu ruokalista häiden teeman mukaan ja kauniisti painettunakin. Anopille oli ilmoitettu toivomuksemme hänen osuudestaan. Hän lupasi toteuttaa sen, mutta eikös hän sitten tuonut jotain ylimääräistäkin. Hyväähän hän varmaan ajatteli, mutta oli jotenkin tyhmää asetella hänen tuomisensa sinne pöytään.

On käsittämättönän epäkohteliasta viedä kylään tuliasiksi jotain tarjottavaksi ajateltua ellei sitten ole erikseen sanottu että on nyyttärit.

Mua just ärsytti kun olin kutsunut vieraita ja leiponut ja laittanut niin anoppi (kutusuttujen joukossa) toi tuliaisiksi korvapuusteja ja kakun. Pakkohan ne oli pöytään panna. Onneksi tosin omat korvapuustini ja kakkuni oli parempia ja teki paremmin kauppansa. Anopin leipomuksia ei tainnut ottaa kun minä ja minäkin vain kohteliaisuudesta.

Vierailija
31/35 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen jälkeen ei ole tullut elämässäni vastaan yhtään yo-juhla kutsua.

Yo-juhliin mennään ilman kutsua piipahtamaan.

Kutsuttiin jo 84, jolloin mä pääsin ylioppilaaksi.

Vierailija
32/35 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käsittämättönän epäkohteliasta viedä kylään tuliasiksi jotain tarjottavaksi ajateltua ellei sitten ole erikseen sanottu että on nyyttärit.

Mua just ärsytti kun olin kutsunut vieraita ja leiponut ja laittanut niin anoppi (kutusuttujen joukossa) toi tuliaisiksi korvapuusteja ja kakun. Pakkohan ne oli pöytään panna. Onneksi tosin omat korvapuustini ja kakkuni oli parempia ja teki paremmin kauppansa. Anopin leipomuksia ei tainnut ottaa kun minä ja minäkin vain kohteliaisuudesta.

Voiko kaltaisiasi idioottilehmiä todella olla olemassa?

Vierailija
33/35 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis veit kakkuja ennen kuin oli tullut kutsu?

Kuivakakkuja ei yleensä tuollaisissa juhlissa paljon syödä, ja sinä veit niitä kaksi? Hyvin kelpasivat, eli vieraita oli kai kuitenkin satoja.

Voileipäkakkuja ja täytekakkuja ei niin paljon etukäteen tehdä.

Meillä päin on tapana julkaista sanomalehdissä yleinen kutsu, mikä tarkoittaa sitä että kuka tahansa saa tulla. Tuskin missään on ollut ongelma se, että ei tiedetä etukäteen tarkkaa vierasmäärää, kun tarjolla ei kuitenkaan ole 2,8 dl keittoa/ vieras samaan aikaan pöytään tarjottuna vaan kakkuja ym.

Ja kyllä, on olemassa paljon ihmisiä, jotka tunkevat "auttamaan" pyytämättä.

Täydellisille av-mammoille voin kertoa, että siihen "auttamiseen" liittyy pieni sivuvivahde:

Sillä halutaan osoittaa, että sinä olet huonompi... ja minä olen parempi leipomaan, siivoamaan, kattamaan ym. kuin sinä juhlien emäntänä olisit.

Vierailija
34/35 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ei tehty omissa juhlissa -89. Enkä myöskään nykyisin änkeytyisi kenenkään juhliin ilman kutsua.

Vierailija
35/35 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kaltaisiasi idioottilehmiä todella olla olemassa?

Kun kutsun vieraita näen vaivaa todella paljon. Siivoan, suunnittelen kattausta, ruokia yms monta päivää. Niin kyllä se vaan harmittaa jos joku ennalta ilmoittamatta tuo jotain mitä on ajatellut että laitan tarjolle.

Sinä et onneksi kuulu tuttavapiiriini. Yleensä ihmiset tulevat meille mielellään ja nauttivat hienosti laitetutsta illasta ja tarjoiluista iloisina. Kukaan ei ole aikaisemmin kutsunut minua idootti lehmäksi siksi, että nautin juhlien järjestämisestä ja tarjoilujen laittamisesta. Mutta kiitos tästä sinulle.

Tietenkään en ilmeelläkään näytä tarjoilujen tuojalla että minua harmittaa, kiitän iloisesti. Mutta joo kyllä se harmittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme