Jos olisit Tyrnävän tapauksen äiti, jaksaisitko elää?
Itse en jaksaisi, olisin varmasti tehnyt itsarin nopeasti.
Kommentit (18)
ja saivatko mitään vakuutuksesta siitä talosta? Sehän oli iso remontoitu talo, varmaan tosi arvokas... mutta maksaako vakuutus, kun on tuhopoltto?
Aika suuret tappiot on tulleet, jos ei maksa.
En tiedä kuinka vanha nainen on, lienee elämää vielä edessä, mut itsellä kun oon jo reippaasti 40+, niin tuskin kokisin mitään syytä olla täällä enää.
onhan niitäkin, joilla molemmat tai jopa 3 lasta on kuolleet jossain onnettomuudessa :(
yhtä vaikeaa se elämän jatkaminen heillekin olisi.
Mm. Maskussa joskus 10 vuotta sitten 3 pientä lasta kuoli kolarissa. Perheessä oli silloin myös vauva äidin kanssa kotona. Saivat sitten vielä toisen lapsen tämän hirveän kolarin jälkeen (lehdessä oli juttua). En tiedä mitä perheelle nykyisin kuuluu.
googlasin noita vanhoja onnettomuusjuttuja ja tuli tällainenkin vastaan :(
nainen menetti kolarissa miehensä ja 3 lastaan :(
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/suru-viiltaa-elaman-mittaisen-arve…
Mm. Maskussa joskus 10 vuotta sitten 3 pientä lasta kuoli kolarissa. Perheessä oli silloin myös vauva äidin kanssa kotona. Saivat sitten vielä toisen lapsen tämän hirveän kolarin jälkeen (lehdessä oli juttua). En tiedä mitä perheelle nykyisin kuuluu.
Mutta toisaalta onhan ihmisiä, jotka ovat olleet keskitysleireillä ja nähneet perheensä ja isovanhempiensa ja muiden sukulaisten joutuvan kaasukammioon, nähneet ihmisiä ammuttavan ympäriltään satunnaisesti vain huvin vuoksi, ja kaiken tämän jälkeen he ovat jatkaneet elämäänsä. Unissa tapahtumat varmaan kulkevat mukana läpi vuosikymmenten. Ehkä tämä tapaus on jollain tavalla samantyyppinen.
Alkuvuodet menevät sumussa mutta jossain vaiheessa – pitkän ajan kuluttua – sitä vaan elää ja tekee asioita ja ehkä pystyy jopa nauttimaan elämästään. Ihminen on kai sopeutuva eläin.
vielä joku päivä jatkamaan normaalia elämää, löytäisi hyvän puolison, saisi vielä lapsia, jos niin haluaa.
Ei voi toivoa muuta kuin hyvää hänelle!
En. Ei olisi mitään syytä jatkaa elämää, kun elämältä on kadonnut tarkoitus. En tahtoisi jäädä ja edes yrittää parantua, tiedän sen olevan liian tuskallista. Elämä itsessään ei ole minulle syy elää, enkä pelkää kuolemaa.
Ehken miettisin olisko tuohon taloon kannattanut
uhrata perheelämä?
vuosia ja taas vuosia, pikkuhiljaa elämästä voi löytää sisältöä, tarkoitusta ja arvoa. Toivon ko. äidille sydämesmtäni asti voimia löytää nämä kaikki.
SSamaa toivon kaikille perhesurmien omaisille ja läheisille.
Koen itse, että lasten menetykset ovat koko maamme menetyksiä.
Äiti on nuori (noin 30 v), kaunis ja suloinen. Hän on karismaattinen ja älykäs, vaikuttaa todella fiksulta ihmiseltä. Olen tavannut hänet ihan lähiaikoina.
Arvelisin, että hän menee eteenpäin jotain erilaista elämää, välimuotoa menneen ja tulevan kanssa. Iso pala kuihtuu persoonastakin pois kun tällaista tapahtuu. Ensin oikeusjuttu ja tuomio, sitten suru jatkuu eri tavalla.
Henkilökohtaisesti ajatellen minä olisin toivonut paholaisen myös kuolleen, mutta tämä äiti elää loppuikänsä miehen varjo yllään. Monet sanovat että miehelle rangaistus on eloonjääminen. Minä ajattelen että pahalle oikea seuraus olisi ollut kuolema jotta hän ei olisi elävä varjo niin monen elämässä.
Nämä ovat kovia sanoja, onneksi on tällaisia palstoja joissa voi sanoa mitä ajattelee. Näitähän ei puhuta yleensä ääneen. Sen verran Tyrnävän tapaus järkyttää, että ajattelen sitä yhä paljon. Eri tavalla nyt kun olen äidin tavannut, hänen olemuksena oli jotain sellaista mitä en osaa kuvailla mutta joka jäi mieleen ikuisesti.
Kukin meistä reagoi eri tavalla. Moni surmaisi itsensä mutta valtaosa ei. Ihmisellä on vahva tarve pitää itsensä hengissä. Äiti menetti ihan kaiken mitä hänellä oli. Tarkoitusta tälle ei ole, selitystä ei varmasti löydy lopullisesti koskaan eikä uusi elämä tuo uutta eikä helpotusta. Näin luulen. Mikään tuomio ei riitä. Siksi minusta olisi parempi että mies ei olisi selvinnyt hengissä.
ylläpidolle. Tässä ehdotetaan tunnetulle henkilölle itsemurhaa ratkaisuksi. Miettikää vähän mitä kirjoitatte tänne nettiin.
Ensimmäistä kertaa olen itkenyt moneen kertaan tällaista uutista, minulla on saman ikäinen mies, puoli- 2-ja 6 vuotiaat tytöt ja tämä osui ja upposi.
ylläpidolle. Tässä ehdotetaan tunnetulle henkilölle itsemurhaa ratkaisuksi. Miettikää vähän mitä kirjoitatte tänne nettiin.
Tässä vain pohditaan että miten itse mahtaisi reagoida. Kukaan ei ehdottele eikä edes vihjaile kenellekään mitään.
En kertaakaan ajatellut että aloitusviesti tarkoittaisi jotain tuollaista, ennen kuin sinä sen sanoit.
haluaa nähdä, että syyllinen saa kovat tuomiot ja joutuu maksamaan teostaan. Yllättävän pienet korvausvaatimukset jutussa minusta on. 60 000 euroa lasten menetyksestä. Eikö Suomessa voi saada sitten enempää, en tiedä. Vaikka eihän mikään raha korvaa sitä, mutta rangaistuksena...
muistamatta mitään ensimmäisistä vuosista jälkikäteen. En ymmärrä kuinka hän jaksaa oikeudenkäyntejä ja sitä että se hirviö perustelee itkemättä ja katumatta lasten polttamista elävältä.