Jos sanot syöväsi ruisleipää
Kommentit (51)
Oletteko te kaikki oikeasti noin merkkiuskollisia? Mä ostan milloin mitäkin ruisleipää ja päällä lukee siis ihan milloin mitäkin. Ostan sitä, mikä hyvältä näyttää ja jossa on päivämääräkin hyvä silloin kun kauppaan satun. Uotilaa ehkä eniten tulee ostettua, mutta tylsäähän se olis, jos aina samanlaista ruisleipää söisi.
Oululaisen jälkiuunipala, sitten on joku paikallinen hiivaton 100% ruisleipä, jonka nimeä en muista, vaikka paketin kuva on silmissäni. Toki muitakin kokeillaan, mutta pääsääntöisesti näitä
Korpelan ruisleipä Lappeenrannasta on parasta! Täyttä ruista. ♡
[quote author="melba" time="21.07.2014 klo 18:03"]Oletteko te kaikki oikeasti noin merkkiuskollisia? Mä ostan milloin mitäkin ruisleipää ja päällä lukee siis ihan milloin mitäkin. Ostan sitä, mikä hyvältä näyttää ja jossa on päivämääräkin hyvä silloin kun kauppaan satun. Uotilaa ehkä eniten tulee ostettua, mutta tylsäähän se olis, jos aina samanlaista ruisleipää söisi.
[/quote]
No itse olen löytänyt niin hyvän leivän että siihen ei kyllästy vaan sitä jaksaa ainauudelleen nautiskella että onpas hyvänmakuista leipää. Joka päivä en siis leipää syö, ehkä kaksi kertaa kuussa ostan tuota ruisleipaa ja syön tuoreena pois joten ei silläkään ehdi kyllästyä.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 15:52"]
Ruispalat on hauska palstavitsi.
TÄYSJYVÄRUIS (rouhe, jauho, mallas), vesi, VEHNÄJAUHO, perunahiutale, hiiva, VEHNÄGLUTEENI ja suola. Täysjyväruista 72 % leivän viljasta ja 50 % leivän painosta.
[/quote]
Fasun ruispuikulat vielä isompi vitsi. Paketin päällä lukee isolla TÄYSJYVÄRUIS, jolla tietysti halutaan luoda mielikuva, että kyseessä on täysin rukiista valmistettu leipä, vaan totuus on toisenlainen: Täysjyväruisjauho ja rouhe (42 %), vehnäjauho, vesi, sihtiruisjauho, ohra- ja ruismallasuute, hiiva, perunahiutale, suola (1,2 %) ja ruismallas.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2014 klo 16:48"]Peltopoika, Ylhäisten kotileipomo. Parempaa ei ole vielä tullut vastaan ja maistellut olen vähintään kymmeniä eri "merkkejä".
[/quote]
Samaa mieltä. Itsekin olen kokeillut kutakuinkin kaikki lounaisen kolkan ns ruisleivät ja tuo on selvästi paras. Oululaista harrastan silloin kun ei Peltopoikaa saa.
Näyttäs lukevan...
Ainesosat: Ruisjauho, vesi, suola.
Tätähän sinä olit kysymässä.
Kotimaista ruisleivät 12 kpl jotain 1,2 euroa tai Vaasan ruisleivät 12 2,4 euroa, molemmat 660 gr, kalliimpaa on tyhmää ostaa.
Peltopoika, Ylhäisten kotileipomo. Parempaa ei ole vielä tullut vastaan ja maistellut olen vähintään kymmeniä eri "merkkejä".