Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua ahistaa Juhannus juhlapyhistä eniten :(

Vierailija
21.06.2012 |

15 vuotta vietettiin juhannus AINA mökillä, miehen suvun kesken. Syötiin hyvin, saunottiin pitkään, juteltiin anopin kanssa pihakeinussa maailman menosta, lapsilla oli aina ratkiriemukasta, yöllä sytytettiin kokko ja istuttiin järven rannalla kokkoa katsoen..valvottiin pitkään. Lapset nukahti niin exän kanssa aina pussailtiin vielä pitkään mökin kuistilla yms.

3 vuosi peräkkäin kun juhannuksena EI MITÄÄN TEKEMISTÄ. Perheet ovat innoissaan, laittava kuvia facebookkiin jo nyt kun niin on ihanaa ja mökillä ollaan ja fantsuu ja sitä ja tätä. Kukaan ei koskaan kutsu eronnutta ihmistä mihinkään.

Ja eronneiden ystävien kanssa lapsivapaajuhannuksetkin menee ristiin...

Mua ahistaa nykyään niin paljon nämä juhlapyhät - juhannus eniten ja joulukin on jo lähes yhtä paha :(

Tätäkö elämä tulee nyt sitten olemaan?

Vedän peiton korville ja katon telkkua (mistä ei mitään tule)sunnuntaihin saakka.

PLÄÄH.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

facebook kiinni, helpottaa heti.

Ajattele että juhannus on päivä siinä missä muutkin.

Tai laita itse itsellesi herkkuja ja jalkakylpy, vuokraa leffoja, nauti että ei tarvitse olla sääskien syötävänä työleirillä passaamassa anoppia ja katsomassa ukon juopettelia (se unohtuu fb-päivityksissä mainita)

2/15 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan selvä, että muistot tulvivat mieleen ja sitä tipahtaa siihen pohjattomaan Vertailun kuoppaan.

Nyt, kun kuitenkin erosta on jo vuosia, etkä enää elä varsinaista kriisivaihetta, voisit kysellä enemmän itseltäsi mistä todella pidät? Ikään kuin alkaa luoda omaa tapaasi viettää juhannus siten, että luovut vertailemasta muihin. Sinä olet juuri sinä. Vaikka muut olisivat sukuineen ja perheineen grillailemassa, sinä saatatkin nauttia vesiväreillä maalailusta, lempikappaleesi mukaan tanssimisesta, ristikoiden ratkomisesta, kaappien uudelleen järjestämisestä - pääasia että luot oman tilasi, tutustut omiin kiinnostuksenkohteisiisi, otat elämän siltä osin haltuun.

Voitko itse kutsua vieraita?

Tossa omassa avauksessan kysyinkin, onko kukaan menossa seurakuntansa kokolle/juhannusjuhliin. Voisitko sinä mennä sinne? Voisiko se olla sinun oma "kuulumisesi" ja porukkasi ja traditiosi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlia ei oikeastaan ole? Tai jos on niin ei ne ainakaan kovin juhlamielisiä ole.

T. yksi avioliitossa yksinäinen

Vierailija
4/15 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiseni isä kuoli tänään päivälleen yhdeksän vuotta sitten. Ei tästä nyt suurta juhlaa saa vaikka kuinka yrittäisi. Ensi vuosi on pahin. 10 vuotta tulee täyteen ja päivämäärät osuu samoille viikonpäiville...

Kyllä me pärjätään. Ihan kaikki me, eikö vain?

Vierailija
5/15 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuja tai lapsettomia pariskuntia, heistä ehkä saisi helpommin seuraa?

Ja pystyisikö ajattelutapaa muuttamaan, ettei ajattelekaan joulua ja juhannusta VAIN perhejuhlina? Ja esim. jouluna jos lapset ovat toisen vanhemman luona, niin mikä estää teitä viettämästä joulua lasten kanssa ennen tai jälkeen sen 24-26 päivä? Pystyisittekö luomaan jotain omia juhlaperinteitä, myös niihin kertoihin kun vietätte tällaisia pyhiä yksin (esim. lempileffoja ja ruokaa, monilla paikkakunnilla on juhannuksena julkisia kokkoja tms)?

Vierailija
6/15 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitetaan aina isolla?

Vierailija
7/15 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakenen juhlapyhiä töihin. Ei tarvi miettiä, mitä itseltä puuttuu.

Tottahan se on, ois se kivaa juhannus rakkaan kanssa mökillä, lapsilla mukavaa, ihania juhannuskokkoja, hyvää ruokaa.

Mutta kun ei oo rakasta. Ei oo mökkiä. Ei oo rahaa. Lasten on parempi viettää juhannus isovanhemmillaan, on edes jotakin enemmän siellä kuin täällä kotona kaaoksen keskellä, jota en jaksa siivota.

Mä vihaan juhlapyhiä. Joulu, pääsiäinen, juhannus, uusivuosi... Kaikki ne päivät pitäisi poistaa. Ei kukaan ole koskaan meitä kutsunut minnekään juhlapyhiksi. Mä en osaa edes laittaa jouluruokia, oon masentunut enkä jaksa edes yrittää opetella.

Tulis jo arki ja ne lapsilisät.

Vierailija
8/15 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/15 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia! <3

Vierailija
10/15 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään lohduttaa niin et ole yksin. Aion katsella telkkaria, ostin kaapin täyteen herkkuja, siivosin koko kämpän ja huomenna käyn mäkkärissä syömässä. Sunnuntaina meinasin lopetella pyhät käymällä elokuvissa. Ja sielläkin luonnollisesti yksin.

Vierailija
11/15 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta juhannus on aina ollut tylsä juhla. Meillä kotona oltiin vaan kotona ja se oli kuin mikä tahansa viikonloppu, päivää pidempi vain.

Kun nuorena menin töihin, ihmettelin, miksi työkaverit niin iloisina toivottelivat hyvää juhannusta. Mitä toivottamista tässä muka on? Kaupunki ja kotiseutu hiljenee. Joo, on kiva käydä kävelyllä, kun kuuntelee lintujen laulua ja on rauhallista. Luonto on vehreää. On tunnelmallista. Mutta siinä se onkin. Muuten on aika tylsää. Mitään ratkiriemukasta tämä ei tosiaan ole eikä ole koskaan ollutkaan. Ja tänä vuonna vielä tulee tuota futista telkusta koko ajan. :)

Juhannus on tosiaan tylsä juhla. Mutta onneksi sen varjolla saa sentään yhden vapaapäivän, ja jos haluaa olla rauhassa, niin juhannuksena saa olla todellakin todellakin todellakin rauhassa.

Vierailija
12/15 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit mökkeilee perheen voimin.

Minä hoidan kavereiden kissaa ja juon lonkeroa.

Mikäpä tässä ollessa.

Vierailija
13/15 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlapyhät on hirmuisia. Mikä v....un juhannus? Joulu samanlainen hapatus. Miksi nämä ovat palkallisia vapaita, protestoin! Onneksi tulee futista tv.stä.

Vierailija
14/15 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta elämästä pitää tehdä ITSE mielekästä!:) voimia kaikille yksinäisille.

Vierailija
15/15 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pyhistä voi nauttia ilman sitä perinteistä tekemistäkin mitä muut tekevät. Itse nautin ylimääräisestä vapaapäivästä, kerrankin on aikaa tehdä rauhassa niitä kotihommia mitä ei arkisin ehdi, kiva mennä lenkille kun on rauhallista. Eikä ilta tässä telkkaria katsoessa ole sen kummoisempi kuin muinakaan perjantaina.

Ap:llä on aika kullannut muistot, jos mies on ex niin ei kaikki varmaan niin kultaista ole ollut.