Miksi ihmiset ovat köyhiä? Miksi ette mene töihin? Mitä järkee täällä ruikuttaa?
Kommentit (9)
Olen hyvinkoulutettu, mutta työpaikkani on suorastaan pyllystä provikkapalkallaan..
Monet tuet pienenee ja jos on paska palkka, niin pahimmassa ta-
pauksessa jää vähemmän käteen.
oli määräytynyt opintotukeni mukaan. Kun pysytin menemään takaisin töihin sain vain 2kk sopimuksen, enkä ole löytänyt vielä uutta työtä vaikka olen hakenut kk sisällä noin viittäkymmentä paikkaa. Siivoustyötä saattaisin saada nopeammin mutta en pysty tekemään sitä pahan allergiani takia.
kas kun mulla on osapäivätyö, surkea palkka ja lapsetkin päivähoidossa, niin ei sitä rahaa jää käteen kovin paljon enempää kuin kotihoidontuestakaan. mutta enpä oon siitä täällä ruikuttanut kylläkään.
enkä laittanut lastani 9 kk iässä hoitoon, kun äitiysloma loppui, vaan ajattelin odottaa, kunnes lapsi n. 1,5 v. Kotihoidontuki yhdistettynä akateemisella matalapalkka-alalla työskentelevän miehen tuloihin sekä asuntolainaan on huono yhtälö. Kohta kyllä menenkin töihin. En tosin ole kertaakaan täällä rahanpuutetta ruikuttanut.
Riippuu valinnoista. Mulla on palkka 2700/kk. Mutta haluan asua omakotitalossa ja ajella upouudella autolla. Joten lainanlyhennyksiin kuluu iso osa palkasta. Mutta mä en kyllä ruikuta, vaikka muuten pitää elää aika nuukasti.
jääkö esim. hoitovapaalle vai laittaako vauvan hoitoon heti äitiysvapaan jälkeen. Minä ainakaan en halua niin pientä vielä hoitoon laittaa.
sillä ei ole mitään merkitystä ja sitä ei kyllä lausukkaan muuta kuin ne jotka eivät ole ajantasalla ja jolla ei luultavasti ole televisiota tai eivät ainakaan katsele sitä.
Minä olen ihminen enkä ole köyhä enkä ruikuta:)