Olenko kontrollifriikki? !
...kuten mieheni sanoo. En nyt laita tähän kuvausta itsestäni, koska kuvailisin itseäni luultavasti väärin vaan pyydän seuraavaa:
Laittaisitteko kuvausta millainen ihminen on mielestänne kontrollifriikki (vaimona, äitinä, ystänänä). Esimerkit olis hyviä!!
Kommentit (11)
ei... :-0 odottelen tässä sitä pommia! Lisää!
t. ap
miehen siivous ei kelpaa, miehen touhuaminen ei kelpaa, miehen tapa hoitaa lapsia tai lapsiin liittyviä asioita ei kelpaa
Pidätkö itse itseäsi perfektionistina, haluat tehdä asiat mahdollisimman hyvin?
Tero
Tero
hmm en pidä itseäni perfektionistina... teen monet asiat aika huolimattomasti, varsinkin kotona. siivous on vähän roskat maton alle meininkiä. duunissa yritän tehdä tosi hyvin, joskus onnistuu hyvin, joskus ei (joskus teen tarkoituksella vähemmän ja koitan onneani). harrastuksissa oon jotenkin lusmu enkä oikein edisty ollenkaan yhtä hyvin kuin monet kaverit. mokailen jatkuvasti kaikkea. äitinä mulla on jotenkin suuret vaatimukset itseäni kohtaan joissa epäonnistun ihan koko ajan (mun ei pitäis antaa lapsille epäterveellistä ruokaa, en saisi huutaa lapsille, mun pitäis jaksaa leikkiä niiden kanssa leikkejä...)
Tero
hmm en pidä itseäni perfektionistina... teen monet asiat aika huolimattomasti, varsinkin kotona. siivous on vähän roskat maton alle meininkiä. duunissa yritän tehdä tosi hyvin, joskus onnistuu hyvin, joskus ei (joskus teen tarkoituksella vähemmän ja koitan onneani). harrastuksissa oon jotenkin lusmu enkä oikein edisty ollenkaan yhtä hyvin kuin monet kaverit. mokailen jatkuvasti kaikkea. äitinä mulla on jotenkin suuret vaatimukset itseäni kohtaan joissa epäonnistun ihan koko ajan (mun ei pitäis antaa lapsille epäterveellistä ruokaa, en saisi huutaa lapsille, mun pitäis jaksaa leikkiä niiden kanssa leikkejä...)
sinuun, niin en mä oikein osaa sua perinteisenä kontrollifriikkinä pitää. Tietenkin sun perhe saattaa pitää sun jotain muutakin ominaisuutta sellaisena, pitääkö sun tarkkaan tietää muiden menot ja tekemiset, missä kukin on milloinkin?
Tero
pitääkö sun tarkkaan tietää muiden menot ja tekemiset, missä kukin on milloinkin?
Tero
en tiedä missä mies on parhaillaan, jonnekin baariin lähti, en tiedä mihin baariin ja kenen kaverin kanssa... ;-) vähän hassulta se joskus tuntuu mut kaikkeen tottuu. siitä en oikein tykkää jos mies lähtee lasten kanssa jonnekin "ulos" tai "asioille" eikä kerro mihin menevät ja milloin suunnilleen tulevat takaisin, tuntuu oudolta (tietty jos oon vaik ite duunissa niin eri asia mut jos ollaan kaikki kotona ja päättävät lähteä jonnekin. yhdessä jos kaikki lähdetään niin spontaanius on tosi ok kun lapset ei mitään vaippaikäisiä ole et pitäis pulloja tai purkkiruokia pakata mukaan.
pitääkö sun tarkkaan tietää muiden menot ja tekemiset, missä kukin on milloinkin?
Tero
en tiedä missä mies on parhaillaan, jonnekin baariin lähti, en tiedä mihin baariin ja kenen kaverin kanssa... ;-) vähän hassulta se joskus tuntuu mut kaikkeen tottuu. siitä en oikein tykkää jos mies lähtee lasten kanssa jonnekin "ulos" tai "asioille" eikä kerro mihin menevät ja milloin suunnilleen tulevat takaisin, tuntuu oudolta (tietty jos oon vaik ite duunissa niin eri asia mut jos ollaan kaikki kotona ja päättävät lähteä jonnekin. yhdessä jos kaikki lähdetään niin spontaanius on tosi ok kun lapset ei mitään vaippaikäisiä ole et pitäis pulloja tai purkkiruokia pakata mukaan.
-ap
- lasten on mentävä JOKA ilta samalla kellonlyömällä nukkumaan, ja joka ilta on tehtävä samat pesut ja rutiinit poikkeuksetta
- kaikki on suunniteltava aina etukäteen, esim. lomareissut
- vaimo päättää miten mies pukeutuu
- vaimo päättää talon ulkomaalin värin, koko sisustuksen, kaikki lasten hankinnat
- vaimo ahdistuu suunnattomasti jos näissä edellämainituissa joudutaan joustamaan
ja suunnitella muidenkin kalenterit. Tämä ei vielä riitä, vaan asioiden on tapahduttava juuri oikealla tavalla ja oikealla kellonlyömällä. Mitään muiden oma-aloitteisuutta tai sooloilua ei sallita, vaan saadaan raivokohtaus. Lisäksi sopisi olla vähän marttyyri, joka valittaa kun joutuu kaiken yksin tekemään.
tarkistelee koko ajan jotain
aina huolissaan omaisuudestaan
t. ei ap