1,5 vuotias lapsi, eikä kertaakaan sairaana..
SE ON MAHDOLLISTA!
-Imetin vuoden ikäiseksi. Söin itse terveellisesti ja käytin paljon kasvisrasvoja, että maito olisi ravitsevaa.
- ei tuttia, ei tuttipulloa.
-todella tarkkana, ettei korviin mene kylvyssä vettä.
-ei rasvoja, ei saippuaa käytetty kertaakaan, lapsi 1,5v
-aina sopivasti vaatetta, ei liikaa, ei liian vähän.
-kaikki ruat olen tehnyt itse. luomua mahdollisimman paljon. ei ainuttakaan valmisruokaa ole ostettu.
-mitään ei ole lämmitetty mikrossa, se tuhoaa ruoan.
-maito, suoraan tilalta, käsittelemätön maito, jossa kaikki tallella.
-PAAAALJON rakkautta, hellyyttä ja huolenpitoa :)
No niin ja sitten te negatiiviset ihmiset, jotka nyt pidätte minua täydellisenä äitinä ja aijotte vidduilla jotain! Kirjoitan tämän siksi, että jotkut saisivat hyviä vinkkejä tulevaan äitiyteen. Joten te negatiiviset ja itseenne kyllästyneet äitit, älkää laittako mitään kommenttia.
Kommentit (21)
Odotan esikoistani, kiitos arvokkaista vinkkeistä!!!!!Rakkaudella: positiivinen ihminen
Imetin ekat 4kk sit korviketta pullosta ja se vähä äidinmaitoa pumpattuna mitä tuli.
Ei tuttia mutta pullo.
Korviin saattanut mennä vettä joka kylvyn ja suihkun aikana.Öljyä veteen kerran viikossa.
Vaatteet neuvolan suosituksen mukaan.
Hyvin harvoin kokonaan itsetehtyä ruokaa.
Maito kaupasta.
Jonkin verran valmisruokia,myös niitä purkkeja.
Mikro miltei joka päivä käytössä.Paljon rakkautta,hellyyttä ja huolenpitoa.
p.sEi kertaakaan kodin ulkopuolella hoidossa=D
Imetin ekat 4kk sit korviketta pullosta ja se vähä äidinmaitoa pumpattuna mitä tuli.
Ei tuttia mutta pullo.
Korviin saattanut mennä vettä joka kylvyn ja suihkun aikana.Öljyä veteen kerran viikossa.
Maito kaupasta.
Mikro miltei joka päivä käytössä.Paljon rakkautta,hellyyttä ja huolenpitoa.
*****Ja allergiat puhkeaa seuraavan viiden vuoden aikana, ikävä kyllä! Muista tämä lause!****
Jos kyseessä on kotona hoidettu lapsi, niin eiköhän ole aika tavallista, harvoinhan vauvat sairastaa.
Mun esikoinen sai ekan flunssansa (=räkä valui, ei kuumetta) päiväkodissa kun oli pari kk hoidossa reilu 1 v. Seuraava flunssa oli 3,5 v kun aloitti uudestaan päiväkodin,
Mä olen näitä imettänyt reilun vuoden, mutta muuten ihan perusarkea.
itse olen kasvanut maalla ja juonut tinkimaitoa, nyt kaupungissa eikä siihen ole mahdollisuutta. Itse terve, mutta mies allerginen kaikelle, kaupungissa kasvanut. olen kanssasi samaa mieltä kaikesta. vauvaa vaan ei kuulu, vaikka kuin yritämme.
lapseni sairastui ja kuoli, vaikka imetin (itse tietenkin terveellisellä ruokavaliolla jne), ei tuttia eikä tuttipulloja, vaatetta toki sopivasti, kylpyyn ei tietenkään tuonikäisellä saippuaa, ruuat kaikki itse (omasta pellosta), ei edes kestovaippoja käytetty vaan vauvojen vessaviestintää samoin vauvaviittomia alettiin käyttää 3kk tienoilla, joihin lapsi itse vastasikin jo 6kk tienoilla, ei rattaita vaan lapsi aina lähellä sydäntä kantoliinassa ym.
Niin se vain lapsi sairastui ja kuoli 11kk iässä.
Onko ap siis sitä mieltä, etten tehnyt kaikkea? Maitoa ( lehmänsellaista) kun ei tuo pieni ehtinyt vielä edes maistelemaan. Siitäkö kiinni? Vai enkö ap:n mielestä siis rakastanut tarpeeksi PAAAALJON lastani?
Hyvin sait loukatuksi!
mihin lapsesi kuoli? Olen kovin, kovin pahoillani :(
Näin lääkärin näkökulmasta ap:n tekstin nyt voi jättää omaan arvoonsa.
ei-ap
Itse olen kaikkien kolmen lapsen kanssa imettänyt vuoden ikään, syönyt itse terveellisesti, käyttänyt luomua, tehnyt vauvan ruuan (ja tietty koko perheen) itse jne mainitsemiasi ja paljon muutakin jota olen itse pitänyt tärkeänä. Silti jokainen lapsista sairastanut aivan valtavasti kahden eka vuoden aikana ja todella rajusti, sairaalahoitoa on vaadittu usein, on allergioita, on astmaa jne jne. Joten en ihan suoraa yhteytä tähän laittaisi. Äidit syyllistävät itse itseään ihan tarpeeksi, joten todettakoon ettei vauvojen taudit ole äitien toimista aiheutuvia, toiset vauvat vaan ovat herkempiä kuin toiset. Pidän kyllä laillasi tärkeänä asioita joita mainitsit ja olen itse kokenut tärkeäksi toimia ed. mainitulla tavalla. Toimisin samoin neljännenkin kanssa, vaikka en nyt suoraa yhteyttä sairastamisiin voi oman kokemuksen perusteella laittaa. Niin ja mainittakoon vielä että kaikki kolme lasta ovat niiden kahden ensimmäisen vuoden jälkeen sairastaneet vain pari kertaa, ja ovat nyt 3v, 8v, ja 9v.
Mutta onnea siis sulle helposta vauvavuodesta ja tsemppiä kaikille vaikean vauva-arjen kanssa painiville!
lapseni sairastui ja kuoli, vaikka imetin (itse tietenkin terveellisellä ruokavaliolla jne), ei tuttia eikä tuttipulloja, vaatetta toki sopivasti, kylpyyn ei tietenkään tuonikäisellä saippuaa, ruuat kaikki itse (omasta pellosta), ei edes kestovaippoja käytetty vaan vauvojen vessaviestintää samoin vauvaviittomia alettiin käyttää 3kk tienoilla, joihin lapsi itse vastasikin jo 6kk tienoilla, ei rattaita vaan lapsi aina lähellä sydäntä kantoliinassa ym.
Onko ap siis sitä mieltä, etten tehnyt kaikkea? Maitoa ( lehmänsellaista) kun ei tuo pieni ehtinyt vielä edes maistelemaan. Siitäkö kiinni? Vai enkö ap:n mielestä siis rakastanut tarpeeksi PAAAALJON lastani?
Hyvin sait loukatuksi!
Ei kukaan lapsensa menettänyt kommentoi noin. Olet oikeasti pahantahtoinen ihminen. Minä olen menettänyt lapseni ja ap:n juttu on todella kannustava ja hyvä.
SE ON MAHDOLLISTA!
-Imetin vuoden ikäiseksi. Söin itse terveellisesti ja käytin paljon kasvisrasvoja, että maito olisi ravitsevaa.
- ei tuttia, ei tuttipulloa.
-todella tarkkana, ettei korviin mene kylvyssä vettä.
-ei rasvoja, ei saippuaa käytetty kertaakaan, lapsi 1,5v
-aina sopivasti vaatetta, ei liikaa, ei liian vähän.
-kaikki ruat olen tehnyt itse. luomua mahdollisimman paljon. ei ainuttakaan valmisruokaa ole ostettu.
-mitään ei ole lämmitetty mikrossa, se tuhoaa ruoan.
-maito, suoraan tilalta, käsittelemätön maito, jossa kaikki tallella.
-PAAAALJON rakkautta, hellyyttä ja huolenpitoa :)No niin ja sitten te negatiiviset ihmiset, jotka nyt pidätte minua täydellisenä äitinä ja aijotte vidduilla jotain! Kirjoitan tämän siksi, että jotkut saisivat hyviä vinkkejä tulevaan äitiyteen. Joten te negatiiviset ja itseenne kyllästyneet äitit, älkää laittako mitään kommenttia.
Onhan se mahdollista, mutta en oikein usko että kaikilla noilla listaamillasi asioilla on suurta merkitystä pikkulapsen sairastavuuteen... Meillä on ollut superterve lapsi vain muutama nuha ja yksi kuume nyt ihan viimeaikoina vasta ja lapsi on pian 2,5 v
Vaikka
- tytär syntyi sektiolla,
- oli osittaisimetyksellä noin 4-5 kk ikään eli on ihan alusta asti saanut myös korviketta. Pullot vaihdoin lasipulloihin muovipullojen sijaan.
- on syönyt tuttia
- kylvyssä lotrattu ihan huoletta ja käyty jopa vauvauinnissa sukeltelemassa.
- Kylpyvedessä öljyä, rasvat ja saippuat sertifioitua luonnonkosmetiikkaa.
- Purkkiruokaa pienempänä, nyt syö perheen kanssa samaa ruokaa (valitettavan usein kyllä eineksiä tai puolivalmisteita meillä käytetään vaikka pyrkimys toki mahdollisimman tuoretta olisi tarjota).
- Korvikkeen jälkeen käytettiin luomu-maitoa ja tilamaitoakin jos vaan saatavilla on. Nyt taloudellisista syistä juodaan tavallista sinistä maitoa vaikka olen kyllä tuossa samaa mieltä että käsittelemätön olisi parempi.
- Mikro käytössä
- Rakkautta, hellyyttä ja huolenpitoa tuhlaillen
Eli kyllä kyse on aina yksilöistä, toiset lapset sairastaa helpommin kuin toiset. Suurimpana syynä meidän terveenäpysymiseen uskon olevan että
- Lapsi on kotihoidossa
- Pesemme kädet aina sisälle tullessa ja ennen ruokailua.
Eli älkää tulevat äidit ottako turhaa stressiä moisista, pääasia että lapsi saa ravintoa, rakkautta ja tarpeista huolehditaan muuten riittävästi. Tilanteen mukaan kannattaa elää, jos ei maitoa riitä niin pulloa vaan, jos tutti rauhoittaa niin antaa syödä, purkkiruoat ja puolivalmisteet pelastavat kiireisen päivän. Jokainen tekee tyylillään ja painottaa niitä asioita jotka ovat itselle tärkeitä. Mminä pidän tärkeänä liiallisten kemikaalien välttämistä ja mahdollisimman tuoreen ja käsittelemättömän ruuan tarjoamista, mutta en ota suuria paineita siitä, ettei meillä aina ruoka ole itsetehtyä tai luomua.. Rento ja tyytyväinen äiti lienee lapselle paras vaikka sitten joutuisi välillä vähän oikomaan.
ei-ap
Ei lääkärillä ole aikaa olla tällaisella palstalla. Höpöhöpö, käytä mielikuvitustasi muualla.
Hyvin sait loukatuksi!
Ei kukaan lapsensa menettänyt kommentoi noin. Olet oikeasti pahantahtoinen ihminen. Minä olen menettänyt lapseni ja ap:n juttu on todella kannustava ja hyvä.
ei-ap
Ei lääkärillä ole aikaa olla tällaisella palstalla. Höpöhöpö, käytä mielikuvitustasi muualla.
että lääkäritkin saattavat äitiyslomailla? Palstailuani ihmettelen kyllä itsekin, se myönnettäköön
Sekä isäni että äitini käyvät monenlaisilla keskustelupalstoilla. Monissa tietenkin näuramassa ihmisten ajatuksia lääkäreistä.
Lääkäreitä molemmat.
ei-ap
korkean ÄO:n omaava, tms ei voi täällä palstailla
Sekä isäni että äitini käyvät monenlaisilla keskustelupalstoilla. Monissa tietenkin näuramassa ihmisten ajatuksia lääkäreistä.
Lääkäreitä molemmat.
ei-ap
Jos todellakin olet täysin erimieltä ap:n kanssa kaikesta, niin OLET IHAN VÄÄRÄLLÄ ALALLA! Pitäiskö ihan varmuuden vuoksi määrätä lapselle antibioottia nuhaan, joka tuhoaa elimistöstä kaikki hyvätkin bakteerit? Ja vaikka buranaa 3 kertaa viikossa, ihan varmuuden vuoksi. Ja että maha ei menisi sekaisin, niin jotain mahalääkettä jossa on PAAALJON sivuvaikutuksia!
Lääkäreitä molemmat.
ei-ap
Jos todellakin olet täysin erimieltä ap:n kanssa kaikesta, niin OLET IHAN VÄÄRÄLLÄ ALALLA! Pitäiskö ihan varmuuden vuoksi määrätä lapselle antibioottia nuhaan, joka tuhoaa elimistöstä kaikki hyvätkin bakteerit? Ja vaikka buranaa 3 kertaa viikossa, ihan varmuuden vuoksi. Ja että maha ei menisi sekaisin, niin jotain mahalääkettä jossa on PAAALJON sivuvaikutuksia!
Lääkäreitä molemmat.
ei-ap
Niinpä niin. AP:n monet toimet ovat toki ihan kannatettavia (tosin en ymmärrä esim. sen funktiota, että on jotenkin hieno asia, ettei lapsen ihoa ole rasvattu yms., tai miten liittyy mihinkään se, että katsotaan, ettei kylpyvettä mene korvaan?), mutta ei hän niillä juurikaan lapsen infektioita pysty ehkäisemään.
Taaperoikäisen on normaalia sairastaa reilut kymmenen infektiota vuodessa.
Mä olen ajatellut että tuon mun kaksi ja puoli vuotiaan sairastamattomuus on ollut vain hyvää tuuria. Ja kyllä mun mielestä sinunkin tapauksessasi suurimmaksi osaksi kyse on hyvästä tuurista.
Ei tuttia mutta pullo.
Maito kaupasta.
Mikro miltei joka päivä käytössä.
Paljon rakkautta,hellyyttä ja huolenpitoa.