Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä vihaan mun lapsia :(

Vierailija
19.06.2012 |

...näinä iltoina. 5v ja 3v riehuu kaikki illat. Tänä iltana esim. 5v pyysi ensin pyyhkimään takapuolensa kakkaamisen jälkeen, sinne kun mentiin ei kelvannutkaan, toistettiin x2, kunnes meni hermo ja sanoin etä hoitaa itse homman, kun apu ei kelpaa, sen jälkee hn heilui paskaisen perseen kanssa 45min, eikä pyyhkinyt. Lopulta pienempi oli jo sängyssä, 5v vietiin pesulle, kello jo vaikka mitä. Sitten alkoi tappeu suihkusta ja missä sopii se kakkapylly pestä. Seuraavaksi tapeltiin saippuasta - ensin piti saada itse painaa se käsiin, mutta sitten ei voinutkaan ja tarvi apua. 22 asti menee joka ilta, että nukahtavat. Joka ilta. 3v leikkii sängyssä ja huutelee, mutta on iisimpi eikä tappele vastaan kaikista asioista isosisaruksensa tavoin.

Heräilevät vielä öisin, joten unet on katkonaisia. Mun työ on intensiivistä ja stressaavaa. Missään ei saa olla rauhassa. Mä olen niin loppu! Mä en jaksa.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapset noin yleisesti ottaen ovat vieraskoreita, joten ei voi rinnastaa vanhempien ja lasten taisteluja koulussa tai päiväkodissa käytäviin.

kun tuollaisia on 24 samassa huoneessa, ja ne täytyy saada hiljaisiksi, rauhallisiksi, omaksumaan uutta tietoa, harjoittelemaan sitä tehtävien parissa ja saamaan ne vielä tekemään kotonakin jotain. Opettajilla on tuo sama taistelu x 24 joka ikinen päivä. He ovat lomansa ansainneet, vai jaksaisiko ap taistella samat asiat 24 lapsen kanssa? Muuten monet opettajat ja lto:t jäävät vapaaehtoisesti lapsettomiksi, elleivät ole ehtineet tehdä lapsia ennen työelämään astumista. Miksiköhän, hmm...

Lisää kuria. Kun äiti sanoo jotain, niin tehdään. Lapsi ei milloinkaan määrää, miten tehdään.

Vierailija
22/44 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on laittaa lapset noin aikaisin nukkumaan, jos nukahtavat vasta klo22? Meillä aikaisista nukutuksista luovuttiin kun ei noita lapsia nukuta erkkikään,jos eivät ole väsyneitä. Pakkaat iltapalan reppuun ja viet lapset päiväkodin pihaan leikkimään. Tulette kotiin ja pesette hampaat jne. Sitten vaan unille riittävän myöhään.

Meidän 4v osaa myös kiristää vieteriä loputtomiin ja välillä raivoan. Yritän kuitenkin aina miettiä, miksi menee riehumiseksi. Eräänäkin päivänä suihkuun meno oli yhtä tappelua ja jälkeen päin tajusin, että lapsen jalassa on hiertymä, joka luultavasti kirvelee.

Löysääpä pipoa näin kesän kunniaksi ja tehkää yhdessä juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rajat ja niistä pidetään kiinni. Pylly pyyhitään vaikka väkisin eikä muksun anneta hillua niin kuin tellä annetaan.

Ei tarvitse montaa kertaa tiukasti toimia kun lapset tajuaa että heidän huonoa toimintaa ei hyväksytä.

Tiukka täytyy olla sellaissa asioissa jotka on vaan toimitettava, eli arkirutiinit.

Rutiinit antaa lapselle turvaa.

Olen kolmen lapsen äiti joten tiedän kasvatuksesta jotain.

Lasta ei suostutella tai maanitella "teetkö. tuletko, otatko" sanavalinnat on merkityksellisiä. Tule, tee, ota, asiat esitetään käskymuodossa ja lapselle ei anneta valinnan mahdollisuutta.

Tästä on kokemusta meiltä ja naapurista (heillä maanittelua ja elämä kuvaamasi kaltaista).

Aikuisella on oltava auktoriteetti ja johtajuus. Nykyisin roolit ovat monessa perheessä keikahtaneet päälaelleen.

On tehty tutkimuksia ja tuloksena mm. lapset tekee isoja päätöksiä perheissä, lomapäätöksiä, auton väriä yms. Pienet menee sekaisin ja hämilleen liiasta vallasta. Näistä tulee ne kouluhäiriköt ym. yhteiskuntaan sopeutumattomat.

Näistäkö ne perhesurmat kehittyy. Tällaistako niiden perheiden elämä on ennen kun käämi palaa lopullisesti.

Ilmoitit jo otsikossa vihaavasi lapsiasi.

Ette jumalauta voi olla noin nössöjä että 5 v vie teitä kun litran mittaa ja 3 v perässä.

Ottakaa johto perheessä te aikuiset.

Kyllä me varmaan ollaan aika nössöjä sitten. Toivotaan nyt, ettei perhesurmiksi kehity sentään, hui kauhistus. Mä kyllä luulen, että perhesurmissa takana on jo mt-ongelmia ja aika paljon muutakin häikkää, kuin väsymystä pikkulapsiarkeen ja ajankäytön hallintaongelmia.

Oliko sulla vielä joku kehittävä idea antaa, miten pääsisin tästä eteenpäin? Ihan konkreettinen ehdotus?

Ap

Ei tuossa nyt mitään kovin uutta ollut. Usko tai älä, olen aika tiukka kasvattaja. Ja rutiinit meillä on ollut aina. En todellakaan hyväksy lapsilta tuollaista hillumista tai tottelemattomuutta. Sen takia tässä juuri kyselen kuinka saisin lisää voimia siihen, että toteutan tiettyä rangaistuskaavaa hermostumatta, vaikka lapset jatkaisi koko illan ränkytystä.

Se että toteaa, että pitää olla tiukka ja rutiinit on aika yleistä liiba laabaa. Kuten näet, minäkin olen sitä mieltä, että meillä on molempia ja silti ollaan kusessa.

Ap

Vierailija
24/44 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paljonko vietät aikaa lapsien kanssa.

Pahimmillaan huomionhaku on tuota että lapsi tekee sen negatiivisena. Jos iltaohjelmaan voisi lisätä jotain yhteistä tekemistä?

Saako lapset auttaa kotitöitä ja näistä kehutaan?

Mitään järkeä siinä ei ole että iltatoimet alkaa klo 7 jos nukahtaminen tapahtuu 3 tuntia myöhemmin.

Vierailija
25/44 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma 5-vuotiaani on siivosti kotona mutta päiväkodissa hän muuttuu apinaksi: yrittää pissata lavuaariin, sotkee ruokapöydässä, höpöttää tyhmyyksiä. Kaiken tämän tekee, koska kuria ei uskalleta pitää ja tädit tykkäävät KESKUSTELLA kaikesta. Ensin sätin poikaa, mutta sitten tajusin että tätien voimattomuuden vuoksi paikka on kuin eläintarha, olkoot. Joka kerta kun valittelevat esim. maitolasin kaatumista (tahalleen kaadettu), totean ihmeissäni että "jaa, ei se meillä kotona sotke tippaakaan".

Minä kyllä uskallan pitää kuria, joten kyse ei ole siitä.

Jos poika kaataa maitolasin tahallaan kotona, mitä teet? Siis tietysti eritavoin kuin pk:ssa.

Ap

Vierailija
26/44 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sille isommalle voisi vähän jo löysätä.

Meillä on lapsissa ikäeroa myös pari vuotta, ja heistä vanhempi on isomman säännöillä 5- vuotiaana ja taaperolla on ne pienemmän.

Testatkaa onnistuuko arki jos isompi lapsi saa vähän valvoa pidempään.

42

Vierailija
27/44 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paljonko vietät aikaa lapsien kanssa.

Pahimmillaan huomionhaku on tuota että lapsi tekee sen negatiivisena. Jos iltaohjelmaan voisi lisätä jotain yhteistä tekemistä?

Saako lapset auttaa kotitöitä ja näistä kehutaan?

Mitään järkeä siinä ei ole että iltatoimet alkaa klo 7 jos nukahtaminen tapahtuu 3 tuntia myöhemmin.

Me kokeiltiin tuota nukkuaanlaittoa myöhemmin. Se venytti iltaa entisestään. Voisihan sitä uudelleen kokeilla.

Käytöksessä voi hyvinkin olla huomionhakua. Vietän aikaa lasten kanssa valitettavan vähän :( Työnkuvani muuttui puoli vutta sitten. Olen aiempaa vähemmän kotona ja stressaantumeenpi. En ole jaksanut kotona olla niin läsnä kuin pitäisi. Olen koittanut pyhittää sen 15min aina kotiintultua lapsille päivän kuulumisiin, mutta se ei riitä.

AP

Vierailija
28/44 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulle tuli tuosta myöhään nukkumaan menemisestä mieleen, että nukkuvatko lapset vielä päiväunia ? Tarhassa, kotona? Voisiko ne jättää pois/ lyhentää. Entä moneltä heräävät?

Vierailija
29/44 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt mietin asiaa, olisi seuraavista asioista hyötyä:

- Säännöllistä keskustelua miehen kanssa, kuinka homma toimii ja mitä pitää tehdä paremmin

- Lelulaatikko jäähyleluille

- Yhteistä tekemistä iltoihin

- Lapset enemmän mukaan kotihommiin

- Omaa aikaa (?)

- ennakkoon kertominen, miten odotan lapsen toimivan ja mitä tottelemattomuudesta seuraa

- seuraus tulee aina välittömästi, ellei totella

- asiassa ei anneta periksi, vaan mennään alkuperäisen rangaistuksen mukaan

- rakkautta (sitä annankin joka päivä, halaan ja pussaan ja kehun)

Miltä kuulostaa? Puuttuuko heti jotain?

Käyn kuntosalilla, mutta sillekin tuntuu vaikealta löytää aikaa. Jos yritän olla lasten kanssa enemmän ja paremmin, oma aika pitää jättää vähemmälle.

Nykyisin herään aamulla klo 5.30 että ehdin aamulla salille ennen töihin menoa. Joskus olisi kiva käydä jumppatunneillakin, mutta jostain kai on nipistettävä.

Vierailija
30/44 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä kuria.

Vierailija
31/44 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on selvästi lapset, jotka tarvii tiukemman auktoriteetin. Nyt sua viedään kuin pässiä narussa...Otat vaan tiukemman linjan iltatoimiin, ne tehdään niin kuin sinä sanot, vaikka siitä seuraisi huutoa. Kyllä ne jossain vaiheessa ymmärtää...kai:) Mulla on myös tosi hankala 4-vuotias mutta illat on onneksi saatu rauhoitettua, saman kaavan mukaan mennään joka kerta!

Vierailija
32/44 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa lapsia pari päivää, että saisit hengähtää ja nukkua? Tai isovanhempi? Kuulostat väsyneeltä, menisit vaikka hotelliin tai joitain mitä haluat. Tsemppiä!

Vierailija
33/44 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja menet sitten mukaan tuohon pyyhitäänkö vai ei leikkiin.. halusit tai et. :(

Kun 5v pyytää pyyhkimään, se tapahtuu sitten niin.

Sä olet aikuinen, sä määräät. Älä anna vaihtoehtoja, äläkä neuvottele lapsen kanssa. Asiat tehdään kuten ennenkin. Uusille kokeiluille on sitten aikansa, kun ovat oppineet yhden mallin.

Voimia.

Vierailija
34/44 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähes samanikäisillä lapsilla, isompi heräilee öisin huutamaan/itkemään ja pienemmällä sairaus, jonka vuoksi on herättävä öisin.. Olen itse todella tiukka enkä katso lepsuilua ollenkaan. Asiat tehdään niinkuin sanon, jos niin ei tehdä, seuraa rangaistus (esim vessaan yksin ovi kiinni tms). Mutta hirveitä ovat meillä illat. Jään kohta kesälomalle lasten kanssa ja jo pelkkä ajatus saa minut hermostumaan. Lapseni ovat ihan kamalan villejä, rauhattomia, huutavia, valittavia, uhmakkaita :(

Vierailija
35/44 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on selvästi lapset, jotka tarvii tiukemman auktoriteetin. Nyt sua viedään kuin pässiä narussa...Otat vaan tiukemman linjan iltatoimiin, ne tehdään niin kuin sinä sanot, vaikka siitä seuraisi huutoa. Kyllä ne jossain vaiheessa ymmärtää...kai:) Mulla on myös tosi hankala 4-vuotias mutta illat on onneksi saatu rauhoitettua, saman kaavan mukaan mennään joka kerta!

Olen sanonut monesti miehelleni joka antaa juuri noin periksi kaikessa että 5 tai 3 vuotias EI päätä tietystä asioista itse. Jos perse on pyyhittävä niin se pyyhitään.

Tuo eipäs juupas jossittelu on se sun ongelma.

Ota armeijan kuri ja lyhyet sekä ytimekkään käskyt. Ei mitää nyt keskustellaan aiheesta lässytystä.

Vierailija
36/44 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten anna pyyhkiä ja kannusta! Voit sitten sen jälkeen sanoa tarkistavasi ja pyyhkiä loput jos on tarvetta. Näin meillä tehdään ja ei ole mitään ongelmaa.

Iltavalmistelut kannattaa aloittaa ajoissa. Meillä menee n. 2 h ja samanikäiset lapset.

Vierailija
37/44 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan sellaiselta perheeltä, kuin niissä jaksoissa on!

Vierailija
38/44 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut monesti miehelleni joka antaa juuri noin periksi kaikessa että 5 tai 3 vuotias EI päätä tietystä asioista itse. Jos perse on pyyhittävä niin se pyyhitään.

Tuo eipäs juupas jossittelu on se sun ongelma.

Ota armeijan kuri ja lyhyet sekä ytimekkään käskyt. Ei mitää nyt keskustellaan aiheesta lässytystä.

Armeijan kuriin vaaditaan armeijan aseistus.

Vierailija
39/44 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittele toi ruljanssi infernaalisen iskiaskivun kanssa.Sellaisen joka "vie" koko vasemman jalan ja on kestänyt nyt enemmän ja vähemmän invalidisoivana 9kk=(

Vierailija
40/44 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Että miten lapset saavat tuollaisen vallan kotonaan??

Se "perse" pyyhitään paskalla käynnin jälkeen ja PISTE! Jos ei mukelo sitä itse pyyhi niin sitten sinä, tai miehesi, pyyhitte ja PISTE.

Ja jos tapana käydä pesulla ison hädän jälk niin sitten pesulle ja PISTE. Ja kaikkeen tuohon ei 15min kauempaa aikaa laiteta.

Ei TOD mitään paskaisella pyyhkimättömällä perällä juoksentelua pitkin kotia, tsiisus sentään:/

Ja iltatouhut aloitetaan ajoissa ja toistetaan rutiininomaisesti joka ikinen ilta, poikkeusillat asia erikseen mutta pääsääntöisesti rutiininomaisesti ja PISTE.

Rutiinit tuovat lapsille turvaa, vaikka ne aikuisista niin tylsiä olisikin.

Klo20 ollaan punkassa, luetaan iltasatu ja nukkumaan, huoneessa hiljaisuus viim klo21.

Kokonaan toinen tarina tuo miksi heräilevät öisin, ei kuulosta sekään normaalilta tuon ikäisten kyseessä ollessa ja ainakaan se illan show ei asiaa helpota, päinvastoin!

Ryhtiä, tiukkuutta, kuria, rutiineja, toistoa! niiden myötä koittaa se auvo että voi ottaa huomattavastikin löysemmin ja venyttää liekaa tarvittaesssa, mutta ei vielä tuon ikäisten kohdalla ainakaan jos ovat jo tottuneet tuohon "lapsi pompottaa meillä aikuista"-showhun.

-Äitix2-