Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä iässä sinulle tuli tunne, että sinulla ja kotonanne on jo ihan kaikkea

Vierailija
22.06.2012 |

etkä tarvitse enää mitään?

vaiko onko sellaista vielä tapahtunut?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen mennessä on kerääntynyt kaikkea mahdollista kotiin.

Vierailija
2/9 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis oikeesti mulla ei ees ole kotonamme "ihan kaikkea" (verrattuna esim. suurimpaan osaan kavereideni omistamista asioista)

mutta itse kävin läpi jotain sellaista, joka kirkasti mulle sellaisen ajatuksen, että tavarat/omistaminen ei tuo onnea, oikeastaan päin vastoin.

Jonkinlainen minimalismi ja "vapaaehtoinen vaatimattomuus/nuukailu" kiehtoo minua.

Tämän lisäksi minua karmii yleinen tavarapaljous, ekologisistakin syistä, jättimäiset alati kasvavat jätevuoret yms.

Mä en todellakaan tarvitse enää mitään tavaraa, mulla on kaikkea yllin kyllin, tulisin toimeen huomattavasti vähemmällä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies vaan haluais aina lisää tyyliin isompaa telkkaria tai jotain. mä haluaisin tavaraa vähemmäksi-

Vierailija
4/9 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän kirjahyllyissä ne juntit esineet eri vuosikymmeniltä.

En halua uutta ja muodikasta vain siksi, että se on uutta ja muodikasta.

Olen tyytyväinen elämääni näin.

Vierailija
5/9 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. pari vuotta sitten, kun meidän talo valmistui ja kaikki tarvittava oli hankittu puutarhakalusteita ja pihapuskia myöten.

Olin silloin 30 v, tilanteessa että minä ja mies oltiin ekaa kertaa elämässämme oltu yhtäaikaa palkkatyössä jo parin vuoden ajan. Silloin viimeistään sai ostettua ne tarpeelliset tai vähemmän tarpeelliset tuotteet, joihin ei enne ollut rahaa (tai ei ehkä tilaakaan).

Nykyään kaikenlainen kuluttaminen inhottaa, ei tee mieli edes ostaa mitään kun on jo kaikkea sitä mitä on halunnut ja tarvinnut.

Vierailija
6/9 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän kirjahyllyissä ne juntit esineet eri vuosikymmeniltä. En halua uutta ja muodikasta vain siksi, että se on uutta ja muodikasta. Olen tyytyväinen elämääni näin.

liity sisustustrendikkyyteen, uuteen tai muodikkaaseen. Tai ei ainakaan mulla. Eikä siihen että säilöö jotain paskaa hyllyssä. Tai vähän: On vihdoin saanut hankittua sen, mistä pitää, eikä sitä korviketta mihin tarpeen hetkellä oli just ja just rahaa.

Hyvän sängyn, eikä sukulaisilta saatua vaahtomuovipatjaa. Kahvinkeittimen, jonka virtanappulaa ei tarvitse keiton ajaksi teipata pohjaan, vaan se pysyy ihan automaattisesti. Telkkarin, jota ei aina välillä tarvitse käydä läpsäyttämässä kuvan näkymiseksi. Pesukoneen, joka linkoaa pyykit melkein kuivaksi. Keittiöön tuolit, jotka kestävät istumista ja ovat samasta sarjasta.

Vierailija
7/9 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää 34v. Ainahan tarvii uutta, kun sisustustrendit ym. muuttuu tai jotain menee vanhaksi/rikki.

Vierailija
8/9 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkiä ja rojuja on ihan liikaa. Nyt ei tarvita yhtään ainoaa vaatekappaletta eikä mitään muutakaan kamaa ennen kuin entistä päästään eroon.

En edes muista mikä olisi viimeinen tavara minkä olisin ostanut.

Vierailija
9/9 |
22.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ei ole kyllä "kaikkea", mutta tuli täysstoppi haluta ostaa enää yhtään mitään kotiin tai itselle. Raivasin paljon tavaraa pois enkä ostanut vuoteen mitään kotiin tai itselle. Nyt on täytynyt uusia vaatteita, mutta koskaan ei oikein ole sellainen olo, että jotain materiaa tekisi mieli. Ostoksilla käyn vain pakosta.