Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaa rehellisesti. Vaatisitko lakiosaasi

Vierailija
20.06.2012 |

vanhempien perintöön jos he olisivat testamentanneet koko omaisuuden heitä hoitaneelle sisarukselle ja itse et olisi tehnyt mitään heidän eteensä. (käynyt kylässä, kuljettanut lääkäriin, kauppaan, apteekkiin, hoitanut asioita tms.)

Omaisuus miljoona euroa josta siis sinun lakiosasi olisi 250 000 jos sen vaatisit itsellesi.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietämättä niiden summaa. Joten luultavasti kyllä kieltäytyisin.

Vierailija
42/52 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä vaatisin 250 000 on paljon rahaa ja jos kerran siihen on oikeutettu, niin miksi sitten sen jättäisi ottamatta. Varsinkin kun se menisi henkilölle jolle on tulossa jo muutenkin 750 000? Tai ehkä sitten en vaatisi jos oisin rikas jo entuudestaankin ja en tarvitsisi, mutta nyt oon köyhä ja 250 000 ois paljon mulle.

Vierailija
44/52 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaatisin. Se on minun oikeuteni rintaperillisenä. Ja hyvä muistaa, että jos ei itse tarvitse sitä rahaa, niin omille lapsille siitä voi olla aikuisuuden kynnyksellä hyötyä.

Vierailija
45/52 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen muuten tietää, etteivät ne vanhemmat ole tuota lakiosaa tajunneet ottaa huomioon? Jos testamenttaavat kaikki ja tarkoittavat sillä lakiosan ulkopuolelle jäävää osaa, kun tietävät ettei lakiosaa voi muille testamentata muutenkaan?

Vierailija
46/52 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näin köyhänä helppo sanoa, että en vaatisi. Jos tosielämässä olisi tämmöisestä kyse, niin paha sanoa juuta taikka jaata. Äidiltäni on joskus tulossa n.60 000e edestä maata perinnöksi. Paikka on syrjässä ja äidin vanha sukutila. En ole koskaan käynyt siellä, mutta sisarukseni on. Kun äidistäni aika jättää, niin jättäydyn suosiolla tuosta maapalasta pois. Se ei hyödytä minua mitenkään, enkä ole siihen maahan mitenkään henkisestikään sidoksissa. Eli ainakin 10 000e olen valmis luopumaan, vaikka kukaan ei äitiämme hoidakkaan.

Vierailija
47/52 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. En kyllä tosiaan tajua kuka vanhempi voi vihata lastaan niin paljon että haluaisi tehdä viimeisenä tekonaan jotain tuollaista.

Vierailija
48/52 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ VAATISIN.

Vierailija
49/52 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2012 klo 21:48"]

Tuleeko tuosta lakiosasta jonkinlainen tiedonanto perunkirjoituksen jälkeen?

Itse olen kaukaisen sukulaisen kuolinpesän osakas, mutta perunkirjoitukseen en päässyt paikalle. Vai kuuluuko itse olla aktiivinen asian suhteen, että mahdollisen osuuden saa itselleen? Muihin sukulaisiinkaan en juuri ole yhteydessä ollut (erolapsi).

[/quote]

Ei sulla ole mitään lakiosuutta kaukaisen sukulaisen perintöön. Lakiosuus on vain rintaperillisillä eli vainajan lapsilla.

Vierailija
50/52 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai vaatisin. Olen tehnyt osani siinä missä kaksi muutakin. 

Vierailija
51/52 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kilpailuttavat" lapsensa ja siten ajavat heidät erilleen ja vaikuttavat veljesten väleihin, niin kyllä se kertoo sen että näillä vanhemmilla on itsellään varsin sairas mieli.

Voi vain kuvitella, millaisia tuollaiset vanhemmat ovat olleet kasvattajina ja vanhempina.

Vierailija
52/52 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi