Olen ikäistäni nuoremman näköinen, tässä todiste!
Kävin minulle uudella lääkärillä (alta viiskymppinen mies). Hän ei ollut ilmeisesti katsonut sotusta syntymävuottani, sillä hän kysyi anamneesia tehdessään, olenko opiskelija :)
Oon 35-vuotias!
Kommentit (71)
mitä väliä sillä on,näytätkö nuoremmalta vai et??
saat mun puolesta uskoa että olet nuoremman näköinen kuin olet,ei siinä mitään.
mutta että rehvastella sillä..ei ymmärrä.
ruveta keksimään kaikkia mahdollisia (ja mahdottomiakin) syitä, miksi ap:tä luultiin nuoremmaksi. Miksei voida uskoa, että ap varmaan näyttää ikäistään nuoremmalta. Ja kun se piristi ap:n päivää niin miksei hän olisi voinut jakaa asian täälläkin.
ruveta keksimään kaikkia mahdollisia (ja mahdottomiakin) syitä, miksi ap:tä luultiin nuoremmaksi. Miksei voida uskoa, että ap varmaan näyttää ikäistään nuoremmalta. Ja kun se piristi ap:n päivää niin miksei hän olisi voinut jakaa asian täälläkin.
itseltäni kysyttiin tuon ikäisenä aina Alkossa paperit.
on silti työterveyshuoltoa. Lääkäri ei voi olla tietämättä onko potilas työterveyshuollosta vai ei.
Voi käydä millä yksityisellä asemalla ja lääkärillä haluaa. Lääkäri ei tiedä mitään tästä vakuutuksesta, antaa laskun normaalisti. Kassalla vasta vilautetaan vak.korttia. T.41
sotua joka näkyy tietononeruudullaan.
Ja huvittavinta on tosiaan tää tekosyiden keksiminen. Oikeastiko olette sitä mieltä, että opiskelijalla on varaa mennä kalliille yksityislääkärille sellaisen vaivan kanssa, jota yleislääkäri edes ala hoitaa? Erikoislääkärin vastaanotot maksaa lähemmäs 100 euroa!
Ei kukaan lääkäri kirjoita anamneesia katsomatta sotua joka näkyy tietononeruudullaan.
Kyse oli vastaanoton alussa tehtävästä anamneesihaastattelusta, ei kirjoittamisesta. Tietenkin sitten diagnoosia kirjoittaessa lääkäri laittoi papereihin sotuni.
mutten silti hyväksy tuota 'todisteeksi' nuoresta ulkonäöstä. Mä olen 38 ja maanantaina kampaaja puhui mulle 'kun ikää joskus tulee se 30 ja yli.'
pääsee kirjaamaan mitään tietoja eli ikä oli kyllä tiedossa.
Lääkäri joutuu naputtelemaan sotu ennen kuin pääsee kirjaamaan mitään tietoja eli ikä oli kyllä tiedossa.
Tilanne oli tämä:
Olin juuri käynyt ilmoittautumassa ja ehdin kävellä lääkärin ovelle, kun hän jo kutsui minut nimellä sisään. Hänellä oli toki tietokone auki, koska eihän hän muuten olisi tiennyt kuka olen. Ruudulla varmasti näkyi myös sotuni, mutta itse hän ei sitä sinne ollut näpyttänyt, vaan sen tein minä itse varatessani aikaa kyseiselle lääkärille Internetin kautta.
Päästyäni vastaanottohuoneeseen, istuin alas ja lääkäri haastatteli minua selkä koko ajan tietokoneeseen päin. On toki mahdollista, että hän on kiinnittänyt huomiota syntymävuoteeni, mutta pidän todennäköisempänä, että hän katsoi ruudulta vain seuraavan potilaan nimen ennen kuin kutsui minut sisään. Kaikki kirjaaminen tapahtui vasta anamneesinoton ja tutkimusten jälkeen.
Olin tuolloin 43-vuotias.
Meikittä, sairaalan kaavuissa, tukka miten kuten.
Naislääkäri luuli minua kolmekolmoseksi. Kätilö pukkasi lääkäriä kylkeen, ja supisi: katso syntymäaika.
Lääkäri, kun rupesi kertomaan kolmannen raskauden vaaroista.
Olin otettu!
ole merkki siitä, että hän olisi pitänyt ap:ta ikäistään nuorempana. Moni 35-v. ja paljon tätä vanhempikin on opiskelija.
Luulin aloituksesta, että joku oli kysynyt ap:n henkilöpapereita, kun oli luullut ap:n olevan alle 18 v. tai 21 v.! Sitten ap olisi oikeasti ollut nuoren näköinen.
ja lasit jääneet kotiin? Mieheni on lääkäri ja niin käy aika usein. Lukulasit löytyy onneksi työpaikalta aina.
mennyt tietokoneellä näpyttämättä sotua. Vaikka ajanvarauksessa itse laittaa sotun on lääkärin itse myös naputettava se kun avaa jonkun tietoja.
Ja missä mennään lääkärin ovelle itse? Joka paikassa kyllä lääkäri kutsuu nimeltä potilasta.
Eihän se, että lääkäri ajettli ap:n olevan opiskelija,. ole merkki siitä, että hän olisi pitänyt ap:ta ikäistään nuorempana. Moni 35-v. ja paljon tätä vanhempikin on opiskelija.
Yleensä keski-ikäiset naiset on työelämässä. Alta kolmekymppiset on niitä opiskelijoita. Tätä tilastollista faktaa ei poista se seikka, että myös 80-vuotiaana voi opiskella.
kun olin synnyttämässä, että onko vauva esikoiseni! No, ei tosiaan ollut, vaan syntyvä lapsi oli neljäs, ja ikää oli silloin 37 v. :)
Olin tuolloin 43-vuotias.
Meikittä, sairaalan kaavuissa, tukka miten kuten.Naislääkäri luuli minua kolmekolmoseksi. Kätilö pukkasi lääkäriä kylkeen, ja supisi: katso syntymäaika.
Lääkäri, kun rupesi kertomaan kolmannen raskauden vaaroista.Olin otettu!
Eihän se, että lääkäri ajettli ap:n olevan opiskelija,. ole merkki siitä, että hän olisi pitänyt ap:ta ikäistään nuorempana. Moni 35-v. ja paljon tätä vanhempikin on opiskelija.
Yleensä keski-ikäiset naiset on työelämässä. Alta kolmekymppiset on niitä opiskelijoita. Tätä tilastollista faktaa ei poista se seikka, että myös 80-vuotiaana voi opiskella.
Olen hieman alle 40, ja papereita kysytään edelleen niin viini- kuin tupakkaostoksilla.