Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kutsu hääkirkkoon mutta ei hääjuhliin

Vierailija
19.06.2012 |

Onko tämä nykyään yleistä? Misssä vaiheessa paria onnitellaan ja mihin lahja annetaan jos ei mene itse hääjuhlaan?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään voi olla vähän minkälaista pari tahtoo. Ei ole rajoja joiden sisällä pitäisi pysyä.

Itse ajattelimme tällaista vaihtoehtoa silloin kun vielä mietimme ettemme pidä ollenkaan juhlia. En olisi kyllä mielelläni silloin vastaanottanut mitään lahjojakaan.

Jotain hyvin pientä korkeintaan.

Vierailija
2/32 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olin 10 vuotta sitte häissä, joissa oli osa vieraista kutsuttu vain kirkkoon.

Itse en menisi ollenkaan, jos minut olisi luokiteltu kakkosluokan vieraaksi, enkä pääsisi varsinaiseen juhlaan. En kehtaisi itse luokitella vieraitani noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en menisi ollenkaan, jos minut olisi luokiteltu kakkosluokan vieraaksi, enkä pääsisi varsinaiseen juhlaan. En kehtaisi itse luokitella vieraitani noin.

Vaikka ymmärtääkin, että ei ole esim. varaa pitää juhlia 150 ihmiselle sadan sijasta niin pelkkään kirkkoon kutsuminen on mielestäni tahditonta.

Vierailija
4/32 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole juhlia, ei silloin viedä lähjaakaan!

Vierailija
5/32 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkoonhan voi mennä kuka vaan katsomaan vihkimistä, ei siihen mitään kutsua tarvita. En menisi pelkästään kirkkoon. Enkä veisi kyllä lahjaakaan, minusta lahjan vievät vain ne, jotka ovat juhlissakin mukana.

Vierailija
6/32 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vähän outoa olettaa, että ihmiset pynttäytyisivät 20min session vuoksi. Vielä oudompaa jos ei asu samassa kaupungissa. Ja minusta tuolloin (siis pelkkä kirkkokutsu) ei tarvitse myöskään viedä lahjaa. Kirkkoonhan on ihan kenellä vaan oikeus mennä. En moisesta loukkaantuisi, koska voihan olla, että pari järjestää juhlat vaan tosi läheisille, mutta en ehkä jaksaisi nähdä vaivaa roudata koko perhettä juhlatamineissa paikalle tuon 20 min tähden.

Vierailija
7/32 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos juhlat olisi vain joillekkin.

Vierailija
8/32 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole minäkään koskaan pelkkää kirkkokutsua saanut. Olen kyllä kuullut, että eräs puolituttu opettaja olisi kutsunut oppilaansa kirkkoon. Tulee mieleen että ehkä jossain tilanteessa voisi kutsua työkaveriporukan tai naapurit tms. pelkkään kirkkoon (jos vaikka naapurin lapset haluaa nähdä morsiamen tms.), mutta pidemmältä tulevia vieraita ei oikein.

Vierailija
9/32 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

häistä on tehty ihan materialistinen huuhaa juhla jossa avioliiton merkitys jää takaalalle. Itse häistä on tullut se pääasia minkä ympärillä kaikki pyörii. Ihmiset eivät enää ymmärrä että se avioliittoon vihkiminen on se asia jota varten häitä pidetään.

Unohtakaa ne lahjat, ei pari sitä varten teitä ole sinne kutsunut vaan todistamaan avioliittoaan. Jos hääkutsu laittaa jo teidän noin vihaisiksi niin älkää menkö. En usko että tuossa tapauksessa parikaan teitä sinne haluaisi.

Vierailija
10/32 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortin ehkä.

Vierailija
11/32 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa ylipäätään.

Meidät on kerran kutsuttu pelkkään juhlaan. Sinne tietysti veimme lahjan, vaikka emme siis ruokaa ja kahvia saaneetkaan. Boolia ja iltapalaa oli reippaasti tarjolla, joten ei haitannut.

Vierailija
12/32 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minun työpaikallani, aiemmin ilmoitustaululla nykyään intranetissä, kutsutaan välillä yhdellä kutsulla kymmeniä ihmisiä kirkkoon jos jollakin on häät, vaikkei oikeastaan edes tunne naimisiinmenijää. Muutama kai meneekin.

Vierailija
13/32 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossa vain osa oli kutsuttu syömään, mutta kaikki sen jälkeen olleeseen tilaisuuteen, jossa sai vain juomaa ja tyyliin pähkinöitä. Minusta se oli outoa (vaikka mut oli kutsuttu aterialle).

Vierailija
14/32 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kirkkoon kutsutaan satoja ihmisiä - tyyliin koko kylä ja juhliin ne lähimmät.

Minusta ihan kiva tapa, kaikki halukkaat pääsevät osallisiksi vihkimistä todistamaan, muttei kaikkia voi kutsua kirkkoon.

Kutsu lähetetään ikäänkuin tiedotuksena, että ollaan menossa naimisiin ja paikalle saa tulla.

Sopii Suomessa tosiaan hyvin esim joillekin työkavereille, kun ei koko työpaikkaa voi kutsua.

Vierailija
15/32 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kirkkoon kutsutaan satoja ihmisiä - tyyliin koko kylä ja juhliin ne lähimmät.

Minusta ihan kiva tapa, kaikki halukkaat pääsevät osallisiksi vihkimistä todistamaan, muttei kaikkia voi kutsua kirkkoon.

Kutsu lähetetään ikäänkuin tiedotuksena, että ollaan menossa naimisiin ja paikalle saa tulla.

Sopii Suomessa tosiaan hyvin esim joillekin työkavereille, kun ei koko työpaikkaa voi kutsua.

Vierailija
16/32 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

häistä on tehty ihan materialistinen huuhaa juhla jossa avioliiton merkitys jää takaalalle. Itse häistä on tullut se pääasia minkä ympärillä kaikki pyörii. Ihmiset eivät enää ymmärrä että se avioliittoon vihkiminen on se asia jota varten häitä pidetään. Unohtakaa ne lahjat, ei pari sitä varten teitä ole sinne kutsunut vaan todistamaan avioliittoaan. Jos hääkutsu laittaa jo teidän noin vihaisiksi niin älkää menkö. En usko että tuossa tapauksessa parikaan teitä sinne haluaisi.

Minua tuo kutsu ei laittanut vihaiseksi. Tiedän missä viettävät hääjuhlansa ja on tosiaan niin pieni paikka, että sinne ei mahdu kuin aivan läheiset ihmiset. Minä vain tässä mietin, että miten ja missä onnittelen ja saanko vietyä lahjan. Lahjan heille vien, koska olisin sen lähettänyt joka tapauksessa vaikka kutsua vihkimiseenkään ei olisi tullut. Hyvä ystävä kyseessä ja haluan heitä onnitella, mutta en ole ihan varma kuinka se nyt tapahtuu.

Vierailija
17/32 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vihkiminen siellä julkinen tapahtuma. Kutsu on ikään kuin tiedote siitä, että olemme menossa vihille. Läsnäolo riittää, siistit vaatteet eikä välttämättä mitään juhlataminetta.

Vierailija
18/32 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkonmäellä kaasolle tai ystäväsi vanhemmille, tms henkilölle joka toimittaa sen perille.

Eiköhän hääparin tultua kirkosta ulos voi jotenkin heitä lähestyä ja onnitella. Huudella vaikka väkijoukosta nimeltä "Onnea Sirpa ja Mikko!"

Vierailija
19/32 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim sellaisessa tapauksessa, että vihkiminen ei ole mikään normaali 20 minsaa kestävä pikavihkiminen, vaan pitempi messu. Silloin vieraat (joita voisi olla todella isokin joukko) voidaan kutsua messuun, jonka yhteydessä vihkiminen tapahtuu. Esim uskispiireissä voisin kuvitella tuollaista tapahtuvan. Ja sitten hääjuhla olisi pienemmässä piirissä.

Vierailija
20/32 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan lahja parin vanhemmille tai kaasolle/bestmanille. Ei mitään isoa, mutta pieni muistaminen on ihan kaunis ajatus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä