Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ihan kamalassa tilanteessa :(

Vierailija
20.06.2012 |

Oma tyttäreni on viimeisillään raskaana.

Olin muutama päivä sitten viettämässä iltaa kaverieni kanssa, kun samassa baarissa näin tutun näköisen miehen.

Mies oli tyttäreni kumppani.

Miehen seurassa oli tuntematon nainen (olivat siis kaksistaan) ja heillä vaikutti olevan erittäin läheiset välit. Suutelivat, halailivat ja lähtivät samalla taksilla pois. Koko illan aikana mies ei huomannut minua.

Olen tästä ihan raivoissani, tyttäreni on viimeisillään raskaana, ja mies pettää hänen selkänsä takana!

Kysyin tytöltäni, että missä hänen miehensä oli perjantai-iltana, ja tyttöni vastasi että oli jäänyt ylitöihin. Kaiken lisäksi mies siis valehteli!

Nyt en tiedä pitäiskö tästä kertoa tytölleni vai ei. Hän on raskaaana, laskettu aika on parin viikon päästä, joten pelkään että hän sairastuu masennukseen tai saa jonkun romahduksen jos kerron.

Hän on suunnitellut tämän "unelmiensa" miehen kanssa häitä, ja ovat molemmat innoissaan uudesta perheenjäsenestä... Jos tyttäreni saisi tietää, hän tippuisi kovaa ja korkealta.

Tekis mieli mennä mottaamaan sitä saamarin miestä ja kunnolla!

Mitä te tässä tilanteessa oikein tekisitte?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin miehelle mitä näin, ja miten sen näkemäni koen. Kaiken sen pettymyksen tyttären puolesta, ja miten tiedät miehen nyt elävän nyt petollista elämää. Velvoittaisin häntä ottamaan tilanteesta vastuuta, ja jollakin keinoin huolehtivan, että mies kertoo itse.

Jostakin syystä niin osui, että olit paikalla ja näit. Hyvässä lykyssä kerta oli miehelle ensimmäinen ja säikähtää jäätyään kiinni.

Tiedän senkin, että tyttäresi kokee myös sinut petturiksi, jos käy niin, jos asia paljastuu vasta myöhemmin ja olet ollut tietoinen, muttet kertonut (ja jos mieskään ei nyt kerro). Silloin olet itsekin petturimiehen "rikoskumppani". Ja niin silloinkin, jos sinä asian kerrot. Viestinviejälle käy kehnosti. Mies kertokoon, ottakoon vastuun teostaan.

Tyttäresi tukena olet sittten kun hän sitä tarvitsee.

Vierailija
22/30 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä mies on töissä? Miten voit sinne vaan rynnätä ap. keskustelemaan?

Jos mulla olis tuollainen tilanne kuin sulla, niin ehkäpä soittaisin sinne työpaikalle sen sijaan, että menisin sinne, ellei sitten ole joku yksityisyrittäjä tms.

Onko mies suomalainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt, kun on salannut asian jo useamman päivän tekemättä mitään... ja suuttuu tietty sille miehellekin.

Olisitpa ap heti perjantaina siellä baarissa käynyt juttelemassa ihan asiallisesti, etkä jäänyt stalkkaamaan. Niin kait suurin osa olis toiminut, ja olisit ehkä voinut pelastaa vielä paljon. Nyt sallit tämän miehen teot.

Vierailija
24/30 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Soittaisin johonkin kriisipuhelimeen pohtiakseni asiaa monelta kantilta yhdessä jonkun oikean asiantuntijan kanssa. En luottaisi keskustelupalstan kyynisiin, tuomitseviin ja kostonhaluisiin, yksisilmäisiin kommentteihin.

2. On vauvan ja äidin etu, että äiti on parhaassa mahdollisessa psyykkisessä kunnossa synnytyksen aikana ja välittömästi sen jälkeen. Pahimmassa tapauksessa pettämisestä puhuminen tyttärelle nyt voi aiheuttaa psyykkisen reaktion, josta voi seurata että synnytyksessä menee jotain pieleen. Vauvan syntymä on monelle äidille niitä elämän onnellisimpia, ainutlaatuisempia hetkiä. Pettäminen on vakava rike, muttei niin vakava etteikö sitä tässä tilanteessa ehtisi pohtia aavistuksen myöhemminkin.

3. Kun synnytyksestä on kulunut 1-2 viikkoa ja äiti ja lapsi voivat hyvin ja ovat päässeet kotiin, keskustelisin ensin huolellisesti miehen kanssa kahden kesken. Etenkin on tärkeää saada puristettua ulos miehen versio tapahtuneesta esittämällä kysymyksiä, mahdollisimman asiallisesti. Onko kaikki ollut sitä miltä on näyttänyt, vai mistä todella on ollut kysymys. Ensin tutkisin ja vasta sitten hutkisin. Tässä tilanteessa en itse tahtoisi sortua kuvittelemaan mitään, koska sekin voisi loukata kaikkia osapuolia. Ei niin, että alettaisiin suoraa jotakuta syyttämään ja solvaamaan. Mies on saatava ymmärtämään, että rehellisyys ja asian tunnustaminen kannattaa ja että se mitä hän on tehnyt, on ollut väärin. Hänelle on annettava mahdollisuus korjata tilanne.

4. Sitten keskustelisin vielä uudemman kerran jonkin asiantuntijan kanssa tilanteesta. Ellei asiantuntijan kanssa syntyisi parempaa ideaa, sopisin yhdessä miehen kanssa miten asiasta kerrotaan tyttärelle. Pääasia kuitenkin että tytär saa tietää asioista niin kuin ne ovat. Asia on hyvä selvittää, ennen kuin lapsi kastetaan ja kummeja valitaan, jne.

---

Miehen käytös on moraalitonta, mutta on silti otettava huomioon, että kaikki tekevät virheitä, etenkin nuorempina ja ajattelemattomina. Esimerkiksi, jos miehellä ei ole ollut seksiä raskauden aikana, se on saattanut ajaa hänet syrjäteille. Jos miehellä on esimerkiksi seksiaddiktio, hän voisi hyvinkin tarvita siihen hoitoa, mikä parantaisi hänen ja tyttäresikin elämänlaatua. Tilanne voi miehen näkökulmastaan muuttua ratkaisevasti, jos sukupuolielämä voi alkaa uudestaan raskauden jälkeen.

Kaikesta huolimatta, lapsen syntymä on todennäköisesti melko tärkeä asia myös isälle. Siitä hän voi saada kokemuksen, joka johtaa siihen että silmät avautuvat ja tavat voivat muuttua. Myös miehen salaisella naisseuralaisella saattaa olla omatuntoa tallella siten, että haluaakin jättää miehen rauhaan. Voi olla, ettei kyseinen naisseuralainen edes tiedä tyttärestäsi ja odotettavissa olevasta perhetapahtumasta.

On siksi myös hyvä varautua erilaisiin skenaarioihin, kuten siihenkin, että kun mies jää kiinni, hän parantaa tapansa, ja liitto tyttäresi kanssa jatkuu syrjähypystä huolimatta. Jos miehen katumus on aitoa ja rehellistä, silloin on sinun ja tyttärenkin helpompi antaa anteeksi ja mahdollisen eronkin voi välttää.

Vierailija
25/30 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraan mieheen ja kuuntelisin mitä tällä sanottavana. pyydät miestä itse kertomaan pettämisestä tyttärellesi tai sinä teet sen muutoin. tyttäresi ei ikinä anna sinulle anteeksi jos olet hänen miehensä touhut salannut. parempi että selviää nyt kuin myöhemmin, jos jatkaa. muutoin et puutu tilanteeseen kuin olet tyttäresi tukena, mutta tämä päätös hänen tehtävä itse kuhan kuulee faktat

Jos et kerro, olet mennyt miehen puolelle tytärtä vastaan. Paras olisi, jos mies kertoisi itse.

Vierailija
26/30 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa paskasakkia olette kaikki.

Vierailija
27/30 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin osaat hillitä itsesi, kun nyt on jo keskiviikko ja vielä vasta ihmettelet, mitä teet...

Etkö muka tosiaan ole soittanut tälle miehelle ja kurmoottanut yhtään?? Ja vielä salaat asian tyttäreltäsikin?

Kyllä olisi pitänyt olla kännykällä kirjoittamassa av:lle heti paikanpäällä!

Vierailija
28/30 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis jäänyt PASKA rysän päältä kiinni!

Ihan sama, et voi enää asialle mitään.

Mutta JUMALAUTA ota nainen puhelin käteen ja juttele tyttäresi kanssa, hänellä on oikeus tietää.

Vierailija
29/30 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks ne vasta suunnitelleet naimisiinmenoa?

Hyvä yritys kuitenkin. Kukaan anoppi vaan ei kattelis tollasta koko iltaa vaan kävis äijän kurkkuun kiinni.

miksi ihmeessä muuten ap just nyt päättäisi, että HUOMENNA hän menee sen miehen työpaikalle? Miksi ei muka soittaisi sille juuri nyt, heti.

niin hänhän on perheensä kanssa kotona (ainakin pitäisi olla). Siinä minä puhelimessa selitän, että "mene kertomaan vaimollesi" samalla kun tyttöni kuuntelee vieressä...

-Ap-

Vierailija
30/30 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka oletkin. En ole ap,mutta sanoisin, että annoit parhaat ja järkevimmät neuvot. Tyttären elämän kenties tärkeintä tapahtumaan on nyt turha pilata, pettäminen on todella ikävää, mutta ei sen arvoista. Jos ja kun tyttärelle kerrotaan asiasta, niin hänellä on enemmän voimia käsitellä ja kestää tilanne, koska hänellä on joku, jota rakastaa vielä enemmän kuin petollista miestä -oma lapsi:) Ja tosiaan, voi tapahtua myös niin, että perhe tästä kriisistä selviää, ja tämä pettäminen jää ainutkertaiseksi.