Lastenvaunuilla liukuportaisiin
Hyvä mammat. Hyvin te vedätte. Olisihan sinne hissille toki 15 metriä pidempi kävelymatka.
Kommentit (79)
Liukuportaat on tosi vaarallisia. En todellakaan menisi niihin rattaiden kanssa, hyvä jos yksin uskallan. Googlatkaapa huviksenne escalator accidents ja menee yöunet!
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 19:37"]
Hyvä mammat. Hyvin te vedätte. Olisihan sinne hissille toki 15 metriä pidempi kävelymatka.
[/quote]
joka saatanan kerta metrossakin liukuportaissa. en myöskään käytä kypärää kun kävelen kadulla.
Kerran näin kun yksi mamma pakitti, siis oma perse edellä, liukuportaisiin lastenvaunujen kanssa, ja vaunujen pyörä jumittui portaiden yläpäässä olevaan kulmaan. Mamma hytkyi ja steppasi portaissa eikä meinannut ensin edes lopettaa projektiaan, vaunut keikkuivat sivulta toiselle ja pikku jani-isaac valui jo puoliksi ulkona, kunnes viimein mamma kampesi sieltä pois ja lähti hissille päin. Jos joskus näen jonkun mamman turvallaan portaissa vaunut väärinpäin, niin en takuulla mene auttamaan.
Jos vaikeusastetta haetaan, niin minusta vaunujen nostaminen bussiin tai junaan on vaikeampaa ja vaatii enemmän voimaa ja tasapainoa kuin vaunuista kiinni pitäminen liukuportaissa.
Tietysti jos portaat kesken matkaa pysähtyvät, niin sitten on pieni pulma edessä.
Mutta ymmärrän toki idean. Onhan se vaarallista. Se ei vaan jostain syystä omalla kohdalla tuntunut koskaan vaaralliselta, koska olen ihan kakarasta asti kulkenut liukuportaissa usein milloin mistäkin syystä. Ja kai olimme onnekkaita, kun ei meille koskaan sattunut tapaturmaa siinä. (Varmaan huomenna kaadun siinä tai jotain, kun nyt kirjoittelen tänne tämmöisiä.)
Teitä monia tuntuu häiritsevän aiheessa se,että rattaat blokkaa kulkuväylän portaissa. Olettekos mammat koskaan nähneet kun liukuportaissa tapahtuu onnettomuus. Ylhäällä papalta tippuu kassi joka vierii alas kohti niitä rattaita. Joku saa sairaskohtauksen-kaatuu. Jonkun kengännauha jää jumiin. Tai kun portaat pysäytetään voi se tapahtua hyvin äkillisesti. Kaikista näistä seuraa ketjureaktio taaksepäin. Mietippä sitä kun seuraavan kerran seisot rattaiden kanssa portaissa ja mitä jos se edessä oleva yhtäkkiä kaatuu sua kohti. Siinähän sitten yrität pitää lastasi,rattaita ja aikuista ihmistä käsiesi varassa. Etkä pysty tilanteelle välttämättä yhtään mitään. Kyllä se kielto on puhtaasti vaan sen turvallisuuden takia säädetty.
Ihmettelen miksei noissa ole selvää kieltoa että ei tänne vaunuilla. Lemmikeistä ja polkupyöristä kyllä ohjeistetaan ja tulee kuulutuksiakin.
Itse menin aina vaunuilla liukuportaisiin kun lapset olivat pieniä.
Sydämeni vuotaa verta jos sen takia pääsitte kohteeseenne 3 sekuntia myöhemmin. Oikeesti, ISO KYYNEL.
Itse aina pelkään jos joku menee liukuportaita lastenvaunuilla että ne alkaa vyörymään ja ite loukkaantuu. Joten käyttäkää hissejä.
Minua pelotti kulkea rattaiden kanssa bussissa, koska ajattelin aina, että entä jos kuski ajaa kolarin ja auto kääntyy nurin. Myös metrojunassa pelkäsin, että kuski ajaa jorpakkoon.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:22"]
Ihmettelen miksei noissa ole selvää kieltoa että ei tänne vaunuilla. Lemmikeistä ja polkupyöristä kyllä ohjeistetaan ja tulee kuulutuksiakin.
[/quote]
Samoin skeittilaudoista tulee heti kuulutus jos joku suhaa niillä laiturialueella. Ilmeisesti mammat on joku rauhoitettu laji joille edes metron lihavat tatuoidut wt-vartijat ei uskalla sanoa mitään.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:00"]Siinä tukkii kätevästi ohituskaistankin leveillä vaunuilla, eli kaikki takana olevat myöhästyvät mukavasti aikataulustaan kun järkimamma vähän parkkeeraa.
[/quote]
Miksi terveet ihmiset käyttävät liukuportaita eivätkä rappusia? Ei tarttua ohitella niitä jotka odottavat paikallaan liukuportaissa.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:47"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:00"]Siinä tukkii kätevästi ohituskaistankin leveillä vaunuilla, eli kaikki takana olevat myöhästyvät mukavasti aikataulustaan kun järkimamma vähän parkkeeraa.
[/quote]
Metroon ei ole kiinteitä rappusia matkustajien käytössä. On vain hissi tai liuks.
Miksi terveet ihmiset käyttävät liukuportaita eivätkä rappusia? Ei tarttua ohitella niitä jotka odottavat paikallaan liukuportaissa.
[/quote]
Hyvin mahtuu ohi, kunhan vaunut pidetään oikeassa laidassa. Hissejä kannattaa toki suosia, jos on aikaa.
Uskokaa nyt, ei se ole ajasta kiinni. Metro menee 5min välein, aina tulee uusi.
Helvetin vaarallista tunkea lastenvaunut liukuportaisiin, oltiin sitten missä tahansa!
Siis what, eikö Suomessa saa mennä liukuportaisiin vaunuilla? Ja te ootte sitä mieltä että jos joku silti menee niin se on teiltä pois ja saattaa olla jotenki häiriöksi tai jos ei ni ihan sama ku se on kielletty!!! Antakaa mun kaikki kestää.
Jos kärra menee nurin, niin fyrkat menee Mutsin fikkaan. Kyl Fatta aina bungaa. Nää systeemit bonjaa!!
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 19:41"]Mä oon joskus miettinyt, että mitä mammat metron liukkareissa sir tekee, jos liukkarit pysähtyy. Ottaa vaunut kainaloon ja menoksi? Vai onko muiden matkustajien velvollisuus auttaa kiireisiä mammoja, jotka eivät viitsi mennä hissillä, kun siinä meneen enemmän aikaa?
[/quote]
No miten ois että ne menee kävellen vaunujen kanssa liukuportaat loppuun? Jokainen vaunuja työntävä osaa hyppyyttää vaunut portaita sekä ylös- että alaspäin. Mitä mummot ja läskit tekee samassa tilanteessa?
Aina ei sitä hissiä edes meinaa löytää, jos on oudompi asema.
Mä tein varmaan kaikki mahdolliset synnit, kun olin vaunun kanssa liikkeellä. Olikin sitten tosi helpotus, kun lapsi kasvoi niin isoksi, ettei enää tarvinnut rattaitakaan ja saattoi hyvällä omallatunnolla siirtyä ns. normaaliin päiväjärjestykseen.