Mikä siellä Suomessa oikein mättää?
jatkuvasti tulee ikäviä uutisia. Ei täällä sellaista ole, ja ikinä ei takaisin Suomeen tulla. Liian paljon väkivaltaista porukkaa.
Terveisin Sveitsistä
Kommentit (93)
Täältä paljastuu miten ilkeitä, välinpitämättömiä ja omanapaisia ihmiset ovat.
Siis: täältä paljastuu miten ilkeitä, välinpitämättömiä ja omanapaisia naiset ovat.
asten päivähoito maksut on järkyttävän paljon 265e/kk ainakin Lahdessa on..
The typical cost of a full-time day nursery place is £177 a WEEK for a child younger than two. In some areas, such as inner London, it may cost a lot more than that. 177x4 =708, euroissa 875... Ja tuo esimerkki on alakanttiin!
Kaikkiko sulla alle 2v? ja taitaa palkatki olla vähän eriluokkaa ku suomessa. URPO!
Niin siis 1 lapsi x 4 VIIKKOmaksu = kuukausimaksu, hohhoi..
Mulla oli hyvä palkka ja silti palkasta meni yli kolme neljäsosaa päivähoitomaksuihin. Toisen lapsen synnyttyä ei ole enää kannattanut / voinut töissä käydä.
Mutta palatakseni alkuperäiseen aiheeseen: kaikenlaisia kamaluuksia tapahtuu muissakin maissa, mutta ehkä meille ulkosuomalaisille pahimmalta tuntuu kuitenkin nuo Suomessa, omassa kulttuurissa, tapahtuneet?
Älkääs nyt, Suomi on ihan hyvä maa. Eikö me just pärjätty jossain onnellisuustilastossa? Eihän nyt sovi muutaman perhemurhan takia koko kansan onnellisuutta mitata, vaikka kuinka traagisia ovatkin.
Ainoa iso miinus Suomessa mun mielestä on tietynlainen sosiaalisuuden ja yhteisöllisyyden puute. Me ollaan aika ujoa kansaa (netissä ei tarvi tietenkään ujostella :). Isot lähiyhteisöt: sukulaiset, naapurit, työkaverit, ystävät toisivat mielestäni onnea ja turvaa enemmän meille.
pelastaa suomen suoraviivaisilla selityksillään pahoille teoille.
Perustakaa av-mammat viinitila, Lisäksi kommuuni yhteisöllisyyttä vaalimaan. Siellä miehille isäryhmiä joissa voi purkaa pahaa oloaan ja tietenkin siellä on lapsiparkki ja aina joku ajokunnossa viemässä lapsen terveyskeskukseen.
Perustakaa av-mammat viinitila, Lisäksi kommuuni yhteisöllisyyttä vaalimaan. Siellä miehille isäryhmiä joissa voi purkaa pahaa oloaan ja tietenkin siellä on lapsiparkki ja aina joku ajokunnossa viemässä lapsen terveyskeskukseen.
mutta suomalaisten olisi hyvä oppia (miten, en tiedä) olemaan tekemisissä ympärillä asuvien ihmisten kanssa. Itse olen siinä mielessä etuoikeutettu, että meidän kylällä oikeasti naapurit ovat tekemisissä toistensa kanssa, tulin juuri naapurista kylästä. Mentiin siis vaan vauvan kanssa koputtamaan oveen, ja kysyttiin, saako tulla.
Jos ihmisillä olisi luontevaa kokoontua toistensa luo, tai vaikka johonkin kahvilaan tai kylä- tai asukastaloon, ihmiset olisivat paljon vähemmän yksinäisiä. Semmoisetkin, joilla on ongelmia sosiaalisuuden kanssa, menisivät siinä sivussa muiden mukana, kun kanssakäyminen perustuisi kokoontumiseen yhteen paikkaan, ei siihen, että soitellaan ja sovitaan kyläily.
Tällaista kanssakäymistä on ollut menneisyydessä, nyt se olisi hyvä löytää uudelleen. Ei se kaikkia ongelmia ratkaisisi, mutta jotain apua se voisi tuoda. Miten suomalaiset oppisivat tulemaan pois omalta pihalta, oman kodin suojasta muiden seuraan? Mulla ei oo vastausta kysymykseen, mutta sitä voi halutessaan miettiä.
Tässä maassa panostetaan nykyisin enemmän vieraiden valtioiden hoitoon kuin oman maan hyvinvointiin!
siitä kertoo mm. tämä kirjoitus. Kaikkeen pitäisi mukamas olla joku iso kone ratkaisuksi, kaikki muu on piipertämistä. Itse ei haluta tehdä mitään oman taikka yhteisen hyvän eteen, odotetaan vaan sitä Manun illallista. Että joku takoo Sammon, joka jauhaa rikkautta ja ruokaa. Siihen asti vaan syytellään muita ja naljaillaan.
Toki rakastan Suomea, ja mulla on kohtuuvahva suomalainen identiteetti, mutta Suomesta lähdettyäni on vaan tuntunut elo ja olo niiin paljon kevyemmältä. Joku ahdistus/itsekkyys/valitus ja erityisesti pahansuopuus meitä suomalaisia vitsaa... Ei muissa maissa asu täydellisen mukavia ihmisiä, ihan samoja heikkouksia ja vikoja, mutta joku kollektiivinen synkkyys ja pahanilkisyys on muuttanut Suomeen.
Pienenä esimerkkinä... Osaa muutkin nauraa toisten edesottamuksille ja mokille, mutta en missään muualla ole kohdannut sellaista syvää iloa ja riemua muiden pahojen (siis ihan todellisten) vastoinkäymisten johdosta. Se on kuvottavaa. Ja sellaiseen asenteeseen törmää Suomessa ja myös tällä palstalla aivan jatkuvasti. Eli kyllä, kyllä mättää ja pahasti.
kun minun mielestäni Suomessa ei mätä erityisesti mikään. Minulla on sosiaalisia ystäviä, naapuritkin enimmäkseen hyviä ja avuliaita tyyppejä. Ilmasto on huono, vaikka kasvaahan täällä tosiaan peruna suhteeellisen menestyksekkäästi.
kun minun mielestäni Suomessa ei mätä erityisesti mikään. Minulla on sosiaalisia ystäviä, naapuritkin enimmäkseen hyviä ja avuliaita tyyppejä.
Minusta Suomi on hyvä maa elää, saamme olla rauhassa täällä herran kukkarossa. Joka paikassa maailmassa on yksittäisiä mätäpaiseita, ei se tarkoita sitä, että kaikki ovat mielipuolia - eikä päättäjien ajatukset ole välttämättä samoja kuin kansalaisten.
Kasvihuoneessa meillä kasvaa viiniköynnös ja viikuna, ja pihassa on marjapuskia, mansikkaa, hedelmäpuita ja hernettä. En minä muuta tarvitse. Aurinko paistaa lähes ympäri vuorokauden ja ilma on ihana hengittää.
Onneksi tuollaiset ap:n kaltaiset isänmaataan halveksuvat on saatu suurimmaksi osaksi savustettua täältä ulos. Jättäkää vain Suomi niille suomalaisille, jotka rakastavat ja osaavat arvostaa kotimaataan.
ensinnäkin varmaan jo se että keskituloiset eli ne jotka saa sen verran palkkaa ettei mitään tukia tipu ovat todellisuudessa köhempiä kuin köyhät. Meidän perhe ainakin ja perheneuvolaan ei saa aikaa vaikka haluaisikin yms. Rikkaat ne täällä rikastuu. + ärsyttää jatkuva kylmyys. Ihmisillä on hirveet paineet kokoajan. Lasten päivähoito maksut on järkyttävän paljon 265e/kk ainakin Lahdessa on. Että keskituloisilla on varmaankin vaikeinta. Itse kuulun heihin ja täytyy sanoa, että kyllä vähän ahdistaa.
Sinulle suosittelisin matkoja sellaisiin maihin, joissa ihmisillä ei ole oikeasti mitään. Ei siis yhtään mitään. Voisit saada eri näkemyksen "köyhyydestäsi".
tiukka pakolais- ja siirtolaispolitiikka.
Hyvinvointivaltio takaisin pahoinvointivaltion sijaan.
Nyt ovat vanhukset, nuoret ja kaikki heitteillä. Vain mamuille riittää rahaa.
Sorri, nämä edeltävät viestit ovat juuri sitä, mikä Suomessa ahdistaa. Voi itku? Mikä teidän pipoa kiristää noin kovin?
kyräilevät ja valittavat toisistaan Suomessa. Siinä ero lähestulkoot kaikkiin maailman maihin.
Odotetaan suorituksia, lapsilta, työssäkäyviltä, taiteilijoilta, ihan kaikilta. Kytätään epäonnistumista ja tehdään siitä iso numero.
Lapsetkaan eivät enää säästy tältä kiitos neuvoloiden ja koulu"terveydenhuollon", etsitään vain vikoja suurennuslasien kanssa - tällaista meno on nykysuomessa.
En tiedä miksi muut eivät välttämättä ole.
löytyy monelta tontilta,siihen kun isket viiniköynnöksen niin 4 vuoden kuluttua saat todella maittavia rypäleitä!!Niistä voi myös tehdä mehumaijalla ihanaa mehua,nam..eikä sitä köynnöstä tarvi hoitaa mitenkä,nostat vaan pudonneet oksat aina ylös.Taimimaksaa 20-30 e
kun minun mielestäni Suomessa ei mätä erityisesti mikään. Minulla on sosiaalisia ystäviä, naapuritkin enimmäkseen hyviä ja avuliaita tyyppejä.
Minusta Suomi on hyvä maa elää, saamme olla rauhassa täällä herran kukkarossa. Joka paikassa maailmassa on yksittäisiä mätäpaiseita, ei se tarkoita sitä, että kaikki ovat mielipuolia - eikä päättäjien ajatukset ole välttämättä samoja kuin kansalaisten.
Kasvihuoneessa meillä kasvaa viiniköynnös ja viikuna, ja pihassa on marjapuskia, mansikkaa, hedelmäpuita ja hernettä. En minä muuta tarvitse. Aurinko paistaa lähes ympäri vuorokauden ja ilma on ihana hengittää.
Onneksi tuollaiset ap:n kaltaiset isänmaataan halveksuvat on saatu suurimmaksi osaksi savustettua täältä ulos. Jättäkää vain Suomi niille suomalaisille, jotka rakastavat ja osaavat arvostaa kotimaataan.
esitin nyt vain kritikkiä, koska Suomi on jo täälläkin mediassa väkivaltaisuutensa takia.
ap.
ovat n. 800-1300 e/kk lasta kohden.
Että siihen nähden se 260 e/kk vai mitä se nyt olikaan on halpa.