Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaa rehellisesti. Vaatisitko lakiosaasi

Vierailija
20.06.2012 |

vanhempien perintöön jos he olisivat testamentanneet koko omaisuuden heitä hoitaneelle sisarukselle ja itse et olisi tehnyt mitään heidän eteensä. (käynyt kylässä, kuljettanut lääkäriin, kauppaan, apteekkiin, hoitanut asioita tms.)

Omaisuus miljoona euroa josta siis sinun lakiosasi olisi 250 000 jos sen vaatisit itsellesi.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vainaja on toivonut sen menevän. Tässä ei ole kyse siitä mitä mieltä perinnön saaja on vaan siitä mitä mieltä vainaja oli.

Vainaja siis on testamentannut koko perinnön yhdelle henkilölle joka näillä näkymin saa sen jos veljensä ei hae osaansa (ajoissa.)

Vierailija
22/52 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovathan ne minut tähän maailmaan tehneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman vinksahtaneelta vaikuttaa tuollainen toiminta, joten ehkä vanhemmissakin on ollut syytä, kun yksi vain hoitaa.

Vierailija
24/52 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakiosasta kieltäytyjän osuus ei todellakaan mene kieltäytyjän perillisille!!!

Vierailija
25/52 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta sisaruksen saama "ylimääräinen" 250 000 on aika hyvä korvaus hoitamisesta.

Vierailija
26/52 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvattaneet kunnolla, maksaneet autot ja asunnot kun lapset lähtivät kotoa.

Molemmille sanottiin että rahat tullaan testamenttaamaan sille joka käy heidän luonaan. Veljeä ei näkynyt koskaan.

Vierailija
27/52 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta sisaruksen saama "ylimääräinen" 250 000 on aika hyvä korvaus hoitamisesta.

sinusta tai sinun rahoista (jos olisit sisarus) vaan tässä on kyse vainajan rahoista, HÄNESTÄ HÄNEN RAHANSA kuuluvat sille kenelle hän testamenttasi rahat.

Vierailija
28/52 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kaukaisen sukulaisen kuolinpesän osakas, mutta perunkirjoitukseen en päässyt paikalle. Vai kuuluuko itse olla aktiivinen asian suhteen, että mahdollisen osuuden saa itselleen? Muihin sukulaisiinkaan en juuri ole yhteydessä ollut (erolapsi).

Vierailija
29/52 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkynyt. Eikä sisarusten lapsuus ole yleensä ihan samanlainen, et voi tietää, mitä veljen lapsuudessa on oikeasti tapahtunut.

Joka tapauksessa veljellä on lakiosaan oikeus, ja aika moni sen oikeuden käyttäisi. 250 000 euroa palkkaa vanhusten kaupassakäynnistä on ihan iso summa sekin, ei siitä kannata katkeroitua.

Vierailija
30/52 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

milli on niin iso summa. Toki jos kaikki olisi kiinni esim maatilassa yms. saattaisin harkita toistakin vaihtoehtoa.

Vierailija
31/52 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintö ei ole palkka.

Vierailija
32/52 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset viralliset ja epäviralliset palkkiot toisen hoitamisesta pitää huolehtia jo ihmisten eläessä. Perintö on sitten asia erikseen.

Vierailija
33/52 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajamarttyyria.

Vierailija
34/52 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinusta tai sinun rahoista (jos olisit sisarus) vaan tässä on kyse vainajan rahoista, HÄNESTÄ HÄNEN RAHANSA kuuluvat sille kenelle hän testamenttasi rahat.

vanhempien oikuilta, ja se on katsottu tarpeelliseksi. Eli ei voi määrätä testamentillaan niin, että yksi joutuu perinnöttömäksi.

Vierailija
35/52 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla ei olisi lapsia, niin en vaatisi lakiosaani.

Jos taas minulla olisi lapsia, niin vaatisin lakiosani ja siirtäisin omaisuuteni vähin erin lapsilleni. Lapseni eivät ole tehneet mitään väärää, jos minä olen ollut moukka. Vaikea kyllä kuvitella syytä, että miksi en olisi omia vanhempiani auttanut, paitsi tietty, jos itse olisin niin huonossa kunnossa etten siihen pystyisi tai olisin toisessa maassa tms.

Vierailija
36/52 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin sisarukselta voisinko saada puolet lakiosasta.

Itse asun ulkomailla ja vanhemmat ja sisko Suomessa, eli periaatteessa voisi mennä niin että sisko hoitaisi vanhempien hoitamisen aika lailla yksin. Tosin yrittäisin auttaa mahdollisuuksien mukaan, tietty Suomesa käydessä ja jos olisi jotain mitä voisin hoitaa eätnä ulkomailta (esim. yhteydenpitoa viranomaisiin, osallistumista kustannuksiin ja päätöksentekoon).

Vierailija
37/52 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussa muuten on vastaavanlainen tapaus. Yksi sisaruksista hoiti vanhukset, oli itse eläkkeellä ja asui ihan lähellä. Muut sisarukset vielä työelämässä ja asuivat satojen kilometrien päässä. Vanhusten mielestä kaikki perintö kuului hoitaneelle sisarukselle. No sehän oli ihan värin koska ei muilla ollut mitään edellytyksiä välimatkan ja työn takia hoitaa vanhuksia. Tiedän että vaativat lakiosansa mikä oli ihan oikein.

Vierailija
38/52 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vaatisin, enkä kyllä sisarenakaan vaatisi veljeä lakiosastaan luopumaan. Eikö nyt 750 000 € ole ihan sellainen summa josta pitäisi jo tulla hyvälle mielelle?

Vierailija
39/52 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitotyötä saa tehdä aika pirun pitkään, että se olisi miljoonan arvoista.

Vierailija
40/52 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempien perintöön jos he olisivat testamentanneet koko omaisuuden heitä hoitaneelle sisarukselle ja itse et olisi tehnyt mitään heidän eteensä. (käynyt kylässä, kuljettanut lääkäriin, kauppaan, apteekkiin, hoitanut asioita tms.)

Omaisuus miljoona euroa josta siis sinun lakiosasi olisi 250 000 jos sen vaatisit itsellesi.

miettiä vaativani.

eli missään nimessä en vaatisi !!!

miksi en olisi käynyt ? miksi en olisi auttanut??

täysin vieras ajatuskin minulle, käyn vanhempieni luona viikottain useamman kerran ja soittelemme päivittäin

en ymmärä miksi joku lapsi hylkää vanhempansa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi